Naslovna > Retro > Dijete rivalstva
FOTO GALERIJA (14)

Opel Manta 40 godina

Dijete rivalstva

Dva najveća američka giganta u autoindustriji GM i Ford oduvijek su se takmičili u borbi za kupce. Sada već daleka 1970. godina ostala je upamćena po rivalstvu dva jeftina sportska modela, koja su ostavila zapažen trag prvenstveno na evropskom tržištu. Riječ je o Ford Capriju, te Opel Manti, koja je ove godine napunila jubilarnih 40 godina postojanja...

Kada je Ford lansirao sada već legendarnog Mustanga, GM mu se revanširao fascinantnim Camarom. Kada je Ford počeo sa primjenom slične ideje u Evropi sa modelom Capri, GM ga je ponovo pratio sa koncepcijski sličnom Mantom. Podsjećamo da je krajem šezdesetih godina prošlog vijeka GM-ova evropska podružnica Opel dobila novi automobil kodne oznake „Project 1450“, koji je bio zamišljen kao jeftini coupe sa četiri sjedišta. Novi model u prvom redu je bio veoma atraktivan, a nisu izostale ni tehničke novotarije u obliku federa u ogibljenju, te potpuno nove zadnje osovine. Nakon završenog razvoja stiglo je i ime – Manta A, koja je publici predstavljena u kombinaciji sa motorom zapremine 1.584 ccm, koji je u zavisnosti od verzije razvijao 68 i 80 KS.

 

 

 

 

Odmah na početku prodaje Manta se mogla dobiti u tri trimma opreme – Manta, Manta L i Manta SR, uz koju se isporučivao i žilavi 1.9-litarski benzinac. Manta SR je bila „rally“ verzija Mante L, namijenjena sportski orijentisanim kupcima, a bila je prepoznatljiva po posebnim točkovima, mat crnim poklopcem motora i takozvanim rally prugama na bokovima. Razlike su se nalazile i u enterijeru u obliku instrumenata u koji su bili uključeni brzinomjer, te dodatni panel sa satom, ampermetrom i manometrom ulja. Opel Manta SR je stizala u motornim opcijama sa 80 i 90 KS, koje su se opciono mogle opremiti i trobrzinskim automatskim mjenjačem. Istovremeno, evropska verzija bila je ponuđena i sa slabašnim 1.2-litarskim četverocilindrašem sa 60 KS, koji je ipak bio sposoban da ovaj 950 kg teški coupe dovede do maksimalne brzine od 145 km/h.

 


Poslije pet godina produkcije u Opelu odlučuju da u ljeto 1975. predstave zamjenika u obliku Mante B. Ovaj model tehnički je bio gotovo identičan uspješnom prethodniku, a razlike su se ticale modifikovane šasije sa dužim međuosovinskim razmakom, povećanom širinom, a uvedeni su i roll bar, te provougaona svjetla. Odmah po predstavljanju Manta se nudila u nekoliko linija, od koji je najviše pažnje izazivala GT/E opcija, karakteristična po sportskom ogibljenju sa plinskim amortizerima, dodatnim instrumentima, prednjem spojleru, sportskom kolu upravljača, te crnoj „haubi“ i prozorskim okvirima. Ponuda pogonskih agregata sastojala se od četverocilindričnih i šestocilindričnog benzinaca zapremine između 1.2 i 2.4 litre, sa rasponom snage između 60 i 142 KS.

 


U proljeće 1979. Manta prolazi kroz prvo osvježavanje i dobija drugačije aplikacije hroma u enterijeru, modifikovanu šemu boja, dok 1983. stiže i novi, laganiji 1.8-litarski agregat, namijenjen modelu GT. Nakon velikog uspjeha Mante 400 na rally takmičenjima, Opel 1983. godine proizvodi danas veoma rijetke i200 i i240 modele opremane 2.0E agregatom od 125 i 136 KS, koji su se isporučivali u srebrnoj ili bijeloj Opel Team boji. Posljednja Manta u opciji GSi s traka silazi u septembru 1988. godine, a Opel je upisao čak 550.000 modela B serije, što je zajedno sa A modelom rezultovalo ukupnom cifrom od 1.056.436 primjeraka.
 

Datum objave: 10/01/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook