Naslovna > Automobili > Opel > Astra > Dizajn prošlosti i tehnologija sadašnjosti

Opel Astra

Dizajn prošlosti i tehnologija sadašnjosti

Nakon 88 godina saradnje sa američkim GM-om, Opel je dobio novog vlasnika, grupaciju Stellantis. Napravljene su mnoge suštinske promjene, koje se najbolje vide na novoj šestoj generaciji Astre, koju smo testirali u kombinaciji sa 1,2-litarskim turbobenzincem i vizuelno atraktivnom dvobojnom karoserijom...

Sa šestom generacijom Astre, Opel je napravio novi značajan iskorak u svojoj istoriji, koja je devet decenija bila kreirana u saradnji sa prethodnim vlasnikom, američkim GM-om. Sa francuskom kompanijom PSA i Stellantis grupacijom iznad sebe Opel je dobio novu tehnološku podlogu i  vratio se dizajnerskim korijenima, odnosno u vrijeme Kadetta „kocke“ kada su ravne linije bile veoma moderne i popularne. Nijemci od starta prodaje poručuju da je Astra L skoro potpuno njihov proizvod, mada u praksi platformu, veliki dio mehanike i pogona dijeli sa francuskim kompaktnim rođakom Peugeotom 308. No, to je sve što je grupacijsko, jer je dizajnerski Astra osmišljena i kreirana u Rüsselsheimu, u Opelovom razvojnom centru. Kroz na bh. tržištu dostupna tri paketa opreme: Edition, Bussines Edition, Elegance, Bussines Elegance i GS Line nudi pet različitih stilskih pristupa dizajnu, te bi kao takva trebala da se dopadne širokom krugu kupaca svih profila i godišta.

 

 

 


Testni model kombinovan je sa sadržajnom Elegance opremom, koja je u našem slučaju ponudila dvobojnu karoseriju sa opcionim crnim krovom i crvenom karoserijom. Tu su i moderno oblikovani i za naše puteve optimalno dimenzionirani alu naplaci sa pneumaticima dimenzija 225/45. Mogućnosti personalizacije su iznad prosjeka klase. Dizajn Astre mogao bi se opisati kao spoj retro i modernog stila. Retro stil nas vraća u osamdesete godine prošlog vijeka kada su Opelovi automobili prepoznatljive zaobljene forme zamijenili ugaonim, a jedan od najkarakterističnijih predstavnika tog doba bio je kompaktni Kadett D, popularna „kocka“.

 


Njeni kupci mogu da biraju između sedam različitih karoserijskih boja, među kojima se testna Peperonico crvena vodi kao opciona i doplaćuje 978 KM. Ako je želite uskladiti sa crnim krovom, za to zadovoljstvo ćete morati izdvojiti dodatnih 645 KM. Treba dodati i da se uz Elegance opremu serijski kombinuju 16-inčni aluminijumski naplaci, dok je za model poput testnog u istoj dimenziji potrebno izdvojiti 587 KM. Funkcija im je ispred estetike i nova Eko LED svjetla sa karakterističnom dnevnom grafikom skladno se uklapaju u modernu pojavu nove Astre. Lijep detalj su i stilizovani poklopci retrovizora sa integrisanim pokazivačima, te originalno stilizovano vertikalno treće LED svjetlo, koje je integrisano u krovni spojler. Lijepim detaljima koji podižu ukupni utisak o automobilu čine se i hromirane plastične lajsne oko panelne maske hladnjaka i s donje strane branika, koji sa zadnje strane u potpunosti sakriva izduvni otvor.

 


Aktuelna Astra je od prethodne duža samo 4,0 milimetra, dok je njen međuosovinski razmak rastegnut za 13. Na prvi pogled minimalne gabaritne promjene su zbog potpuno novog koncepta digitalnog instrument panela u praksi rezultirale sa osjetno komfornijom kabinom u oba reda sjedišta. Enterijer je moderan i značajno digitalizovan u odnosu na prethodnika. U prvom planu su Pure Panel ploča sa okvirom od sjajnog crnog klavir laka i dva ekrana visoke rezolucije. Na onom ispred vozača projektovani su jednostavni instrumenti, dok je desno 10-inčni na dodir osjetljivi tablet multimedijalnog sistema za kojeg u Opelu ističu da nudi isto korisničko iskustvo kao i savremeni pametni telefoni. Multimedija nudi mogućnost bežične konekcije sa Apple CarPlay i Android Auto aplikacijama, što omogućava jednostavno povezivanje sa pametnim telefonima. Centralni greben sa džojstikom automatskog mjenjača isti je kao u Opel Mokki i veoma sličan kao kod nekih modela PSA grupacije. Plastika sa crnim klavir lak finišom estetski je lijep detalj, ali i podložna je brzom mašćenju, te nije imuna na grebanje. Pohvale zaslužuje veliki broj praktičnih pretinaca, koji su zaštićeni sa gumiranim pokretnim roletnama i stilizovanim poklopcima.

 


Visok stepen udobnosti nude i opciona AGR sjedišta, a optimalan prostor za noge i glavu ponuđen je i pozadi. Ergonomska sjedišta pozicionirana su 12 mm niže u odnosu na prethodni model, čime je dodatno naglašen osjećaj sportske vožnje i istovremeno zagarantovan veoma udoban položaj tijela. U kombinaciji sa testnim pogonom Astra može da ponudi veoma praktičan prtljažnik osnovne zapremine 422 litra, koja se preklapanjem naslona zadnje klupe može povećati do 1.339 litara. Pristup prtljažniku olakšan je i sa novim sistemom rotacione brave, koja se nalazi ispod Opelovog logotipa. Naravno, to je rješenje koje je promovisao Volkswagen još početkom 21. vijeka, ali je izuzetno praktično i voljeli bismo ga vidjeti na što više savremenih automobila. Opel Astra je na domaćem tržištu dostupna po ulaznoj cijeni sa Edition opremom za 44.456 KM. Za testni Elegance paket treba izdvojiti 49.737 KM, dok konfiguacija poput vožene sa desetak opcionih detalja košta oko šezdeset hiljada KM. 

 

 


POGON
Nova Astra kupcima je dostupna sa 1,5-litarskim dizel motorom i 1,2-litarskim turbo benzinskim trocilindarskim agregatom od 110 i 130 KS, sa kojim je bio kombinovan i testni model. Za prenos snage na prednje točkove iskorišten je osmostepeni automatik, koji smo imali prilike isprobati u Mokki i koji nam se još jednom nametnuo kao jedan od najboljih automatika u klasi. Mali benzinac 230 Nm obrtnog momenta stavlja na raspolaganje pri za benzince veoma niskih 1.750 obrtaja radilice, dok je najveća snaga dostižna na 5.500 obrtaja. To u praksi znači da je riječ o veoma živahnom pogonu koji uvjerljivo pokreće 1.371 kilogram tešku Astru. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno je 9,7 sekundi, što je savim pristojno dinamičko ostvarenje kao uostalom i  najveća brzina 210 km/h. Kao i svi trocilindarski turbobenzinci, i Opelov može da ponudi širok raspon prosječne potrošnje, koja se mijenja shodno opterećenju. S laganom nogom na gasu i u eko režimu vožnje prosjek se može spustiti i ispod pet litara. U sportskom režimu i s snažnim pritiskom na gas lako ga je podići na deset i više litara, dok je svakodnevna realnost u rasponu od šest do osam litara.
 

Datum objave: 21/02/2023
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook