Naslovna > Auto moto sport > Danas prva utrka nove sezone

WRC

Danas prva utrka nove sezone

Reli majstori po tradiciji imaju najkraći odmor od svih učesnika motosporta, a nova sezona počinje danas, kada nakon tri godine pauze ponovo startuje reli Monte Carlo....

Zahvaljujući brojnim i pomalo neočekivanim transferima i nekim ostalim dešavanjima oko WRC, zimska pauza zaokupljala je pažnju poklonika relija nesmanjenim intenzitetom. Jedan od tih nesvakidašnjih i neočekivanih događaje je hapšenje vlasnika komercijalnih prava WRC-a tridesetšestogodišnjeg Rusa Vladimira Antonova. Nalog za hapšenje je došao iz Livatnije, gdje je Antonov bio većinski vlasnik Snoras banke putem koje je finansirana kupovina WRC prava. Snoras banka je bila i jedan od sponzora Renault F1 tima i ruskog vozača Vitalija Petrova.


Kada su timovi u pitanju, samo par dana od završetka relija u Wallesu odjeknula je vijest o prelasku Mike Hirvonena iz Forda u Citroen, gdje se pridružio svom dugogodišnjem rivalu Sebastianu Loebu. Ko će od njih dvojice biti „prvi volan“ ostaje da se vidi. Jedan od razloga ovog transfera bila je nesigurna budućnost Forda u WRC-u s jedne strane, kao i više nego loši odnosi između Sebastijana Ogiera sa rukovodstvom Citroena s druge.

 

Pretpostavljalo se da će ovo biti samo rokada „volana“, ali... Nedjelju dana kasnije objavljeno je da će Ogier biti prvi volan novog Vokswagenovog WRC tima. Iako WV planira da u šampionat uđe tek 2013, talentovani Francuz neće se dosađivati tokom godine, jer će pored intenzivnih testova koji su već započeli, nastupiti i na svim WRC relijima, ali za volanom Škoda Fabie S2000, da bi se što bolje pripremio za narednu sezonu. Sredinom prošlog mjeseca Ford je uklonio sve nedoumice potvrdivši svoje prisustvo u WRC najranije do kraja 2013. Istoga dana predstavljen je i novi timski kolega JM Latvale - Peter Solberg. Norvežanin se na ovaj način vratio „korijenima“, gdje je nastupao još davne 2000, prije nego je prešao u Subaru, gdje je osvojio šampionsku titulu 2003. Poslije tri godine kao „privatnik“ vratio se u jedan fabrički tim, gdje će najzad moći da se posveti samo vožnji. Latvala je vrlo brz, ali ne i bezgrešan i zato će biti vrlo interesantno vidjeti koji će od ove dvojice uspjeti da se izbori za status prvog vozača.

 


Ova dva najveća favorita imaće od ove sezone i trećeg vozača. U taboru Forda to je Khalid al Qassimi, dok je u slučaju Citroena to mjesto pripalo Nasseru al Attiyahu, koji će se za volanom DS3 WRC naći tek od drugog relija sezone u Švedskoj zbog odbrane titule na reliju Dakar. Od Minija se mnogo očekivalo, tim prije jer su prošle godine zabilježili impresivne rezultate za tim koji je tek ove godine imao pun WRC program. Šta se desilo u međuvremenu, osaje samo da se nagađa, ali prvo je Mini zakasnio sa prijavom tima kod FIA, a kada su im zvaničnici automobilske organizacije progledali kroz prste, prijavili su samo jedan automobil!? Očigledno da nešto „škripi“ u odnosima BMW-a i Prodrivea, a najviše će trpijeti Dani Sordo i Kris Meek, koji će morati da se smjenjuju na relijima ove godine na račun „privatnika“. Pored fabričkih timova i vozača biće tu i drugih ekipa kao što su Stobart, Munchies ili Palmeirinha, kao i Hening Solberg, Mathew Wilson, Martin Prokop, Evgeny Novikov, Thierry Neuville, Paolo Nobre...

 


Poslije pauze od tri godine Monti se vratio. Najpoznatiji od svih relija svjetskog šampionata, kao što je običaj, otvara sezonu trećeg vikenda u mjesecu. Ove godine prijavilo se čak 89 posada pred kojima će biti preko 1.300 km staze, od kojih će čak 430 km biti brzinski ispiti. Temperature ispod 0°C, magla, noć, snijeg i led su zaštitni znaci relija Monte Carlo, a takvi uslovi uvijek obećavaju uzbuđenja, pogotovo ako se tome dadaju etape kao što su legendarni Col du Torini ili ništa manje zahtjevni Montauban sur l'Ouveze. Dobro došli u sezonu 2012!

Datum objave: 17/01/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook