Naslovna > Automobili > Porsche > 911 > Divlje srce u odijelu gospodina
FOTO GALERIJA (24)

SPORTSKA GENETIKA: PORSCHE 911 TURBO S

Divlje srce u odijelu gospodina

Najjača 911-ka je automobil koji ne bira podlogu, ali koji svoj maksimum može da pruži tek na stazi. Uz Porsche Launch Control sve postaje moguće, pa i da se do 100 km/h stigne za 2,9 sekundi...

Dva mjeseca nakon što smo sa Porscheom 911 Turbo S vrtili krugove po Istanbul Parku, došao je red da to uradimo i na stazi u Vairanu. Odmah u startu treba reći da je testni model najjača i najbrža 911-ka u Porscheovoj gami. Sa 580 KS i 750 Nm, ona je superiornija od trkačkog GT3 RS-a i kolekcionarskog 911 R, koji imaju po 500 KS i 460 Nm. Istini za volju, navedeni dvojac je pogonjen 4.0-litarskim šestocilindarskim bokser atmosfercem, dok 911 Turbo S ima 3.8-litarski bi-turbo agregat.

 

Dvije turbine stvaraju nenadoknadivu razliku, koja se na papiru ogleda u činjenici da 911 Turbo S modelu od 0 do 100 km/h treba 2,9, a GT3 RS-u 3,3 sekunde. Razliku u snazi ne može anulirati ni činjenica da Turbo teži 1.600 kg, odnosno da je GT3 čak 105 kg lakši. Tajnu Turbove superiornosti ne treba tražiti ni u mjenjaču, jer oba modela dijele isti sedmostepeni PDK automatik, ali tajna jeste u pogonu na sve točkove. GT3 ima zadnji pogon. Koliko je zapravo Turbo brutalan najbolje se osjeti kada poželite iskusiti Porsche Launch Control. Kao dobro poznati drugovi, za upravljač Turba smo sjeli ne razgledajući ga pretjerano. Za to stvarno nema potrebe, jer 911-ka ima bezvremensku liniju koja je ljubiteljima automobilizma pred očima već šest decenija. To nikako ne znači da je dizajn manje bitan dio ovog automobila. On se samo nekako podrazumijeva kao konstanta, koju vrijeme brusi i brusiće poput najljepšeg dijamanta. Unutrašnjost je modernija, luksuznija, ali i dalje primarno sportska. Mada mi je pogled stalno na stazi tražio dječački san, Nissan GT-R, Porsche me prihvatio kao najrođenijeg.

 

Mada je u stanju ponuditi vrhunski užitak na stazi, ako želite da osjetite najbrutalniji dio sportskog karaktera Turba, onda morate isprobati Porsche Launch Control. Za to je u Vairanu namijenjen dva kilometra dugački pravac, svojevrsna avionska pista. Okrugli prekidač sa desne strane upravljača zaustavlja se na S+ oznaci. To znači da birate Sport plus režim rada. Nakon toga lijevom nogom pritišćete papučicu kočnice, a desna ostaje na pedali gasa. Uzbuđenje počinje da raste, dlanovi se instinktivno znoje, a čitavo tijelo se napinje kao da se spremate za skok od kojeg vam život znači. Kad 911 Turbo S na instrument tabli ispiše „ready – spreman“, puštate kočnicu i... I postajete automobilski metak, koji do 100 km/ stiže za 2,9 sekundi. Na 200 km/h smo već za 9,38 sekundi, a za maksimalnih 333 km/h pista u Vairanu je prekratka. Već pri 240 km/h potrebno je početi kočiti. Prosto je nevjerovatno sa kojom lakoćom karbon keramičke kočnice obuzdavaju svu Turbovu silinu. Ma koliko smo ih terorisali nisu popustile. Zaista su čudesne. Čudesan je i Porsche 911 Turbo S, sa kojim se nakon cjelodnevne torture na stazi, s lakoćom koju nude svakodnevni porodični automobili, možete odvesti u grad, na vikendicu, na put... Takav kvalitet ne može ponuditi svako, takav kvalitet se može dobiti samo finim brušenjem, koje traje gotovo šest decenija.  

 

Datum objave: 02/02/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook