CITROËN prvi put otkriva CX 2000 na sajmu automobila u Parizu 1974. godine. Poznat po svojoj udobnosti, ergonomiji i ležanju na cesti, CX u godini svojeg lansiranja prima nagradu za "Automobil godine", "Nagradu za sigurnost" te nagradu za stil ("Award Auto Style").
Ovu dvovolumensku limuzinu duljine 4,63 metra dizajnirao je Robert Opron i to je prva limuzina opremljena dizelskim motorom u povijesti Marke. Tim modelom CITROËN osvaja tržište velikih europskih krstarica, nudeći alternativu benzinskim motorima. Naime, godinu dana nakon naftne krize 1973., Marka, koja je već tada brinula o troškovima uporabe, stvara inovacije kako bi ponudila učinkovite motore kako u pogledu zadovoljstva u vožnji tako i s obzirom na potrošnju goriva. Aerodinamika tog modela usto ima odlučujuću ulogu u tim istraživanjima jer kratica CX označava koeficijent otpora zraka.
Sljedećih godina, Marka nastavlja tehnološka unapređenja te razvija CX. Godine 1975. izlazi njegova karavanska izvedba, 1977. sportska izvedba 2400 GTi s elektroničkim ubrizgavanjem, koja se tada smatra najbržom na francuskim cestama, a 1978. i izvedba Prestige s duljinom većom za 28 cm.
Priznat zahvaljujući stilu i tehnološkoj odvažnosti, CX je bio i vozilo velike udobnosti. Od modela DS nasljeđuje hidropneumatski ovjes konstantne visine, što mu nudi besprijekorno ležanje na cesti, a od modela SM iz 1970. preuzima servoupravljač osjetljiv na brzinu s automatskim vraćanjem u osnovni položaj. Tim se novinama dobiva i na udobnosti te većoj lakoći korištenja. Naime, inovativnim pretvaračem okretnog momenta C-matic uklanja se papučica spojke te se oslobađa prostor za ugodniju vožnju. Ne smijemo zaboraviti ni unutrašnjost opremljenu futurističkim vozačevim mjestom koje nudi veću praktičnost i pristup svim komandama bez ispuštanja upravljača iz ruku.CITROËN CX nije zaboravio ni inovacije. Godine 1985. bio je prvi francuski automobil opremljen kočnim sustavom ABS.
CX je bio pravi tržišni uspjeh i do 1991. prodan je u 1,2 milijuna primjeraka.
Danas se povijest modela Citroën CX nastavlja događanjima i okupljanjima u organizaciji kluba "CX Club de France" te krovne organizacije ljubitelja vozila CITROËN "Amicale de France". Jednako tako i oduševljenje prema "youngtimerima", sportskim automobilima iz osamdesetih godina prošlog stoljeća koji su sada ljubimci kolekcionara, daje nov uzlet modelu poput Citroën CX GTi Turbo.