Naslovna > Automobili > Volkswagen > Passat > Demonstracija Volkswagenove tehnološke moći
FOTO GALERIJA (21)

Test – Volkswagen Passat 2.0 Bi-TDI 4Motion Highline

Demonstracija Volkswagenove tehnološke moći

Dizajnerski odmjerena najpopularnija evropska limuzina srednjeg segmenta, u svom prebogato opremljenom izdanju sa najjačim dizelskim motorom i 4Motion pogonom, jednostavno ne ostavlja prostora za realnu kritiku...

Za kraj 2014. godine smo vam spremili testnu poslasticu: osmu generaciju Volkswagen Passata sa najjačom pogonskom kombinacijom 2.0 Bi-Turbo 4Motion i najbogatijom Highline opremom. Riječ je o svojevrsnom „top“ modelu Passata, koji u svakom segmentu predstavlja krajnje domete ovog automobila, o čemu najbolje svjedoči cijena od 101.610 KM, do koje se došlo uz svesrdnu „pomoć“ 28 skupocjenih dodataka.

Osma generacija Passata „leži“ na savremenoj modularnoj MQB platformi, koju unutar Volkswagen grupe već koriste Golf VII, Seat Leon, Škoda Octavia, Audi A3... Riječ je o savremenoj osnovi, koja se lako može prilagođavati različitim vrstama automobila, raspona od kompaktne do SUV klase. Sa novom platformom Passat je dobio 7,9 cm duži međuosovinski razmak. Na papiru to nije puno, ali je odličan rezultat očigledan. Mada je dimenzijski tek 2 mm kraći od prethodnika, novi model se u stvarnosti čini značajno dužim. Doprinos utisku veće dužine daju i 14 mm niža visina, ali i naglašeniji bočni pregib u limu, koji se proteže od A stuba, pa sve do zadnjih svjetala. U Volkswagenovoj gami takve proporcije do sada je imao samo superluksuzni Pheaton, na kojeg novi Passat neodoljivo liči. Dizajn u sebi sadrži sva obilježja Volkswagen grupe, a prije svega notu bezvremenskog, kojoj u najluksuznijoj verziji poput testne, dozu elegancije daju mnogobrojni hromirani dodaci. Sa takvim nastupom odlično su usklađeni najskuplji i najveći desetokraki 19-inčni alu naplaci „Verona“ sa Dunlopovim samozaptivajućim zimskim gumama dimenzija 235/40. Kada se svemu pridodaju i stakleni krovni otvor, te LED svjetla, stiče se utisak da bi Passat poput testnog mogao ravnopravno konkurisati najboljim predstavnicima iz premium segmenta.

 

Miris luksuza jednako je intenzivan i u kabini, gdje preovladavaju mekana gumirana plastika i koža. Tvrda plastika se zadržala tek na centralnom tunelu i na najnižim oblogama, mada su i one zbog reljefne površine ugodne na dodir. Najveća prednost svih Volkswagena i ono što se kod njih već godinama najviše cijeni je činjenica da se i pored potpuno novog enterijera, vozaču čini da je sve ostalo na svom mjestu. Ergonomija vozačkog okruženja je na najvišem nivou, a sve su komande logično grupisane. Najuočljivija novost je opciona digitalna instrument tabla. Rezolucija ekrana od 1440x540 i dijagnola od 12,3 inča u praksi su dovoljni za jasno očitavanje najbitnijih informacija, čak i kada vam je sunce „za leđima“. Grafički prikaz se povećava ili smanjuje putem komandi na upravljaču. Savremeni način informisanja vozača nam se dopao, štaviše na njega smo se privikli lakše od očekivanja. Pohvale zaslužuje i navigacioni uređaj sa izuzetno preciznom mapom i velikom količinom korisnih pratećih informacija.

 

Osim na instrument tabli, mapu je moguće pratiti i na 8-inčnom na dodir osjetljivom centralnom ekranu „Discover Pro“ navigacionog sistema. Tu je i korisna MirrorLink funkcija, koja omogućava jednostavno povezivanje sa pametnim telefonima i prenos njihovog ekranskog prikaza na ekran u automobilu. Na centralnom ekranu vozač može pratiti i niz ostalih informacija vezanih za sisteme, koji vozaču asistiraju u vožnji i pri parkiranju. Tu se reprodukuje i slika sa četiri nadzorne kamere, ali i podešavaju parametri automobilskih sistema direktno vezanih za dinamiku vožnje sa pet različitih režima rada: sport, normal, comfort, individual i eco. Povrh svega, moguće je i glasovno zadavanje komandi. Sa ovim nivoom savremene, ali veoma funkcionalne opreme, vožnja novog Passata je dobila sasvim novi ugođaj, koji nijedan od njegovih prethodnih modela, bez obzira na količinu luksuzne opreme, nije mogao da ponudi.

 

Na kraju priče o kabini treba primijetiti da su sa dodatnim centimetrima osovinskog razmaka najviše profitirali putnici na zadnjoj klupi, koja je sada uzorno komforna za većinu prosječno građenih, ali i osoba košarkaškog rasta. Uprkos boljem komforu na zadnjoj klupi, Volkswagenovi inženjeri su pronašli prostora i za povećanje prtljažnika, čija ukupna zapremina sada iznosi 586 litara (21 litru više). Njegova nevjerovatna dubina u praksi može predstavljati i problem, jer se trebate dobro protegnuti da biste dohvatili naslon zadnjih sjedišta i stvari, koje su tu ostavljene. Zahvaljujući praktičnom lamelarnom podu, koji se može pretvoriti u fizičku prepreku i ovaj problem se može donekle anulirati. No, i pored svega toga stoji činjenica da bi ovako veliki prtljažnik bio optimalnije iskorišten u kombinaciji sa petim vratima, nego što je sa standardnim poklopcem prtljažnika, čija širina i visina onemogućavaju transport gabaritnijih tereta. No, za takve zadatke je Volkswagen ionako namijenio praktičniju karavansku verziju.

 

Pogonska kombinacija testnog modela predstavlja spoj najjačeg dvolitarskog Bi-Turbo dizelaša, 4Motion pogona i sedmostepenog DSG mjenjača. Papir kaže da ovakav Passat od 0 do 100 km/h stiže za 6,1 sekundu i da mu je maksimum na 240 km/h. Praksa nam je pokazala da je riječ o fenomenalnom spoju srčanog dizelaša, sigurnog 4x4 pogona i superbrzog automatskog mjenjača, koji naprosto čita vozačeve misli. U slučaju da vam se stavovi sa radom mjenjača razlikuju, Volkswagen na DSG-u nudi i ručni režim rada sa mogućnošću izmjena brzina pomoću polugica na upravljaču ili putem ručice mjenjača. Brzina rada mjenjača progresivno se prilagođava i prema odabranom režimu dinamičkog sistema automobila, a najbrža je u Sport modu. Mada je potrošnja kod automobila ovog cjenovnog ranga sporedna stvar, najjači dvolitreni dizelaš nam je na testu, u uslovima najteže torture, trošio 9,4 litara dizela. S lakšom nogom na gasu, na otvorenoj cesti, u Eco režimu rada, s lakoćom smo spuštali prosjek na samo 5 litara. Istina je negdje na sredini, mada treba primijetiti da je u Sport režimu nemoguće voziti ekonomično. Nije problem u automobilu, već u činjenici da vas grleni zvuk motora i strelovita ubrzanja nakon svakog i najmanjeg pritiska na papučicu gasa, naprosto „tjeraju na grijeh“. Razum se vraća u Comfort režimu, kada odaziv na gas postaje mekši, a zvuk iz izduvnih otvora tiši.

 

Oslonac marketinške kampanje, koju Volkswagen posljednjih mjeseci sprovodi širom svijeta, promovišući novi Passat, iskorak je ovog modela ka premium segmentu. Nakon sedmodnevnog druženja sa testnim modelom, koji je reprezentativan primjer svega onog što Volkswagen podrazumijeva pod „premium“ klasom, sve naše sumnje, koje smo imali prema tako ambiciozanom stavu njemačkog proizvođača, naprosto su se rasplinule. Ostala je tek jedna, a ona se tiče cijene od 101.605 KM, koja je značajno veća od 75.439 KM, koliko testni model košta sa najskupljim serijskim Highline paketom. Mogu li Volkswagenov imidž i Passatov renome opravdati ovakvu „premium“ cijenu, zna samo tržište, koje nas ruku na srce već godinama iznenađuje kada je riječ o stavu prema ovom dizajnerski odmjerenom, ali tehnološki savršenom automobilu. Ako ovakav Passat i po ovoj cijeni zasluži njihovo povjerenje, onda stvarno i zaslužuje da ga prekomandujemo u premium klasu.

Datum objave: 18/03/2015
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook