Naslovna > Retro > Demonstracija sile
FOTO GALERIJA (19)

Toyota 2000 GT

Demonstracija sile

Toyota 2000 GT je sportski automobil koji je prvi put otkriven na Tokyo Motor Showu 1965, a proizvodio se između 1967. i 1970. godine. Ovaj automobil za Japance je bio revolucionaran, jer je predstavljao vozilo koje je pokazalo da japanski proizvođači mogu da naprave sportski automobil sposoban da konkuriše onima u Evropi...

Proizvodnja Toyote 2000 GT počela je 1967. godine, a Raymond Loewy i Yamaha bili su odgovorni za dizajn. Ovaj model u početku je bio namijenjen Nissanu, koji je u međuvremenu odustao od projekta, da bi ga zatim preuzela Toyota. Vizuelno je bio sličan Jaguaru E-Type, karoserija se izrađivala od aluminijuma, a pod dugačkim prednjim poklopcem bio je smješten moćni šestocilindrični motor zapremine 2.0, a nešto kasnije i 2.3 litre. Tokom kratkog životnog vijeka izrađeno je samo 337 primjeraka. Posljednja verzija bila je opremljena klimatizacionim uređajem, te veoma luksuznom ostalom opremom. Ovaj model, koji se prodavao po cijeni od 6.800 američkih dolara, razvijan je i pod palicom američkog tjunera Shelby, s kim je Toyota 1967. godine sklopila ugovor o proizvodnji trkaćih modela za SCCA takmičenje. Što se tiče samog vozila, Toyota 2000 GT odlikovala se skladnim zaobljenim linijama, složenim oblicima u enterijeru, koji je uglavnom bio ukrašavan palisanderovim drvetom, kompletnim analognim instrumentima i radio-aparatom.

 

 

 

 

Tu su bila i nezaobilazna pop-up svjetla, koja su, zaštićena pokrovom od pleksiglasa, tvorila veoma upečatljivu frontalnu sekciju Toyotinog sportiste. Toyota 2000 GT bila je izrazito nizak automobil, čija je visina iznosila samo 116 cm, a da joj je uzor bio Jaguar E-Type, pokazuje i međuosovinski razmak od 2.329 mm, te dužina od 4.176 mm.
Prvi japanski supersportski automobil bio je i tehnički veoma potkovan. Moćni 2.0-litarski šestocilindrični motor linijske konfiguracije razvijao je 150 KS, a porijeklo je vukao iz Toyotine luksuzne limuzine Crown. Yamaha je konstruisala novu glavu motora sa dvije bregaste osovine, a za napajanje gorivom bila su upotrebljena tri dvostruka Solex 40 PHH karburatora. Sa ovim agregatom Toyota 2000 GT uspijevala je bez većih problema da razvije maksimalnu brzinu od 217 km/h. Nešto kasnije predstavljena je i jača 2.3 verzija MF-12 sa takozvanim 2M motorom, koja je izrađena u samo devet primjeraka.

 

 

Prema Toyotinim i Yamahinim podacima, izrađena su 233 modela MF10, 109 MF10L i devet MF12L. Svi su zapravo izrađeni u Yamahi, odakle su najveći broj kupce našli u SAD, gdje su se prodavali za oko 6.800 dolara, puno više od tadašnjih Porschea i Jaguara. Vjeruje se da ovaj automobil nije napravljen da bi se njime ostvarila velika dobit, jer je više predstavljao konceptno vozilo, čiji je zadatak bila demonstracija japanske sposobnosti u gradnji supersportskih automobila. Toyote 2000 GT danas su veoma cijenjene i izuzetno tražene od kolekcionara, a dobri primjerci na aukcijama mogu da dostignu cijenu od čak 200.000 dolara.

 

Datum objave: 14/09/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook