porsche
Naslovna > Automobili > Audi > Q3 > Dijete savremenih trendova
FOTO GALERIJA (9)

Predstavljamo – Audi Q3

Dijete savremenih trendova

Audijev odgovor na BMW X1 razvijen je na platformi Tiguana, a kupce će pokušati privući karakterističnim kućnim dizajnom, prostranim i udobnim enterijerom, bogatom opremom i uvjerljivim voznim svojstvima, proisteklim iz quattro pogon i snažnih turbo motora...

Ideja kompaktnog SUV-a, koji bi dimenzijama bio u okviru takozvane „Golf klase“ u Audijevoj kuhinji krčka se još od 2007. godine, kada je na sajmu automobila u Šangaju predstavljen Cross Coupe quattro Concept. Mada je ovaj projekat dobio zeleno svjetlo nekoliko godina unazad, ozbiljnijim testiranjima pristupilo se tek u proteklih 365 dana. Razlog je jednostavan i krije se u dobrim prodajnim rezultatima glavnog i u budućnosti vjerovatno najozbiljnijeg konkurenta Audija Q3, BMW-a X1. Naime, tržište je više nego pozitivno reagovalo na BMW-u ideju kompaktnog, luksuznog SUV-a, koji se prije svega nudi po osjetno manjim cijenama u odnosu na veću braću X3 i X5. Audijev kompaktni SUV nosi prepoznatljivu kućnu oznaku Q3. Podsjećamo da slovo Q asocira na SUV modele iz Ingolstadta, a broj tri na klasu kojoj pripada. U Audijevoj „neparnoj“ Q porodici ostalo je još mjesta za model 1, koji će se vjerovatno i pojaviti u budućnosti, pošto BMW takođe najavljuje razvoj manjeg SUV-a od X1.

 

 

 

 

 

U dizajnerskom pogledu Q3 se ističe interesantnim spojem dinamičnih krovnih linija i klasičnog prednjeg kraja, čiji su najmarkantniji dio jednostavna trapezoidna svjetla. Upotreba xenonske tehnologije omogućila je kreiranje upečatljivog „pogleda“, koji će sigurno mamiti poglede posmatrača. S druge strane ugradnja stilizovanih LED dioda u poziciona svjetla, osim što će služiti kao znak raspoznavanja, omogućiće i bolju uočljivost odzada. Gledajući s boka Q3 djeluje kao „naduvani“ i povišeni A1, kojem je pridodat još jedan par vrata. Kao cjelina on prati dizajnerske standarde i oblike koji su zacrtani na njegovoj većoj braći, ali i ostalim kućnim modelima. Svojevrsni „klon“ stil koji primjenjuju gotovo svi članovi VAG koncerna do sada se pokazao opravdanim, posebno u slučaju Audija, koji bilježi konstantan rast popularnosti i prodaje gotovo svih njegovih modela. Dakle, radikalne promjene u načinu i stilu dizajniranja Audijevih modela ne treba očekivati dok god tržište pozitivno reaguje na ono što mu nudi njemački proizvođač.

OPREMA
Mogućnosti kombinovanja serijske i dodatne opreme su brojne, a kupci između ostalog mogu da biraju jednu od dvanaest ponuđenih boja karoserije, te tri nijanse platnenih i tri kožnih presvlaka u unutrašnjosti. Kupcima je na raspolaganju i mnoštvo atraktivnih aluminijumskih naplataka od serijskih 16 do maksimalno doplativih 19-inčnih. Od unutrašnjih elemenata sa luksuznim predznakom izdvajaju se panoramski krov, sportska sjedišta, dvozonski klima-uređaj, te navigacija na temelju Google Eartha.


Pogled na dimenzije otkriva da novi Q3 veličinom staje rame uz rame Volkswagen Tiguanu, koncernovskom bratu, ali i još jednom potencijalnom konkurentu pored BMW-a X1. Sa dužinom od 4.385 mm Audijev model kraći je od Volkswagenovog za 4 cm, 8,2 mm je niži, te 22 širi. Da su ova dva automobila razvijena na istoj platformi vidljivo je iz Audijevog osovinskog razmaka od 2.603 mm, koji je zvanično jedan milimetar kraći od Tiguanovog. Milimetarska razlika uočava se i u tragu točkova, ali i prevjesima karoserije. Osim dimenzija ova dva modela dijeliće i četiri pogonska agregata, koji će se ugrađivati u novi Q3. Riječ je 2.0 TFSI benzincu sa 140 i 211 KS, te 2.0 TDI dizelašu sa 140 i 177 KS. Interesantno je da Audi za slabijeg dizelaša, koji će biti dostupan sa prednjim pogonom obećava prosječnu potrošnju od samo 5,2 litre na 100 kilometara. Dva benzinska i jači dizelaš serijski će se kombinovati sa Quattro pogonom, koji elektronski raspoređuje pogonski potencijal između prednje i zadnje osovine, te pruža najbolja moguća vozna svojstva u svim uslovima i na svim vrstama podloga.

AVANTURISTIČKA PROMOCIJA
Novi Q3 svečano je predstavljen svjetskoj javnosti na sajmu automobila u Šangaju. U okviru ove promocije Audijevi čelnici su najavili održavanje velike promotivne akcije, u okviru, koje će više od 200 novinara iz cijelog svjeta sa novim Q3 odvesti rutu od 7.500 kilometara kroz najveće kineske gradove. Cilj ove akcije, koja će se održati u oktobru ove godine, je da se pokaže novinarima i javnosti u kojoj je mjeri novi Q3 prilagođen najrazličitijim uslovima vožnje, kakve nude kineske saobraćajnice.

Audi uz Q3 nudi i dva mjenjača šestostepeni manuelni i sedmostepeni automatski S Tronic. Mada ih povezuju ista platforma, dimenzije i agregati Tiguan i Q3 suštinski su dva potpuno različita automobila. Prvi je dizajnom, izvedbom i dinamičkim karakteristikama prvenstveno orijentisan prema porodičnim ljudima, dok je drugi vozački automobil, izraženih dinamičkih karakteristika, namijenjen brzom i sigurnom putovanju, u izrazito luksuznom ambijentu Audijevih automobila. Od pogleda golog oka skrivena je Audijeva najsavremenija tehnologija u izradi karoserije automobila, uz obilnu upotrebu aluminijuma, koja omogućava da osnovni Q3 teži uzornih 1.500 kg, odnosno pedesetak kilograma manje od uporedivog Tiguana. Audi je bolji i na polju aerodinamike sa koeficijentom otpora vazduha od 0,32 naspram Tiguanovih 0,37. U praksi bi to trebalo da znači da će Audi biti štedljiviji i ugodniji za vožnju, sa manje šumova na visokim brzinama.

ELEKTRONSKA POMOĆ
Od naprednih pomagala kojima će raspolagati Q3 treba spomenuti elektromehaničku parkirnu kočnicu i Hill Hold sistem za održavanje konstantne brzine na nizbrdici. Tu je i napredni „Audi adaptive cruise control“ sistem, koji pomoću radara nadgleda prostor ispred vozila, te po potrebi koči vozilo uz istovremeno upozoravanje vozača na opasnost. Ovaj sistem u sebi objedinjava i funkciju „distancera“, tako što održava zadatu razdaljinu između vozila ispred, ali i tempomata, tako što održava zadatu brzinu.

Poseban ugođaj u vožnji treba očekivati i u enterijeru, koji je skrojen u prepoznatljivom Audijevom stilu, sa puno aluminijumom naglašenih detalja. Trokraki upravljač dizajnom je isti kao u malom A1, od kojeg su posuđeni i instrument tabla, prekidač svjetala, te središnje komande MMI sistema. Sličnost sa najmanjim Audijem nije slučajna, jer Nijemci sa Q3 prvenstveno ciljaju na mlađe, zabavnim sadržajima sklonije kupce, koji puno pažnje posvećuju savremenim detaljima. Njima bi se trebao svidjeti podatak da će uz Audijev multimedijalni MMI sistem sa sedaminčnim displejom u Q3 biti dostupni i Bose ozvučenje sa 14 zvučnika i snažnim subwooferima, zatim Bluetooth konekcija za telefon, Wireless, ali i mobilni internet. Kvalitet više donose i sportski profilisana sjedišta dostupna sa nekoliko platnenih i kožnih presvlaka, ali i mnoštvo oku ugodnih detalja poput prenosive pepeljare sa aluminijumskim poklopcem i logotipom Audija. Avanturizmu sklonim vozačima, koji vole često da putuju, trebao bi se svidjeti i prtljažnik, koji u osnovnom položaju prima 460, a sa preklapanjem zadnje klupe i maksimalnih 1.365 litara. Vrhunac ponude biće S line model, sa izraženijim sportskim dizajnom i luksuzom nabijenim enterijerom, sa crnom bojom kao dominantnom nijansom.

VJEŠANJE
Iz Audija već sada poručuju da će Q3 biti jedan od njihovih najzabavnijih automobila, koji će nuditi optimalan balans između udobnosti i sportske upravljivosti. Takav rezultat postignut je zahvaljujući ugradnji novog sistema vješanja sa posebnim četvorostrukim multilink sistemom na zadnjoj osovini. Osim toga razvijen je i novi elektromehanički servoupravljač, koji nudi bolji osjećaj u vožnji. Sistem elektronske stabilnosti usko „sarađuje“ sa sistemom elektronske blokade diferencijala, što u praksi rezultira odličnim voznim karakteristikama, posebno u krivinama.


Audi Q3 u klasu kompaktnih SUV vozila ulazi sa prepoznatljivim kućnim dizajnom, provjerenim i jakim agregatima, dokazanim pogonom, kvalitetnim i bogato opremljenim enterijerom i nizom ostalih aduta, od kojih posebno mjesto pripada savremenim multimedijalnim sistemima objedinjenim u okviru MMI-a. Početni model Q3 na njemačkom tržištu košta 29.900 eura, što je iznos koji dodatno proširuje krug Audijevih potencijalnih kupaca na segment u kojem sada suvereno vladaju VW Tiguan, Hyundai ix35, Toyota Rav4 i ostali...

Datum objave: 16/05/2011
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook