Naslovna > Automobili > Peugeot > 2008 > Dinamičniji, sigurniji i bolje opremljen
FOTO GALERIJA (123)

Test – Peugeot 2008 1,6 HDi 120 Allure

Dinamičniji, sigurniji i bolje opremljen

Zbog sve jače konkurencije samo tri godine od uvođenja na tržište Peugeotov gradski crossover, P2008, dolazi u poboljšanom izdanju. Znatno dinamičniji dizajn, bolji paketi opreme, potpuna sigurnosna oprema i energetski efikasniji agregati samo su neki od aduta za zadržavanje starih i regrutovanje novih kupaca. Kao i do sada cijena je više nego korektna...

Kada se 2013. na tržištu pojavio mali Peugeotov crossover označen kao P2008 odmah je bilo jasno da mu predstoji lijepa budućnost. Od tada do danas put do zadovoljnih kupaca našlo je više od 5 miliona primjeraka što je brojka vrijedna hvale. Iako se na nekim tržištima tražio primjerak više odlučeno je da se još uvijek mladi P2008 učini dodatno poželjnim.

 


Dizajnerski tim veliku je pažnju posvetio vanjskom dijelu karoserije. Najveće su promjene primijetne na prednjem dijelu. Ugradnja masivne, reljefno izvedene maske motora može se smatrati kao pun pogodak jer privlači poglede gdje god stanete. Da bi pomlađivanje bilo kompletno ugrađeni su sportski oblikovani odbojnici, modernije svjetlosne grupe kako na prednjem tako i zadnjem dijelu, niz kromiranih detalja, novi točkovi....Blage off-road mogućnosti nagovještavaju diskretne plastične zaštite rubova blatobrana, donjeg dijela prednjeg i zadnjeg veznog lima te bočnih stranica i pragova. Iako se o ukusima ne raspravlja moramo reći da je izgled redizajniranog P2008 pogodio želje većine potencijalnih kupaca. Na sve se nadovezuje nekoliko novih boja karoserije koje daju dodatnu svježinu...

 


Za razliku od vanjštine promjene u unutrašnjosti nisu tako očite. Manje-više sve je ostalo isto jer za nekakvim radikalnim rezovima nije bilo nikakve potrebe. Ne sjećamo se da se u prve tri godine egzistiranja na tržištu neko žalio na dizajn, ugrađene materijale i stepen finalne obrade. Osjećaj visokog kvaliteta izbija iz svake pore pa bi se moglo reći da se P2008 opasno primakao službeno proglašenim premium modelima nekih drugih proizvođača automobila.
Onima koji do sada nisu imali priliku voziti se u malom francuskom crossoveru recimo da je maleni, jajasti, volan postao zaštitni znak P2008 ali i svih novijih modela sa Lavom na masci motora. Iznad se nalaze instrumenti sa niklovanim i svjetlosnim obrubom koji se po želji može i ''ugasiti''. U istoj je boji izvedena ambijentalna rasvjeta bočnih linija krova pa je ugođaj potpun. Kao neobičan detalj izdvajamo i ručicu ručne kočnice. Poslije malo privikavanja nema nikakvih problema sa podizanjem-spuštanjem.

 


Bez velikog kolor displeja osjetljivog na dodir više ne može zamisliti ni jedan moderan automobil. A kako P2008 to jeste baš se takav ekran dijagonale 7 inča nalazi na istaknutom dijelu kokpita. Na njemu se mogu prikazivati sve moguće informacije koje se trenutno mogu zamisliti. Tu je i odličan sistem navigacije sa vrlo detaljnim mapama i preciznim uputama. Ako to nije dovoljno recimo da se pomoću moderne aplikacije MirrorLink na displeju može prikazivati cijeli sadržaj vašeg pametnog telefona.
Za duga putovanja bez puno stajanja od presudne su važnosti sjedišta. Kod našeg testnog automobila ona su bila sportski profilisana te su kao takva davala potrebnu potporu za bedra i ramena što je od velike važnosti tokom brže vožnje po vijugavoj cesti. Očekivano, nazad je malo skromnije ali se ipak udobno mogu smjestiti dva odrasla putnika. Naći će se mjesta i za trećeg ali ipak recimo da je on na dužim relacijama nužno zlo.

 


Hvalimo i zapreminu prtljažnika od 410 litara (sa prostorom ispod obloge) koja se potpunim obaranjem zadnje djeljive klupe može povećati do 1,400 litara. Uz nadoplatu može se dobiti praktična mreža koja dijeli putnički od tovarnog prostora. U nekim je državama ona obavezna ako se prevoze kućni ljubimci ili teret iznad nivo police koji se u slučaju sudara pretvara u projektil usmjeren prema glavama putnika...
Iako se u posljednje vrijeme dosta radi na propagiranju malih benzinskih motora sa turbo punjačem kod nas su i dalje dizelaši ''zakon''. Grupacija PSA se sa 1,6 HDi motorom u svim verzijama već dokazala pa nije čudo što ga kupci najčešće odabiru. Do sada smo imali više prilika za testiranje nove verzije sa 100 KS i mjenjačem sa pet stepeni prenosa pa smo sa velikim interesom otišli po P2008 ispod čije se prednje lagana haube nalazio 1,6 BlueHDi sa 120 KS uparen sa manuelnim mjenjačem sa 6 stepeni prenosa. Maksimalna je snaga dostupna na 3,500 obr/min dok je pik obrtnog momenta od 300 Nm na raspolaganju već od 1,750 obr/min. Razvijanje snage je linearno pa se karakteristična turbo rupa osjeća samo na niskim obrtajima radilice motora kada se mjenjač nalazi u neprimjereno visokom stepenu prenosa.

 


Najveća prednost ove pogonske grupe u odnosu na onu sa 20 KS manje jeste baš mjenjač sa stepenom prenosa više. Dobro sračunatim prenosnim odnosima u kućištu mjenjača postigao se pravi ugođaj u vožnji bez obzira po kojoj se vrsti ceste vozimo. Performanse su u skladu sa očekivanjima – ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,6 sekundi i maksimalna brzina 192 km/h. Obzirom da je kod većine ''dizel'' sinonim za ekonomičnost moramo reći da će takvi u ovom slučaju doći na svoje. Mi smo test završili sa prosjećnih 5,2 litara što je odličan rezultat. Na regionalnim cestama poštujući propise dionica od 100 km može se savladati sa manje od 4 litra. U gradskim se gužvama za 100 km puzanja iz rezervoara isprazni, približno, 6 litara dok se na autoputu u standardnom režimu od 130 km/h prosječna potrošnja kreće, također, oko 6 litara.

 

 

Ono što će mnoge posebno iznenaditi jeste gotovo sportsko ponašenje u vožnji. Maleni volan sa prilično dobro podešenim upravljačkim mehanizmom dopušta brze prolaske kroz krivine svih profila. Opruge i amortizeri su takvi da daju fin kompromis između sportskog i limuzinskog što se osjeti na svim vrstama podloge. Najniža tačka P2008 od podloge je udaljena 165 mm što pogoduje vožnji po makadamu. Iako je pogon izveden samo na prednji par točkova niko se ne treba bojati silaska sa asfalta i odlaska na udaljena izletišta.
Sve u svemu najmanji Peugeotov crossover je iznenađujuće dobar automobil u svakom pogledu. Uz moderan dizajn karoserije i zanimljivo skrojenog putničkog prostora dolazi savremena tehnologija i potpuna sigurnosna oprema vezana za aktivnu i pasivnu sigurnost. Akcijska cijena testnog modela sa dodatnom opremom je 35,380 KM do registracije. Prava prilika! Na većini tržišta ''stari'' P2008 bio je istinski prodajni hit pa smo slobodni zaključiti da će i unaprijeđena verzija nastaviti istim tempom... 

 

Datum objave: 08/08/2016
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook