Naslovna > Automobili > Hyundai > ix35 > Dijete dobrih roditelja
FOTO GALERIJA (17)

Test - Hyundai iX35 2.0 CRDi Platinum 4WD A/T

Dijete dobrih roditelja

Novi Hyundaijev SUV, razvijen u skladu sa željama i potrebama evropskih kupaca, pokazuje da je vrijeme neuglednih i jeftinih korejskih automobila prošlost. Očigledan napredak na svim poljima prati ozbiljnija cijena, sa kojom Hyundai dokazuje da je svjestan svojih novih vrijednosti...

Kada je 2004. godine Hyundai u svoj proizvodni program uvrstio kompaktni SUV Tucson, automobilska javnost ostala je pomalo razočarana i to najviše zbog prilično nedorečenog dizajna. Kroz godine bivstvovanja na tržištu ovaj model se pokazao kao jedan od pouzdanijih u klasi, ali prodajni rezultati nikada nisu bili onako dobri kako je to Hyundai očekivao. Poslije šest godina proizvodnje Korejci okreću kormilo ka Evropljanima, te u svom evropskom dizajnerskom centru razvijaju nasljednika, koji bi upravo trebao biti imun na osnovni nedostatak prethodnika - nedorečen dizajn.

 

 

 

 

 

Riječ je o novom pripadniku Hyindaijeve „inteligentne“ porodice, kompaktnom SUV-u iX35, koji je nedavno predstavljen i u našoj zemlji i koji u osnovi predstavlja tehnološkog blizanca novog Kia Sportage. Sa kojim adutima se ix35 upušta u borbu sa konkurencijom, te šta nudi u odnosu na Tucson, provjerili smo testiranjem 2.0-litarske 4x4 verzije začinjene najbogatijim Platinum paketom opreme. Koliko god je Tucson bio dizajnerski neobičan, toliko je iX35 dopadljiv, skladan i iznad svega atraktivan. Nova heksagonalna maska hladnjaka konačno otkriva novi i do sada najbolje izvedeni identitet Hyundaija, čiji će oblik vjerovatno biti implementiran i u sva buduća vozila ovog korejskog proizvođača. Da je Hyundai igrao na provjerenu kartu, pokazuje i određena sličnost sa direktnim konkurentima, tačnije sa Ford Kugom, odnosno na zadnjem dijelu i sa Audijem Q5, što se nikako ne može uzeti kao nedostatak.

 

 

U pogledu dimenzija Hyundai iX35 u dužinu mjeri 4.410 mm, što je 85 mm više u odnosu na Tucsona, odnosno 10 mm u poređenju sa direktnim konkurentom Ford Kugom. Ipak, prvi utisak je da je Hyundai iX35 veći nego što to u stvari i jeste, što objašnjavamo priličnom širinom vozila od 1830 mm, odnosno od 2.100 mm mjereno sa vanjskim retrovizorima. Uz atraktivnu prednju sekciju, te upečatljive bokove uljepšane standardnim 18-colnim lakim točkovima, jedan od upečatljivijih elemenata je i zadnja sekcija sportski naglašenog kroja, koju, što je veoma pohvalno, Hyundai nije htio isticati još uvijek trendovskim, ali pomalo prenapadnim dvostrukim izduvima.

 

 

Ulaskom u unutrašnjost potpuno je jasno koliko je Hyundai uložio truda u razvoj svog kompaktnog SUV-a. Markantan izgled instrument table, koja je većim dijelom izrađena od tvrde, ali zanimljivo dezenirane plastike u braon boji, udobna grijana sjedišta koja su u testnom Platinum paketu presvučena kožom, atraktivni multifunkcionalni upravljač sa implantatima u boji aluminijuma, te pregledni instrumenti sa sada već tradicionalnim plavim osvjetljenjem samo su neki od elemenata koji na sebe skreću pažnju. Ipak najdominantniji element enterijera predstavlja centralni greben, koji je lijepo dizajniran, sa ergonomski raspoređenim komandama automatske klimatizacije i audio CD sistema sa navigacijom i na dodir osjetljivim displejom. Odmah ispod njega postavljena je ručica automatskog mjenjača, ispred koje se nalaze i veoma korisni AUX, USB i iPod priključci, te 12-voltna utičnica, koji se kod konkurencije ili doplaćuju ili ih uopšte nema u ponudi. U zadnjem dijelu, zbog velike širine vozila, udobno će se smjestiti tri odrasle osobe, koje će imati dovoljno komfora u svim pravcima. Zbog prilično dugačkog međuosovinskog razmaka od 2.640 mm, Hyundai iX35 i po pitanju prtljažnog prostora ima šta da ponudi, jer zapremina od osnovnih 590 do krajnjih 1.436 litara je natprosječan rezultat, u okvirima klase, naravno.

 

 


Hyundai iX35 2.0 CRDi Platinum po SUV definiciji je automobil koji mora biti sposoban da odgovori različitim uslovima za vožnju na asfaltu, ali i van njega. Novi i osjetno moćniji 2.0-litarski turbodizelaš sa 184 KS i 392 Nm obrtnog momenta odlično je usklađen sa potpuno novim šestostepenim automatskim mjenjačem. Ovaj mjenjač poseban je po tome što je 41 mm kraći i 12 kilograma laganiji od dosadašnjeg petostepenog, ali i po tome što omogućava veoma uvjerljivo pokretanje 1.676 kilograma teškog Hyundaijevog SUV-a. Na otvorenom putu iX35 ponaša se slično kao i konkurencija, s tim da smo poželjeli više osjećaja na upravljaču, te više direktnosti pri zahtjevnijoj vožnji zavojitim putem. Kombinacija prednje McPherson osovine i zadnjeg nezavisnog vješanja nudi solidan kompromis između udobnosti i držanja podloge, sa izraženom sposobnošću upijanja i većih neravnina.

 

 

Pri nezahtjevnoj terenskoj vožnji do izražaja je došao i 4x4 pogon opremljen blokadom diferencijala, razvijen od strane japanske kompanije JTEKT. Ovaj tip pogona u Hyundaiju iX35 potpuno automatski distribuiše vučnu silu između osovina. To u praksi znači da je većina vučne sile na prednjim točkovima, a u slučaju njihovog proklizavanja snaga u milisekundima stiže i na zadnju osovinu. Ukaže li se potreba, moguće je blokirati prenos, tako da omjer vučne sile između osovina bude konstantnih 50:50%. Na osnovu iskustva sa testa možemo zaključiti da je pogon Hyundaija iX35 sposoban da izađe na kraj sa blažim terenskim iskušenjima. Za nešto više ovaj model jednostavno nije predviđen. 

 

  MOTOR             SNAŽNI DVOLITRAŠ          
Možda i najbolji dio našeg Hyundaija iX35 krio se ispod valovitog prednjeg poklopca u obliku 2.0-litarske common-rail četverocilindrične jedinice, koja pri 4.000 o/min isporučuje čak 184 KS. Ovaj agregat Hyundaijeve R serije veoma je sličan 2.2-litarskom motoru iz aktuelnog Santa Fea, a sa 392 Nm obrtnog momenta, konstantno raspoloživog između 1.800 i 2.500 o/min, trenutno spada u jedan od najjačih u klasi. Svakako valja pohvaliti i gotovo u potpunosti neutralisanu turbo rupu, te odličnu usklađenost sa šestostepenim automatskim mjenjačem.

 

 

Mjerenje performansi pozitivno nas je iznenadilo postignutim rezultatima. U kombinaciji sa snažnim turbodizelašem Hyundai iX35 2.0 CRDi do 100 km/h je stigao za okruglo 10 sekundi, da bi bez prevelikog ustezanja dotakao i maksimalnu brzinu od za ovaj segment visokih 202 km/h. Pozitivnosti su se nastavile i pogledom na prosječnu potrošnju od 8,3 litre eurodizela, kao i na kapacitetne disk ABS kočnice, koje u kombinaciji sa cijelom svitom elektronskih pomagala, kao što su ESP, TCS, te pomoć pri kretanju na usponu i silazak niz nagib, obezbjeđuju visoku sigurnost ovog vozila, kako na asfaltu tako i van njega.

 

Datum objave: 23/06/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook