Naslovna > Vijesti > CXPERIENCE CONCEPT: VRHUNSKI DOŽIVLJAJ UDOBNOSTI I DIZAJNA CITROËN!

Citroen

CXPERIENCE CONCEPT: VRHUNSKI DOŽIVLJAJ UDOBNOSTI I DIZAJNA CITROËN!

Citroën CXPERIENCE CONCEPT dokaz je sposobnosti Marke da svoje obećanje „Be Different, Feel Good” ostvari i u segmentu velikih limuzina. Svojom jedinstvenom siluetom, taj novi koncept ruši ustaljena pravila i utjelovljuje prednosti programa „Citroën Advanced Comfort®”.

Citroën će javnosti predstaviti konceptni automobil CXPERIENCE CONCEPT na nadolazećem Pariškom salonu automobila. Dvovolumenskom limuzinom duljine 4,85 m, Citroën ističe svoje ambicije u segmentu luksuznih automobila te ispunjava svoje obećanje „Be Different, Feel Good” u tom segmentu. Vrhunski novi dizajn karoserije, namijenjen kupcima diljem svijeta, novi je korak unaprijed i obilježava novu ofenzivu u strategiji Marke.

Ovo najnovije ostvarenje, osmišljeno na temelju znanja i umijeća te povijesti Marke, odlikuje se općom udobnošću po kojoj su vozila Citroën poznata. CXPERIENCE CONCEPT najnoviji je proizvod programa „Citroën Advanced Comfort®”, osmišljen da putnicima pruži zadovoljstvo i udobnost. Program je u skladu s dizajnom, tehničkim i tehnološkim razvojem novih modela Marke te odražava želje kupaca koje se stalno mijenjaju i primjenjuje se u svim fazama procesa dizajna.

 

01. ODVAŽAN VRHUNSKI DIZAJN
 Snažan karakter
Svojim jedinstvenim i prepoznatljivim linijama, konceptni automobil CXPERIENCE predstavlja novi pogled na pravila dizajna luksuznih limuzina, segmenta koji je blizak Marki i njezinoj povijesti. Riječ je o aerodinamičnom konceptnom automobilu iz čijeg se dizajna vidi pozornost posvećena svakom detalju. Linije i vizualna obilježja jedinstveno su obilježje marke Citroën te se stoga lako prepoznaju i pamte.

CXPERIENCE CONCEPT osmišljen je u Dizajnerskom centru u Vélizyju i predstavlja novi estetski identitet Marke. Vanjski izgled tog inovativnog vozila nadahnut je naprednom tehnologijom, a kabina namještajem i putovanjima.

Konceptni automobil CXPERIENCE prepoznatljiv je već na prvi pogled. Dvovolumenski dizajn i domišljato konstruirana stražnja vrata ovješena straga ostavljaju dojam vozila koje se sprema na skok. Odvažne linije odražavaju snagu, a raskošne obline i glatki oblici ističu njegov jedinstven dizajn.

Impozantnim proporcijama (4,85 m duljine, 2 m širine), niskim krovom (1,37 m visine) i kratkim prevjesima (3 m međuosovinskog razmaka), konceptni automobil CXPERIENCE spaja dostojanstven stav s fluidnim linijama. Biserna zelena boja karoserije Mizuiro moderna je, opuštena i profinjena. Dodatno ističe luksuzan izgled ovog konceptnog automobila s velikim 22-inčnim peterokrakim naplatcima.

Prednji dio ovog konceptnog automobila krase čiste linije, uz jedinstveni svjetlosni potpis kao novu interpretaciju svjetala na dvije razine, koja su prepoznatljiv dio identiteta marke Citroën. Među ostalim atributima konceptnog automobila CXPERIENCE CONCEPT ističu se zaobljen prednji kraj i posebna prednja maska. Kromirani „chevroni“, koji se protežu prema svjetlima, ističu širinu vozila. Pogled posebno privlače dnevna svjetla u obliku slova V koja automobilu daju napredan tehnološki izgled. Njih čine letvice široke 3 mm, između kojih su elegantno smješteni pokazivači smjera. U donjem je dijelu svjetlosni potpis upotpunjen trima zakretnim LED svjetlima sa svake strane. Aktivni usisnici zraka ugrađeni su u prednje odbojnike kako bi se povećala njihova učinkovitost. Na obje strane usisnika nalaze se pomična krilca koja se mogu otvarati i zatvarati. Ona poboljšavaju aerodinamička svojstva automobila i olakšavaju upravljanje.
Upečatljiv dojam ostavlja i stražnji dio automobila sa snažno izbačenim blatobranima i konkavnim stražnjim prozorom te pomičnim spojlerom na samom kraju za bolju aerodinamiku također. Trodimenzionalna stražnja svjetla izvedena u laserskoj tehnologiji također su u obliku slova V. Pokazivači smjera, smješteni u sredini, ispod tanke kromirane letvice reflektirajućeg sjaja, automobilu CXPERIENCE CONCEPT daju jedinstven izgled tehnološki naprednog automobila. Svjetla su smještena u crnom tehnološkom bloku čije linije prate profil prtljažnika, čime ističu širinu ove velike limuzine. Chevroni na stražnjem kraju ovog konceptnog automobila obojeni su crnim lakom, kao i na ostalim novijim modelima Marke.

Među brojnim karakterističnim elementima dizajna koji konceptnom automobilu CXPERIENCE osiguravaju jedinstvenu osobnost ističu se stražnja vrata ovješena straga koja se protežu do samog vrha krova i otvaraju do kuta od 90 stupnjeva (u ravnini s kotačima), što olakšava ulazak. Vrata pružaju odličan pogled na prostranu luksuznu unutrašnjost. Udobnost je u prvom planu i poziva na putovanje.

 

 

 Dizajn unutrašnjosti koji naglašava fluidne linije

Nadahnuta svijetom arhitekture, uređenja interijera i pokućstva, unutrašnjost automobila CXPERIENCE CONCEPT odlikuje se čistim, suvremenim linijama. Izrađena je od vrhunskih materijala limun žute boje, koja se povezuje sa svježinom i optimizmom.

Na lebdećoj armaturnoj ploči vodoravnog dizajna ističe se upravljač s jednim krakom, koji podsjeća na povijest Marke. Armaturna ploča trodimenzionalnog je izgleda zahvaljujući cjevastom profilu koji se u jednom komadu proteže od desnih do lijevih stražnjih vrata. To naglašava dojam prostranosti, lakoće i obujma. Žuti tonovi unutrašnjosti ističu jedinstven vizualni sklad između prostora za vozača i za putnike.

Posebna je pozornost posvećena dizajnu sjedala presvučenih podstavljenom žutom mrežastom tkaninom. Poleđine naslona izrađene su od drva oraha elegantne svijetle nijanse, poput armaturne ploče. Obloge vrata udubljene su te su izrađene od materijala vrhunske kvalitete. Morski zelena tkanina s geometrijskim uzorkom u skladu je s bojom karoserije i u kontrastu s unutarnjim ozračjem. Ravni pjenasti pod izrađen je po mjeri. Presvučen je tamnom, teksturiranom kožom nepravilnog uzorka. Na obje strane nalaze se široki kromirani pragovi koji ističu pomno odabrane boje i materijale.

„Cijeli je tim dizajnera surađivao kako bismo stvorili novu luksuznu limuzinu za međunarodno tržište koja ruši ustaljena pravila i ističe vrijednosti Marke: optimizam i elegancija po mjeri čovjeka.”

Alexandre Malval, šef odjela za dizajn Citroën

 

 


02. PROGRAM CITROËN ADVANCED COMFORT® PRIMJENJEN NA LUKSUZNU LIMUZINU

Udobnost je koncept koji je oduvijek usko povezan s markom Citroën te je „udobnost Citroën” postala pravo obilježje Marke. Danas je taj koncept dio šireg pristupa s nizom aspekata koji obuhvaćaju osvijetljenost, prostranost, ergonomiju i umreženost. Svi ti elementi pridonose zadovoljstvu tijela i duha te potiču putnike u konceptnom automobilu CXPERIENCE na razgovor i druženje.

 Doprinos zadovoljstvu tijela i duha
Programom Citroën Advanced Comfort®, koji je usmjeravao razvoj automobila CXPERIENCE CONCEPT, Citroën mijenja svoj pristup udobnosti u skladu sa suvremenim stavom i iskustvom Marke. Zamišljen kao pravo utočište, CXPERIENCE CONCEPT filtrira vanjski svijet i neravnine na cesti te preuzima napredan model ovjesa s progresivnim hidrauličnim graničnicima. Ta je ekskluzivna tehnologija marke Citroën predstavljena prije nekoliko tjedana i omogućuje znatno veću kvalitetu prigušivanja bez obzira na nepravilnosti na kolniku, te jamči vrhunski užitak u vožnji. Rezultat je iznimna udobnost u znaku marke Citroën. Ta velika luksuzna limuzina, koja je potpuno usmjerena na zadovoljstvo putnika, vozaču i putnicima ostavlja dojam trenutne, intenzivne udobnosti od trenutka kad uđu u automobil.

Unutrašnjost je osmišljena da putnicima pruži osjećaj zadovoljstva. To je posebno istaknuto sjedalima, dijelom automobila s kojim su putnici u neposrednom doticaju. Raskošna obujmljujuća sjedala automobila CXPERIENCE CONCEPT donose jedinstvenu razinu udobnosti i potpore. Izrađena su od prilagodljive memorijske pjene i pozivaju putnike da uživaju u novom doživljaju putovanja. U prednjem redu vozača i suvozača dočekuju široka, raskošna sjedala. Obujmljujuća sjedala u stražnjem redu ostavljaju dojam uređenja kao u dnevnoj sobi. Fizički doživljaj pojačan je spajanjem toplih i prirodnih materijala. Kako bi svako putovanje proteklo u prijateljskom, opuštajućem okruženju, prednja sjedala imaju uvučene naslone i otvorene naslone za glavu koji putnicima straga omogućuju bolji pogled.

Kao završni detalj tog smirujućeg okruženja, CXPERIENCE CONCEPT odlikuje se domišljatim pretincima i velikim obujmom prostora za odlaganje koji život čine jednostavnijim. Armaturna ploča s okomitim vizualnim obilježjima stvara dojam prostranosti. Središnja konzola, koju također krase fluidne linije, sastoji se od praktičnog pretinca za odlaganje sprijeda i pretinca za bežično punjenje pametnog telefona. Drugi pretinci za odlaganje praktično raspoređeni po kabini automobila također pridonose udobnosti i svakodnevnom zadovoljstvu putnika.

Naglasak na osvjetljenju, također dio programa „Citroën Advanced Comfort®”, isto tako pridonosi osjećaju zadovoljstva u unutrašnjosti. Svaki putnik uživa u prostoru okupanom svjetlom sa širokim bočnim ostakljenim površinama u unutrašnjosti i dva krovna prozora koja se protežu cijelom duljinom krova. Ambijentalno osvjetljenje i filtar zraka također stvaraju ugodan osjećaj u unutrašnjosti: utočište u kojem se putnici mogu opustiti.

Naposljetku, kako bi vozač mogao uživati u bezbrižnosti i kako bi se smanjio njegov kognitivni napor, najvažniji podaci projiciraju se u vozačevu vidnom polju na širokom head-up zaslonu.

 

 

 Poticaj na razgovor i druženje
U skladu s vremenom i programom „Citroën Advanced Comfort®”, konceptni automobil Citroën CXPERIENCE odlikuje se toplinom, udobnošću i iznimnom povezanošću. CXPERIENCE CONCEPT jedinstven je automobil intuitivna sučelja čovjeka i stroja koji vozaču i putnicima omogućuje neprekidnu povezanost s digitalnim svijetom. Pametne tehnologije potiču na interakciju i pridonose jednostavnijoj uporabi vozila i opreme. Dostupne svim putnicima, na prednjim i stražnjim sjedalima, te tehnologije ističu nastojanja Marke da posebnu pozornost posveti putnicima, koji imaju važnu ulogu u svim putovanjima.

Potpuno integriran u sredinu armaturne ploče, 19-inčni pravokutni zaslon formata 16:3 zauzima glavni položaj u unutrašnjosti. On funkcionira kao nadzorni centar vozila, omogućuje uklanjanje suvišnih komandi s armaturne ploče te naglašava dojam širine i prostranosti. Zaslon, kojim se zahvaljujući veličini lako upravlja, obuhvaća sve funkcije: rad klimatizacijskog uređaja, sustava za pomoć u vožnji, navigacijskog sustava i multimedijskih uređaja. Glavni dodirni zaslon podijeljen je u dijelove i orijentiran prema vozaču i suvozaču, zahvaljujući prozorima koji se mogu podesiti u omjeru 1/3:2/3 ili 2/3:1/3, ili preko cijelog zaslona, ovisno o željenom doživljaju. Opcije multimedijskog sustava raspoređene su na način da svim putnicima omoguće jednostavnu pretragu, odnosno pristup informacijama o putovanju, odabir vlastite glazbu ili gledanje omiljenog filma. Kako bi se zadržala poveznica između vozila i vanjskog svijeta, CXPERIENCE CONCEPT raspolaže brojnim povezanim uslugama koje mu omogućuju da otvori vrata dvorišta na daljinu ili da, primjerice, prima dostavu na kućnu adresu.

Još dva uređaja za upravljanje, pametni telefon i tablet, održavaju digitalnu vezu i upravljaju brojnim funkcijama automobila. U prednjem dijelu kabine, na središnjoj konzoli, nalazi se stalak za pametni telefon. On omogućuje bežično punjenje i spajanje sa zaslonima te pokretanje automobila putem pametnog telefona i upravljanje nizom funkcija (za udobnost, pregledavanje fotografija, videozapisa, itd.).
Putnicima na stražnjoj klupi dostupan je prijenosni tablet. Smješten je u elegantno kućište i putnicima omogućuje podešavanje sjedala i rada klimatizacijskog uređaja te dijeljenje medija na zabavan i intuitivan način s pomoću nove aplikacije Share with U. Tom novom uslugom putnicima je omogućeno međusobno dijeljenje i reprodukcija multimedijskih datoteka (videoigre, glazba, filmovi)! Ne propustite priliku da isprobate ovu novu funkciju na Pariškom salonu automobila!

Citroën CXPERIENCE CONCEPT s pomoću kamera sprijeda i straga pruža napredan tehnološki pogled na okolinu. Konvencionalna osvrtna zrcala zamijenjena su dvjema nenametljivim bočnim kamerama koje sliku prikazuju na malim zaslonima. Ti mali zasloni s kromiranim okvirima smješteni su na oblogama vrata, na istom dijelu gdje se nalaze i zvučnici i ventilacijski otvori. Vozač ima pregled od 360 stupnjeva na okolinu vozila, što vožnju i upravljanje čini mnogo jednostavnijima. CXPERIENCE CONCEPT iznimno je povezan automobil u korak s vremenom, što dokazuje i kamera ConnectedCAM Citroën™ premijerno predstavljena u novom Citroën C3.
Ta širokokutna kamera visoke razlučivosti smještena iza osvrtnih zrcala snima sve što vidi vozač. Ona prati životne trenutke u vožnji i bilježi ih u slikovnom ili video formatu kako biste ih mogli spremiti ili podijeliti na društvenim mrežama.

Kako bi potakli razgovor među putnicima, dizajneri su posebnu pozornost posvetili akustičkim karakteristikama unutrašnjosti. Timovi odjela za dizajn koji su radili na ozvučenju primijenili su ista načela kao i za konceptni automobil Citroën AIRCROSS, SUV predstavljen na prošlogodišnjem Šangajskom salonu automobila. Otvoreni prednji i stražnji nasloni za glavu opremljeni su dvama zvučnicima s integriranim dubokotonskim zvučnikom i mikrofonima. Ti zvučni mjehurići svakom putniku omogućuju da odabere s kime želi razgovarati. Ili da samo sjedi i uživa u omiljenoj glazbi. Svako putovanje može omogućiti žive rasprave ili individualno opuštanje. Kako biste lakše vidjeli sugovornika ili mogli pratiti djecu na stražnjoj klupi, ugrađene kamere omogućuju vam da vidite sve putnike pa čak i da sudjelujete u videokonferenciji.

„Konceptni automobil Citroën CXPERIENCE ruši ustaljena pravila i predstavlja novi pogled na luksuzne limuzine. Također je potpuno u skladu s ciljevima programa ‚Citroën Advanced Comfort®’. Konceptni automobil CXPERIENCE predstavlja sposobnost Marke da primijeni svoje obećanje ‚Be Different, Feel Good’ i u ovom segmentu.”

Linda Jackson – izvršna direktorica marke CITROËN

 

03. PLUG-IN HIBRIDNI BENZINSKI MOTOR ZA NEOGRANIČEN UŽITAK VOŽNJE

Naglasak na pametne tehnologije vidljiv je i u odabiru plug-in hibridnog motora koji omogućuje opuštenu vožnju. Citroën CXPERIENCE CONCEPT pokreće plug-in hibridni motor koji spaja učinkovitost s performansama i poziva na putovanje. Nastao na temelju iskustva Grupe PSA, ovaj plug-in hibridni benzinski motor spaja snagu i svestranost.

Citroën CXPERIENCE CONCEPT nudi iznimna a vozna svojstva zahvaljujući benzinskom motoru koji razvija između 150 i 200 KS i dodatnoj snazi električnog motora (do 80 kW). CXPERIENCE CONCEPT može voziti na posve električan pogon u gradu (ZEV – Zero Emission Vehicle) s dometom do 60 km. Na otvorenoj cesti potrošnja goriva može se smanjiti istovremenom uporabom oba motora tijekom uzastopnih ubrzanja. Na autocesti automobil pokreće benzinski motor kako bi pružio najsnažnije performanse, ukupne snage do 300 KS.

Citroën CXPERIENCE CONCEPT ima bateriju od 3 kWh koja se može napuniti za samo nekoliko sati. Na standardnoj punionici automobil se može napuniti za 4 i pol sata, a s iznimno jednostavnim sustavom za punjenje snage 6,6 kW koji se spaja na utičnicu jakosti 32 A za manje od 2 i pol sata. Atraktivan, funkcionalan potpis ovog pogonskog sklopa vidljiv je na poklopcu motora u obliku dva pokazivača napunjenosti baterije koji se protežu od vrha dnevnih svjetala.

Konstrukcija konceptnog automobila Citroën CXPERIENCE domišljata je i jedinstvena. Osmerostupanjski električni automatski mjenjač smješten je poprečno između benzinskog motora i električnog motora, a kompaktna baterija koja prenosi snagu na stražnju osovinu nalazi se ispod putničkog prostora. To osigurava prostran putnički i prtljažni prostor.

Ovo novo rješenje plug-in hibridnog motora korisnicima omogućuje novi doživljaj vožnje, primjerice putovanja od središta grada do najzabačenijih područja bez ograničenja uz istodobno uživanje u iznimnim voznim svojstvima zahvaljujući dodatnoj snazi električnog motora te uz brigu za okoliš.

U izložbenom prostoru marke Citroën bit će izložena dva proizvoda programa „Citroën Advanced Comfort®” koji odražavaju sposobnost Marke da se okrene prema budućnosti i primjeni svoje vrijednosti u najrazličitijim područjima.
– C3, novi napad Marke na segment B
– konceptni automobil CXPERIENCE, pogled marke Citroën na udobnost i luksuzna vozila!


Izložbeni prostor CITROËN
Paviljon 1, Hodnik C, Štand 320
Dani za medije: 29. i 30. rujna 
Dani za javnost: 1. – 16. listopada 


TEHNIČKE SPECIFIKACIJE:
Duljina: 4,85 m
Širina: 2m
Visina: 1,37m
Međuosovinski razmak: 3m

PERFORMANSE:
Domet na električni pogon: 60 km
Snaga (EEC): između 250 i 300 KS

Datum objave: 29/08/2016
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook