Naslovna > Teme > Decenija proizvodnje na evropskom tlu
FOTO GALERIJA (22)

Reportaža – U posjeti Kijinoj fabrici u Slovačkoj

Decenija proizvodnje na evropskom tlu

Povodom obilježavanja desetogodišnjice proizvodnje posjetili smo Kijinu fabriku u Slovačkoj, sa čijih traka je do sada sišlo više do 2,5 miliona vozila i 3,8 miliona motora...

Evropska ofanziva za korejskog proizvođača je započela 2004. godine polaganjem kamena temeljca za novu fabriku u tada novopečenoj članici Evropske unije, Slovačkoj. Kao idealna lokacija izabran je grad Žilina, koji ima 85.000 stanovnika i nalazi se na sjeverozapadu zemlje, veoma blizu granice sa Češkom i Poljskom. Od glavnog grada Austrije, Beča, cestom je Žilina udaljena 276 kilometara, a od njemačkog Minhena oko 700. Od Sarajeva, najkraćim putem preko Mađarske ima 867 km. Ako zbog obaveza put vodi preko Ljubljane, kako je nas vodio, onda ćete do Žiline morati prevaliti najmanje 1.168 kilometara u jednom pravcu i isto toliko u povratku.

 


Prvi Kijin automobil u Žilini je sastavljen 7. decembra 2006. godine. Bila je to prva generacija Ceeda i ovaj model se danas brižljivo čuva u krugu fabrike. U trenutku naše posjete u proizvodnom kompleksu, koji se prostire na 500.000 metara kvadratnih, što je površina koja pokriva 238 fudbalskih igrališta, u njemu su se sklapala tri modela: Ceed u sve tri karoserijske verzije (kupe, karavan i hatchback), zatim novi Sportage i mali gradski monovolumen Venga. U Žilini u tri smjene radi 3.800 vrijednih radnika, koji čine 8% od ukupne radne snage, koju korejski proizvođač danas zapošljava širom svijeta. Procjenjuje se da je u njihovom opsluživanju i u fabrikama 40 velikih dobavljača dijelova zaposleno još najmanje 16.000 radnika, ukupno 20.000. Tu treba uzeti u obzir i veliki angažman slovačke i evropske transportne logistike, željeznice i kamiona, koji iz Žiline put prodajnih salona širom Evrope i svijeta (izvoze automobile u 95 zemalja) svaki dan odvoze oko 1.400 novih vozila. Podsjećamo da je njih 1.500 do sada završilo na bh. saobraćajnicama. Od 2006. godine do danas najviše automobila je izvezeno u Rusiju (18%), Veliku Britaniju (12%), Njemačku (9%), Španiju (6%) i Italiju (6%).

 


Pomoću armije savršeno sinhronizovanih robota i izuzetno disciplinovanih radnika u jednoj od najsavremenijih evropskih fabrika godišnje se može sastaviti 350.000 Kia automobila, što predstavlja 10% ukupnog proizvodnog kapaciteta korejskog proizvođača u cijelom svijetu. Do kraja 2016. godine, za deceniju rada, u Slovačkoj je proizvedeno više od 2,5 miliona vozila. Na proizvodnim trakama sklapaju se i modeli sa upravljačem na desnoj strani (14% ukupne proizvodnje), koji su namijenjeni tržištu Velike Britanije. U Žilini se nalaze i dva Kijina pogona za proizvodnju motora. Većinu od do sada proizvedenih 3,8 miliona jedinica predstavljaju benzinski (53%). Među dizelašima najpopularniji je 1.6 CRDi motor, koji u ukupnoj proizvodnji učestvuje sa 20%. Osim proizvodnih pogona, Kijin kompleks u Žilini u svom sastavu ima i mnoštvo ostalih pratećih sadržaja bez kojih jedna ovakva megafabrika ne bi mogla normalno da funkcioniše. U kratkom, ali sadržajnom obilasku fabrike vidjeli smo i nepregledne parkinge, ali i testni poligon na kojem se ispituju novoproizvedena vozila. U mnogim zonama fotografisanje je strogo zabranjeno, što je s obzirom na veličinu ulaganja i značaj fabrike u Žilini i razumljivo.

 


Proizvodnja je organizovana po fazama. Svoj životni put jedan automobil počinje kao običan komad lima. Od njega se pomoću moćnih presa dobijaju profili vrata, poda, krova... Nakon toga kreće magija robotizovanog varenja i spajanja. Kada karoserija dobije svoj oblik, odlazi u postrojenja za zaštitu, lakiranje i sušenje. Kada se to odradi na karoseriju se počinju montirati i prvi plastični dijelovi. U jednom trenutku veoma živa i užurbana proizvodna traka nas dovodi do čina „vjenčanja“, kako se žargonski zove proces spajanja karoserije, šasije i motora. Nakon toga automobil dobija enterijer, stakla i slijedi finalno glancanje. Na proizvodnu traku se nastavlja pogon za pregled tehničke ispravnosti ugrađenih komponenti. Kada prođe taj test, vozilo ide na prvu testnu vožnju na specijalni poligon u krugu fabrike. Sljedeća destinacija je parking na kojem će sačekati da ga utovare na voz ili kamion i pošalju na krajnje odredište prema novim vlasnicima i kupcima... Sve ono što smo čuli, vidjeli i osjetili u Žilini pomoglo nam je da razumijemo Kijinu poslovnu politiku i rekordnu sedmogodišnju garanciju (ili 150.000 km). Tajna je u vrhunskoj proizvodnji, koja počiva na veoma uspješnoj organizaciji i sinergiji mladih i perspektivnih Slovaka sa najsavremenijim robotima. 

 


MILIONSKA ULAGANJA
Korejski proizvođač do sada je u proizvodni kompleks u Žilini uložio 1,7 milijardi eura. Od tog iznosa 700 miliona eura je uloženo u samom početku, u izgradnju fabrike i infrastrukture. U prošloj godini Kia je u Žilini uložila 60 miliona eura, a već se zna i plan za budućnost prema kojem će u inovacije po pitanju postojećeg proizvodnog asortimana biti uloženo dodatnih 130 miliona eura. Od navedenih ulaganja veliku korist je imao i Kijin domaćin, Slovačka, u čiju kasu je na osnovu poreza do sada uplaćeno 320 miliona dolara. Korejski analitičari su izračunali da su Slovačkoj do sada uplatili četiri puta veći iznos od onog kojeg su dobili na ime podsticaja za proizvodnju ili oslobađanja od poreza. U fabrici je zaposleno 3.800 radnika čija prosječna startost iznosi 35 godina, sa najdužim radnim stažom od 13 godina 800 ljudi u fabrici je tu duže od osam godina, a njih 2.800 ima po pet godina radnog staža. Prosječna bruto plata u Žilini je 1.300 eura, a uslovi za rad su vrhunski.

 

Datum objave: 15/02/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook