Naslovna > Automobili > BMW > X5 > Digitalni iskorak i pogonska perfekcija
FOTO GALERIJA (17)

BMW X5

Digitalni iskorak i pogonska perfekcija

Četvrta generacija X5 tehnološki je naprednija, dizajnerski modernija, a njena kabina postala je komfornija i savremenije opremljena, te sada nudi najviši stepen digitalizacije, koja vozaču i putnicima omogućava aktivnu povezanost sa svijetom i okolinom...

Nakon višemjesečnih najava i sve učestalijeg pojavljivanja zamaskiranih testnih modela širom svijeta BMW je početkom šestog mjeseca konačno predstavio dugo očekivanu produkcijsku verziju četvrte generacije njegovog najvećeg SUV modela X5. Priča o njemu započela je 1999. godine uz svesrdnu pomoć britanskog Land Rovera, koji je do 2000. godine bio u vlasništvu njemačke kompanije. Sa prvim X5 u automobilsku klasifikaciju je uvedena jedna do tada nepoznata klasa vozila - SAV (Sport Activity Vehicle). U grubom prevodu sa engleskog jezika bi značilo da je X5 zamišljen kao automobil namijenjen „sportskim aktivnostima za upravljačem“, odnosno da je on sportski SUV sa karoserijom terenca, 4x4 pogonom, luksuznim enterijerom i moćnim motorima... kojem je asfalt draži od snijega, blata i makadama. Neobična koncepcija naišla je na odličan prijem kod vozača i prokrčila put do srca miliona kupaca širom svijeta svim ostalim BMW-ovim SUV modelima nakon nje.

 

Druga generacija X5 iz 2006. godine je otišla korak dalje u pogledu dizajna, komfora, dinamike vožnje, ali i pogonske tehnologije, zadržavši status jednog od najpoželjnijih predstavnika u klasi. Treća, koja je predstavljena početkom 2013. godine imala je iznenađujuće kratak petogodišnji tržišni angažman u kojem je na američkom tlu prošle godine stigla do prodajnog rekorda od 50.000 jedinica. S druge strane Atlantika, u Evropi u istom periodu je isporučeno 34.000 modela, što je značajno manje od rekordnih 50.700 iz 2007. godine kada je zvanično predstavljen prvi X6. Sa četvrtom generacijom koja će se u prodaji naći krajem jeseni BMW želi da uhvati korak kako dizajnerski, tako i onaj trendovski koji nalaže sve veću digitalizaciju enterijera i aktivno, internetsko povezivanje automobila sa okolinom. U odnosu na prethodnika novi X5 je duži 36, širi 66 i viši za 19 milimetara pa prema tvrdnjama BMW-a ima osjetno prostraniju kabinu. Osjećaju prostranosti pridonosi i 42 mm duže međuosovinsko rastojanje, koje je konstruktorima enterijera omogućilo da još bolje iskoriste slobodan prostor u kabini.


Kada je riječ o dizajnu tu nema puno senzacije: X5 je blago evoluirao zadržavajući prepoznatljive obrise i donoseći neke nove, modernije detalje poput serijskih LED i opcionih laserskih svjetala. Trendu uvećavanja nisu odoljeli ni BMW-ovi bubrezi, zaštitni znak njemačke kompanije, koji su sada postali dominantni nad svim ostalim elementima. BMW je od starta ponudio dva stilska paketa xLine i M Sport. Prvi njeguje eleganciju, dok je drugi u potpunosti podređen sportskom stilu sa velikim usisnicima vazduha naprijed i trapezoidnim izduvnim otvorima pozadi. Zavisno od paketa opreme i pogona novi X5 će biti dostupan sa alu naplacima dimenzija od 18 do čak 22 inča. U unutrašnjosti su primijenjena nova stilska rješenja, ali je i pored toga zadržan BMW koncept enterijera u kojem je naglasak stavljen na vozača.

 

Instrument tabla je u potpunosti digitalizovana i projektuje se na 12,3-inčnom ekranu visoke rezolucije. Još jedan ekran iste veličine se nalazi na vrhu centralnog grebena i preko njega se „komunicira“ sa multimedijom, dok je klimatizacija i dalje izvedena na klasičan, tasterski način.Raskošna električno podesiva prednja sjedišta serijski dolaze sa grijačima, dok će se ventilacija i masažer doplaćivati. Za vrhunski audio užitak zaslužan je Bowers & Wilkins sistem ukupne snage 1.500 W, sa čak 20 zvučnika različitih tonaliteta. Na veoma dugačkom spisku opcija između ostalog se nalazi i treći red sjedišta, koji dolazi u kombinaciji sa električno pokretanim sjedištima drugog reda. Novi BMW X5 će se kao i njegov prethodnik proizvoditi u BMW-ovoj američkoj fabrici u gradu Spartanburgu (država Južna Karolina), a na tržištu se očekuje do kraja 2018. godine.

 

MOTORI
Za pogon X5-ice BMW je od starta namijenio četiri motora, po dva dizelaša i benzinca. Svi oni će se serijski kombinovati sa xDrive pogonom i osmobrzinskim automatskim mjenjačem. Ljubitelji dizelaša moći će da biraju između dvije 3.0-litarske jedinice. Početna razvija 265 KS i 620 Nm, dok jača pomoću čak četiri turbopunjača dolazi do  400 KS i 760 Nm, koji će joj omogućiti da od 0 do 100 km/h stigne za samo 5,2 sekunde.
Benzinsku ponudu čine 3,0-litarski motor sa 340 KS i 4,4 V8 jedinica sa 462 KS i 650 Nm, koja neće biti dostupna u Evropi. Veći benzinac omogućava da se od 0 do 100 km/h stigne za 4,7 sekundi, uz najveću brzinu od 250 km/h.


SIGURNOST
BMW je X5 serijski opremio sa mnoštvo savremenih sigurnosnih sistema. Prvi od njih je upozorenje na vozila u mrtvom uglu, a tu su i sistemi za detekciju i upozorovanje na izlazak iz saobraćajne trake, otkrivanje opasnosti na putu ispred i iza vozila sa mogućnošću automatskog kočenja u slučaju opasnosti. X5 u gradskoj vožnji vidi i neoprezne pješake, ali i sve potencijalno opasne situacije koje mogu dovesti do sudara. Vozač će na raspolaganju imati i poluautomatski autopilot Active Driving Assistant Professional, koji omogućava bezbrižno kretanje u stani-kreni gradskom režimu vožnje, održavanje pravca u traci i automatsko izbjegavanje kontakta samostalnom korekcijom putanje.

 

PAMETNI TELEFON KAO DIGITALNI KLJUČ
Sa X5 BMW je promovisao Near Field Communication radio tehnologiju u funkciji digitalnog ključa, koja omogućava otključavanje i zaključavanje vozila jednostavnim prinošenjem pametnog telefona do ručke na vratima. Motor vozila se može startovati tek kada telefen bude stavljen na bežični punjač u vozilu. Aplikacija koja je neophodna da bi se pametni telefon koristio kao digitalni ključ je dostupna putem BMW Connected servisa. Velika prednost ovog načina otključavanja i zaključavanja vozila, je što se može podijeliti između pet različitih korisnika. BMW-ov digitalni ključ će u početku biti dostupan samo uz odabrane pametne telefone, koji podržavaju NFC standard.

Datum objave: 24/10/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook