Naslovna > Automobili > Volkswagen > Amarok > Danas fizikalac, sutra šminker
FOTO GALERIJA (15)

Test - VW Amarok 2.0 TDI 4x4 Highline

Danas fizikalac, sutra šminker

Prvi evropski pick-up u BiH ne mogu kupiti fizička lica i namijenjen je samo privrednicima i preduzećima, kojima Volkswagen nudi markantno dizajniranu i naočitu karoseriju, sa praktičnim tovarnim prostorom, potentnim dizelašem i čistokrvnim 4x4 pogonom, koji Amaroku obezbjeđuje epitet svestranog radnog vozila...

Nedavnim dolaskom u našu zemlju pick-up Amarok predstavlja ne samo popunjavanje aktuelne Volkswagen game, već i predstavlja prvi korak ka kompletiranju cilja da VW do 2018. godine postane vodeći svjetski proizvođač automobila. Kao prvi evropski pick-up VW Amarok nedavno je prezentovan i u našoj zemlji, nakon čega nam je na detaljniji test stigla izvrsno opremljena Highline 4Motion verzija pogonjena 2.0-litarskim TDI agregatom od 163 KS. VW Amarok prvi put je prezentovan u Argentini 2009. godine, da bi se potpuno iskazao na prošlogodišnjem Dakar rallyju kao vozilo za podršku. Dizajnerski Amarok, ili na inuitskom dijalektu vuk, sadrži sve prepoznatljive atribute VW vozila, za šta je opet zaslužan genijalni Walter da Silva, koji je većim dijelom odgovoran za njegov konačni oblik. Naša double cab verzija plijenila je pažnju ne samo robusnim izgledom, već i svojim gabaritima, kao i određenim luksuznim detaljima. Svakako, ovakva kombinacija može se okarakterisati kao uspješna, jer na jedan poseban način spaja elemente tipične za luksuzna terenska vozila, ali i klasične radne mašine. Drugačije rečeno, Amarok sa svojom dužinom od 5.254, širinom od 1.944 i visinom od 1.834 mm u svakom trenutku djeluje i više nego impozantno, na šta u znatnoj mjeri utiče i međuosovinski razmak razvučen na 3.095 mm. 

 

 

 

 

 

Da Amarok u Highline verziji ipak ne bude tipična radna mašina, pobrinuli su se i standardni 17-colni laki naplaci, na koje su namontirani pneumatici dimenzija 245/65R17, kao i niklovane aplikacije na prednjem grilu, obrubima svjetala za maglu, te kućištima retrovizora. Za razliku od frontalne sekcije ili bokova, pogled na zadnji dio otkriva za gotovo sve pick-upe standardan oblik, odnosno formu namijenjenu prevozu tereta. Upravo ovaj detalj je možda i najveća pozitivnost Amaroka, jer sa korisnom površinom od 2,52 m² trenutno kotrira kao lider u klasi. Pozitivnosti se ovdje ne završavaju, a naredna je unutrašnji razmak između blatobrana od 1.222 mm, koji su dimenzionirani tako da se između njih može utovariti puna Euro paleta. Dužina tovarnog prostora od 1.555 i širina od 1.620 mm među najboljim su ostvarenjima u klasi, upravo kao i nosivost od 1.150 kilograma, te mogućnost vuče prikolice od čak 2,8 tona.

 

 

Da Amarok sa Highline paketom opreme nije tipično radno vozilo potvrdio je i enterijer, koji se, kao i vanjština, može pohvaliti pametnom kombinacijom efektnih luksuznih elemenata i detalja koji utiču na svakodnevnu funkcionalnost. Recimo, cijela unutrašnja podnica Amaroka je izvedena tako da se može jednostavno oprati vodom, a da opet svojim izgledom ne narušava atraktivnost kompletnog enterijera. Upravo je atraktivnost najizražajnija osobina trokrakog kožom opšivenog upravljača, te masivne instrument table, u koju su integrisani prepoznatljivi analogno-digitalni instrumenti, okrugli otvori ventilacije, te lako opslužive komande standardne Climatronic klimatizacije i audio-sistema sa šest zvučnika. Od ostale opreme izdvajali su se između ostalog i tempomat, elektrifikovana stakla i grijani retrovizori, te zatamnjena stakla.

 

DINAMIČKE MOGUĆNOSTI
Iako su performanse ovakvih vozila u drugom planu, ovaj put ćemo naglasiti da su one sasvim uvjerljive, a to pokazuje i ubrzanje do 100 km/h za 11,3 sekunde i maksimalna brzina od 179 km/h. U pozitivnosti ćemo uvrstiti i ekonomičnost, jer i pored velike mase vozila, te zadataka koje smo pred Amaroka postavili, naš Amarok se zadovoljavao sa prosječne 9,2 litre eurodizela, koje se na otvorenom putu mogu redukovati na odličnih 7,5 litara. Izdvojićemo i da je naš testirani model bio opremljen efikasnim ABS disk kočnicama, a od ostalih pomagala bili su ugrađeni ASR i EDL sistemi, kao i opcioni elektronski program stabilnosti.

 

Pored odlično pozicionirane ručice šestostepenog ručnog mjenjača raspoređeni su prekidači 4Motion pogona, tačnije uključivanja prednje osovine, blokade diferencijala, skraćenog LOW prenosa, kontrole trakcije i off-road režima. Što se tiče kvaliteta materijala, enterijer Amaroka uglavnom je sastavljen od tvrde, ali otporne plastike, koja je odabrana da u prvom redu traje. Pedantna završna obrada u skladu je sa VW-ovim renomeom, te se po tom pitanju Amaroku nema šta zamjeriti. U zadnjem dijelu VW-ov pick-up u stanju je primiti do tri odrasle osobe, koje zbog prilično uspravnog naslona neće uživati u punom komforu, ali će zato imati dovoljno prostora u gotovo svim pravcima. U suštini, VW je u Amarok uspio integrisati većinu elemenata iz klasičnih terenaca, što će posebno znati da cijene privrednici, koji će često skrenuti van utabanih staza, a opet žele maksimalni mogući komfor, koji ovakva vrsta vozila može da pruži.

 

    MOTOR                 GRUB I SNAŽAN            
Pravo iznenađenje dočekalo nas je ispod masivnog prednjeg poklopca, gdje smo u skladu sa veličinom i namjenom ovog vozila očekivali veći motor od ugrađenog 2.0-litarskog common-rail turbodizelaša, koji ostvaruje maksimalne 163 KS, pri za dizelaše uobičajenih 4.000 o/min. Ipak, karakteristike ugrađenog četvorocilindraša opremljenog varijabilnim turbo punjačem, hladnjakom vazduha, te direktnim ubrizgavanjem goriva, sasvim su dovoljne za pokretanje nepune dvije tone teškog Amaroka, što svakako treba zahvaliti velikom obrtnom momentu od 400 Nm, koji se na podlogu kanališe putem šestostepene ručne transmisije, te u našem slučaju uključivog 4Motion pogona na sve točkove.

 

 

 

U trećem dijelu testa ispitali smo koliko je Amarok dinamički zaista sposobno terensko i radno vozilo. Moderni turbodizelaš sa 163 KS i 400 Nm obrtnog momenta već na prvi okret ključa ulijeva povjerenje, a to je i pokazao tokom vožnje. I pored Amarokove mase od preko dvije tone, poznati VW-ov četvorocilindraš u svakom trenutku se isticao snagom, ali i odličnom usklađenošću sa šestostepenim ručnim mjenjačem. Tek kada bi uključili pogon na sve točkove, određene poteškoće bi se zbog otpora pojavile pri sporom skretanju, na šta se svakako treba naviknuti kod većine vozila ovog tipa. Tokom naše provjere Amarok se pokazao kao pravi gorštak, sposoban da prebrodi sve zadatke koje smo pred njega postavili. Dodamo li svemu da jednostavno nismo imali potrebe uključivati blokadu diferencijala zadnje osovine, jasno je da je VW i ovaj put napravio odličan posao.

 

TEHNIČKI PODACI
4 cilindra turbodizel
1.968 ccm
120 kW 163 KS pri 4.000 o/min
400 nm od 1.500 do 2.000 o/min
0-100 km/h  11,1 s
Max  181 km/h
p. pot  7,6 litara eurodizela

 

 

Koliko je Amarok zapravo sposoban pokazuju mjerenja, tačnije napadni ugao od 28, odlazni od 23,6 stepeni, te ugao prelaska preko prepreke od 23 stepena, a sve uz sposobnost savladavanja uspona od 45 stepeni. Na ovaj način VW Amarok sa lakoćom je ispunio sve zadatke, demonstrirajući da je veoma efikasan i kao radno i kao čistokrvno terensko vozilo. Istovremeno, pogled na šasiju, osovine, oplatu ispod motora, te ogibljenje sastavljeno od prednjih poprečnih ramena i opruga i zadnje krute osovine sa lisnatim gibnjevima pokazuje da je Amarok ipak skrojen po provjerenom receptu i bez velikih eksperimentisanja, a krajnji cilj su robusnost, izdržljivost, odlične terenske karakteristike i svakako dugovječnost. Kada se sve sabere, VW je u Amaroku uspio objediniti sve ono što je jednom ovakvom vozilu potrebno za uspjeh. Uzmemo li u obzir paket opreme Highline, koji nudi i više nego što je potrebno jednom radnom vozilu, cijena do registracije od 60.282 KM je ipak dovoljno privlačna, ali samo za privrednike, jer ga fizička lica u našoj zemlji ne mogu kupiti, nažalost.

Datum objave: 04/06/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook