Naslovna > Automobili > Land Rover > LRX > Cross-coupe budućnosti
FOTO GALERIJA (6)

Predstavljamo – Land Rover LRX

Cross-coupe budućnosti

Sa LRX-om Land Rover najavljuje smjeliji pristup u dizajniranju svojih modela, ali i demantuje kritičare koji smatraju da kockasto ne može biti atraktivno

Poslije više nego uspješne detroitske, svjetske premijere ekstravagantno dizajnirani Land Roverov cross-coupe koncept LRX, u Ženevi je dočekao i svoju evropsku promociju.
Nakon lavine oduševljenja koju je izazvao kod po prirodi suzdržanih Amerikanaca, LRX je odlično primljen i od “domaće” evropske publike, pa su Englezi bez puno razmišljanja odlučili da mu daju zeleno svjetlo i puste ga u serijsku proizvodnju. Za razliku od konceptnog LRX-a, koji ima dvoje vrata, serijski bi trebao imati jedan par više...

 

 

 

Predstavljen kao cross-coupe LRX dizajnom odskače od svih dosadašnjih Land Roverovih modela i svrstava se u grupu premium crossovera, bez direktne evropske konkurencije. Ravnih, ali snažnih bočnih linija, sa mišićavim i markantnim prednjim krajem „ukrašenim” svjetlima, koja podsjećaju na puškarnice bunkera, LRX djeluje izuzetno moćno i predstavlja neodoljivi mamac. Mada je dužinom od 4.351 mm kraći od Freelandera 2 za 149 mm, i 205 mm niži (1.535 mm) LRX se svrstava u klasu kompaktnih SUV-ova te cilja na kupce dubokog džepa, koji neće žaliti novac da bi u tijelu atraktivnog kupea dobili robustan automobil sa 4x4 pogonom. Iako futuristička unutrašnjost koncepta nije mjerodavana, za serijski model iz Land Rovera poručuju da će on biti uređen po uzoru na Freelander 2, ali sa puno više luksuza, koji podrazumijeva upotrebu obloga od prirodnog drveta, najbolje kože, aluminijuma...  


 

Dizajn nije jedina novost koju donosi Land Roverov atraktivni koncept. Naime, LRX se može pohvaliti i izuzetno štedljivim pogonom, zasnovanim na dvolitarskom turbodizelskom hibridnom motoru sa pogonom na obični i biodizel. Poprečno ugrađen turbodizelaš pokreće prednje točkove, dok su za pogon zadnjih zaduženi elektromotori, koji su ugrađeni u sklopu diferencijala. Elektromotori imaju i funkciju generatora pomoću kojih se nadopunjuju baterije neophodne za njihov pogon. U okviru pogonskog sistema nalazi se i integrisani ERAD sistem (Electric Rear Axle Drive) kojim LRX-u omogućava da se pri malim brzinama kreće isključivo na električni pogon, ne tražeći pritom od njega da se odrekne prednosti mehaničkog 4x4 pogona.

 

 

Kod zahtjevnije offroad vožnje ERAD je programiran da pomogne pogonskom dizel agregatu uključivanjem elektromotora i tako poveća vučnu silu automobila. S druge strane u gradskim sredinama ovaj sistem LRX-u obezbjeđuje električni pogon do brzine od 32 km/h, te pokreće motor samo kada je to neophodno. Rezultat ovakve koncepcije je prosječna potrošnja od 4,7 litara dizela na 100 km odnosno emisija CO2 od 120g/km. Poput ostalih Land Roverovih serijskih modela i konceptni LRX je opremljen Hill Descent Control sistemom pomoći pri spuštanju niz nizbrdicu, ali i inteligentnim Terrain Response sitemom, koji mu omogućava savladavanje najtežih terenskih prepreka, bez obzira na vrstu podloge.

Datum objave: 06/04/2008
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook