Naslovna > Automobili > Honda > Jazz > CVT? Ako baš mora
FOTO GALERIJA (32)

Test - Honda Jazz 1.3 i-VTEC Elegance

CVT? Ako baš mora

Hondini inženjeri i dizajneri su s trećom generacijom Jazza opet pokazali koliko se prostora može pružiti putnicima u samo 3.995 milimetara dugačkom automobilu. Japanci to znaju i naplatiti pa testirani Jazz košta preko 44.000 KM, ali i vrijedi svake marke. I ima još jedan ali...

Aktuelna, treća generacija Jazza stigla je u Evropu u ljeto 2015, ali ovaj automobil od samoga početka ima kultni status. Vrlo strogi i ponekad neugodno direktni engleski novinari hvale ga na sva usta, pobjeđuje u istraživanjima zadovoljstva kupaca pa je čak i Jeremy Clarkson savjetovao svojoj mami da kupi Jazz. Hondin supermini je skup, to niko ne osporava, bio nov ili polovan, ali ko ga jednom kupi teško se od njega rastaje pa je i to jedan od razloga što se rijetko pronalazi u oglasima polovnih automobila. Pogotovo to vrijedi u BiH gdje je Jazz prilično rijetka pojava, prvenstveno zbog činjenice da kod nas nema ovlaštenog uvoznika. No, poklonika i to veoma vjernih ne nedostaje i oni imaju sreću uživati u maloj Hondi. Na prvi pogled kod Jazza ne vidite neku senzaciju. Očigledno je da se zapravo radi o gradskom jednovolumenu koji ima prostranu kabinu. No ono što se nudi u unutrašnjosti je stvarno fascinantno i iznad svih očekivanja. Hondinim stručnjacima je uspjelo u malu karoseriju smjestiti veliku kabinu i funkcionalan prtljažnik koji uz ostala praktična rješenja čine Jazz majstorom iskoristivosti. Dodamo li tome i Hondinu poslovičnu pouzdanost i provjerenu mehaniku onda je jasno zašto smatramo da Jazz vrijedi svakog uloženog feninga, odnosno da njegovu kupovinu treba gledati kao dugoročno ulaganje. Sada više i ne tako novi, ali aktuelni Jazz nastavlja s pozitivnim elementima poznatim iz prošle dvije generacije, a dodaje i neke novine. U ponudi više nema 1,2 i 1,4-litarskih motora nego je tu samo 1,3-litarski benzinac. Ima veću snagu od bivšeg 1,4 motora, a nižu potrošnju od 1,2-litarskog. Kad pričamo o Hondi krenemo s hvalospjevima oko fantastičnoga ručnoga mjenjača, ali sada dolazimo do onoga drugoga „ali“ iz podnaslova. Taj „ali“ se odnosi na CVT mjenjač, jer je testirani model s CVT automatikom i jedini je sklop koji uz visoku cijenu kvari utisak o Jazzu. Da, i kod nas se sve više nude i traže gradski automobili s automatskim mjenjačima. Nekima to možda i pristaje, ali Jazzu baš i ne. Ovaj put nismo bili u prilici uživati u kratkim i preciznim hodovima Hondinog mjenjača nego smo se morali priviknuti na pospan i lijen start na semaforu uz iritantan zvuk motora, koji kao da se bez potrebe i svrhe zavrti kada oštro dodate gas.

 


No, to nije Jazzova specifičnost, jer iste mušičavosti pokazuju gotovo svi CVT mjenjači. U Hondi to ipak ne želimo, niti očekujemo. Sportski režim rada pogona vožnju čini tek malo dinamičnijom, ali i nervoznijom uz tek malu promjenu u odnosu na standardan rad mjenjača pa je zapravo najbolje rješenje igrati se polugicama iza upravljača, što znači da ručno mijenjate sedam stepeni prenosa. No tada se postavlja opravdano pitanje. Ako ručno biramo brzine, zašto da uzimamo CVT mjenjač kad možemo klasični ručni koji će pružiti više užitka u vožnji. Uzmimo u obzir da ste „lijen“ vozač koji ne „ljubi“ ručno mijenjanje brzina, mada je na kraju krajeva teško razumijeti da neko ko kupuje Hondu ne voli „šaltati“, ali ok... S CVT-om dobijete opušteniju vožnju u gradskim gužvama uz potpun odmor lijeve noge. Priznajemo, u gradskim gužvama i „stani-kreni“ vožnji prihvatamo Jazz CVT. Ukoliko imate problema s kretanjem, pogotovo na uzbrdici i tu prihvatamo CVT, jer će se to obavljati bez problema i crvenila na licu. Dobra stvar je što CVT ne podiže potrošnju pa smo gradom kružili s prosječnih 6,6 litara mirne vožnje. Kad bismo vozili više „hondistički“ potrošnja bi otišla preko sedam, ali i to je prihvatljivo. Problem se javlja kad ubrzavate sa semafora i nikako da dohvatite dopuštenih gradskih 50 ili 60 km/h (o 80 km/h ni ne mislimo). Traje to i traje... I kod preticanja treba dobro razmotriti situaciju, pričekati da mjenjač vidi šta se od njega želi ili još bolje ručno prebaciti jedan ili dva stepena na niže i „po gasu“. Rekosmo, uvijek su na izbor polugice iza upravljača koje spasavaju stvar. Na otvorenoj cesti CVT funkcioniše dobro pri konstantnoj vožnji kad se obrtaji smire i auto dosta tiho klizi cestom. Tu potrošnja pada na ispod šest litara i obrtaji se stabilizuju pa nema ni buke. Honda nudi CVT mjenjač koji je samo 180 KM skuplji od ručnog.

 


Motor razvija 102 KS i to je dovoljno za temperamentniju vožnju, ako imate srca cijediti zadnje obrtaje iz njega i igrati se s ručnim izmjenama. Ovako zamišljen Jazz je stvoren za gradske gužve. Električni servo upravljač olakšava manevrisanje i dovoljno je ugodan za vožnju, no povratnih informacija s ceste baš i nema. Vješanje je udobno, uglađeno i sigurno, no bez trunke sportskih gena. Jazz se pokazao kao štedljiv gradski automobil koji, kada zatreba, može postati i pravi jednovolumen za duža putovanja. I mada ga svrstavamo u gradske modele, Jazz bez problema može biti jedini porodični automobil. U kabini se osjećate kao u barem broj većem modelu, a ako imate djecu ili često idete na vikend uz bicikl ili dasku za jedrenje, ni to neće biti problem za Jazz. Bezbrojne verzije konfigurisanja sjedišta omogućavaju prevoz dugih, visokih, širokih, odnosno najrazličitijih kabastih predmeta. A sve to u karoseriji pet milimetara kraćoj od četiri metra, koja omogućava spretno guranje kroz gradske gužve i parkiranje na našim preuskim parking mjestima. Testirani model je Elegance i nudi sve što Jazz može pokazati. Zapravo, prema Hondinom cjenovniku opcija s CVT mjenjačem se može kupiti s opremom Elegance Navi, koja dodaje i Garminovu navigaciju. Osim upozorenja na sudar, te čitanja saobraćajnih znakova tu je i kompletan sigurnosni paket. Honda je u Jazz po prvi put ugradila na dodir osjetljive „tastere“ klima uređaja, što je kasnije dobio i HR-V. Mada je to odmak od klasike, nisu pretjerali pa su ove kontrole smjestili ispod centralnog ekrana zbog čega ne morate „rovariti“ po menijima dok vozite da biste podesili temperaturu. Podsjećamo da je to zamka u koju su neki proizvođači vrlo lako upali. Glavno je pitanje treba li da kupite Jazz, posebno Jazz CVT. Ako pitate vlasnike, oni će se zakleti da je to najbolji auto koji su ikada imali, što dokazuju i istraživanja o njihovom zadovoljstvu. Prvoklasna pouzdanost, prostranost, praktičnost i držanje vrijednosti govore za sebe. Samo jedan motor u ponudi i to benzinski smanjiće mu privlačnost, a ako nije neophodan automatik, iz dobrih namjera preporučamo ručni mjenjač. No, ako želite maksimalnu opuštenost vožnje u gradu i nije važno da ste među bržima na semaforu, onda i Jazz CVT ima smisla, tim više što je samo 180 KM skuplji od verzije s ručnim mjenjačem. Glavna prepreka za kupovinu Jazza na bh. tržištu je nepostojanje ovlaštenog zastupnika, zbog čega se po nova Hondina vozila mora ići u zemlje okruženja, u Hrvatsku ili Srbiju. Cijena Jazza CVT Elegance Navi s metalik bojom penje se na preko 45.000 KM. No, ako imate mogućnosti, a ne poznajete Jazz, dajte mu šansu i odlučite se barem na probnu vožnju da vidite čime to osvaja svoje vlasnike. Postojeći vlasnici ne žale uloženog novca i jako dobro znaju zašto su skupo platili Hondu Jazz i ne žele je prodati. Malo je takvih automobila u gradskom segmentu.

 

MAGIČNA PROSTRANOST

Honda Jazz je pravi, možemo reći školski primjer prostranosti i pametnog iskorištavanja prostora. Na njenoj platformi je nastao i crossover HR-V. Rezervoar za gorivo je niskoga profila (ali prima samo 40 litara benzina), pa je mogao biti smješten ispod prednjih sjedišta oslobodivši na taj način prostor ispod zadnjih takozvanih „magičnih sjedišta“ dijeljivih u omjeru 60:40. Osim nevjerojatnog broja mogućnosti konfigurisanja sjedišta i zapremine prtljažnika, Jazz nudi više prostora za koljena, ramena i laktove nego ijedan drugi konkurent. Prtljažnik ima 354 litra zapremine, a može se igranjem sa zadnjim sjedištima povećati do 884. Najveća zapremina je ogromnih 1.314 litara, nedostižnih i nekim kompaktima, poput Volkswagen Golfa, čija zapremina prtljažnika varira od 380 do 1.270 litara. „Utility“ mod omogućava preklapanje zadnjih naslona kako bi se dobio dugačak i ravan pod prtljažnika. U „Tall“ modu se sjedeća površina zadnjih sjedišta okomito podigne i blokira stvarajući velik prostor iza vozača i suvozača. Još jedna opcija je „Long“ mode, koji omogućava preklapanje naslona suvozačevog sjedišta i zadnjih naslona kako bi se mogli prevoziti dugački predmeti. Konačno, tu su i široka vrata prtljažnika i nizak utovarni prag.

 

Oprema: Elegance Navi

ABS, VSA, osam vazdušnih jastuka, sistem aktivnog kočenja pomoću radara, sistem upozorenja na opasnost od frontalnog sudara, sistem čitanja saobraćajnih znakova, sistem upozorenja na nenamjerno izlaženje iz saobraćajne trake, navigacija, sistem pomoći kretanja na uzbrdici, 16-colni aluminijumski naplaci, automatski klima uređaj, 7-inčni multifunkcionalni na dodir osjetljivi ekran. Honda Jazz je prema EuroNCAP-u ocijenjena s maksimalnih pet zvjezdica, a 2015. godine je proglašena za najsigurniji gradski automobil. 

 

Tehnički podaci


1.3 i-VTEC 

Snaga: 102 KS, Obrtni moment: 123 nm, Najveća brzina: 182 km/h, Ubrzanje 0-100 km/h: 12,3 s, Prosječna potrošnja: 5,1 l/100km, CO2: 120 g/km

 

CIJENA: 44.923 KM

TESTIRANI PRIMJERAK: 45.836 KM
 

 

JAZZ PROTIV SVIH

Honda Jazz ima „opasne“ konkurente, ali se ipak izdvaja po mnogo čemu, a prije svega po cijeni i praktičnosti. Nissan u bh. cjenovniku nudi Note s CVT mjenjačem u kombinaciji sa 1.2-litarskim benzincem od 98 KS. Mazda svoju „dvojku“ prodaje sa automatikom isključivo uz srednji Attraction paket opreme. S druge strane, Ford B-Max nudi šestostepeni Power Shift automatik isključivo uz 1,6-litarskog benzinca.

 

Mazda 2 G90

Motor: 1.5 Obim: 1.496 ccm   Snaga: 90 KS   Moment: 148 nm   Ubrzanje 0-100km/h: 12,0 s  Najveća brzina: 177 km/h Cijena: od 31.180 KM

 

Nissan Note 1.2

Motor: 1.2  Obim: 1.198 ccm   Snaga: 80 KS   Moment: 110 nm   Ubrzanje 0-100 km/h: 13,7 s  Najveća brzina: 168 km/h Cijena: od 32.900 KM

 

Ford B-MAX 1.6

Motor: 1.6 Ti-VTC Obim: 1.596 ccm   Snaga: 105 KS  Moment: 150 nm   Ubrzanje 0 -100km/h: 12,1 s  Najveća brzina: 182 km/h Cijena: 31.198 KM

 

Testirao: Dubravko Kuleš

Datum objave: 15/02/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook