Naslovna > Automobili > Kia > Rio > Dizajn s rekordnom garancijom
FOTO GALERIJA (13)

Test - Kia Rio 1.25 CVVT Urban

Dizajn s rekordnom garancijom

U trovratnoj verziji, sa osnovnim benzincem i trećim paketom opreme Urban, novi Rio predstavlja zanimljiv gradski automobil, čiji najjači aduti su uvjerljiva izvedba, potpuna oprema i jedinstvena sedmogodišnja garancija, na kojoj Kia gradi imidž i budućnost…

Kako vrijeme prolaze sve je jasnije da je prepuštanje dizajnerskog maga Petera Schreyera Korejcima bila i ostala jedna od najvećih grešaka koju su u posljednjoj deceniji napravili evropski automobilski stratezi.

 

Kako i ne bi kada je ovaj harizmatični pedesetogodišnjak gotovo preko noći dojučerašnje anonimne i dizajnerski sterilne korejske automobile preobrazio u ljepotane dostojne evropskih modnih pista. Sve to pratio je i adekvatan tehnološki napredak, pa Kijini automobili danas bez respekta na megdan izazivaju evropsku konkurenciju.Jedan od najočigledniji primjera Schreyjerovog raskošnog talenta je i nova Kia Rio, koja po pitanju dizajna kilometrima odmakla od svog prethodnika. Dizajnerski preobražaj upotpunio je sliku o Riu i pomjerio ga puno bliže ka centru pažnje evropskih kupaca, kojima ni rekordna sedmogodišnja garancija, a ni bogata oprema do sada nisu mogli zagolicati maštu, kako su to uradile atraktivno izvajane limene površine savremenih Kia. Svima onima koji su spremni tvrditi da je novi Rio najatraktivniji model u gradskoj klasi, teško je uputiti smislen protivargument. Mala Kia je nadasve originalna i veoma upečatljiva, posebno sprijeda, gdje se naziru i tragovi sportske agresivnosti. 

 

Bokovi i pozadina su tek korektno uobličeni i ne pobuđuju posebne emocije, ali ne odaju ni utisak da je riječ o trenutku dizajnerske neinspiracije. Štaviše čini se da je u potrazi za što većim prostorom za glave putnika pozadi vješto izbjegnuta pravougaona forma. Nema sumnje da su Schreyer i društvo dobro razmislili prije nego što su javnosti predstavili finalnu verziju Ria, koji, sigurni smo, nije smio biti više kreacija nego što je funkcionalan mali gradski automobil. Kako izvana duh dizajnerske svježine osjeti se i u enterijeru. Iz dosadašnjih iskustva sa gradskim automobilima znamo da nije nimalo lako spojiti funkcionalno i lijepo, tačnije moderno. U Riu je čini se postignuto upravo to kompromisno rješenje. Instrument tabla je interesantna i pregledna, a upravljač optimalno podesiv. Raspored elemenata na centralnoj konzoli je odrađen njemačkom preciznošću, sa dovoljno dizajnerske maštovitosti i originalnosti, koja se ogleda u jedinstvenim komandama klima-uređaja. Na prednjim sjedištima prostora ima dovoljno u svim pravcima, ali jedan detalj kod trovratnog Ria ozbiljno narušava ergonomiju korpulentnijim vozačima i otkriva korejske gene ovog automobila. Naime, plastična “ruka” koja približava sistem za vezivanje pojasa od B stuba prema naprijed tako je podešena da korpulentnijeg vozača koji pomjeri sjedište unazad udara u lijevo, a suvozača u desno rame. Osim ovog detalja Riu je teško naći ozbiljniju zamjerku, štaviše završna obrada je uvjerljiva, svi sklopovi su odrađeni s visokim preciznošću, a tvrda reljefna plastika je u okvirima ponude u gradskoj klasi automobila, odnosno nivoa opreme testnog modela. Kod konkurencije ima drugačijih rješenja, odnosno mekanije i na dodir ugodnije guma-plastike kojom je obložena armatura, ali ostaje pitanje koliko je ta činjenica presudna za donošenje konačnog suda o kvalitetu, odnosno bezbjednosti nekog automobila. Odgovor na prvo pitanje daće kupci i vrijeme, a drugo je već dao EuroNcap dodijelivši Riu maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost.

 

 

Trovratna kombinacija

 

Kod trovratnih gradskih automobila zadnja klupa rekli bismo ima pomoćnu funkciju, jer doplata od 1.000 KM za petovratni model čini se mnogo razumnijom od maltretiranje kroz koje će prolaziti svi oni koji svakodnevno moraju i po nekoliko puta ustati da bi oslobodili prolaz do sjedišta iza. Mada Rio ima izuzetno velika vrata, pristup zadnjoj klupi ne bi bio tako zahtijevan da nije jednog banalnog detalja, a to je već spomenuta plastična “ruka” sistema za vezivanje pojasa. Ipak kada se smjestite pozadi teško da ćete naći zamjerku na komfor, čak i ako ste korpulentiniji. Dvoje će se tu osjećati veoma udobno, dok je za troje putnika komfor očekivano ograničen. Sa 288 litara osnovnog kapaciteta prtljažnik je takođe u okvirima klase, a u praksi sasvim dovoljan za svakodnevicu. Za duža putovanja dvoje putnika mogu računati i na preklopivu zadnju klupu, čijim se obaranjem zapremina tovarnog prostora povećava na 923 litre. Peta vrata su dovoljno široka da bi bio moguć transport kabastijih predmeta, ali je utovarni prag zamalo previsok u odnosu na dno prtljažnika, što zna biti nezgodno kod utovara teških predmeta. No kako nije riječ o klasičnom karavanu već o malom gradskom automobilu, ni tu se Riu nema šta ozbiljnije prigovoriti. Osnovni 1.2-litarski benzinac u skladu je sa ulogom koju mu je proizvođač i dodijelio. Uglađenošću i prosječnom potrošnjom koja se u okvirima našeg testa kretala na nivou od šest litara zaslužuje pohvale, kao uostalom i maksimalnom brzinom od 172 km/h. S druge strane malo više živosti u startu ne bi bilo na odmet, ali je u ovoj kombinaciji prednost data štedljivosti, što najbolje potvrđuju početne brzine dužeg hoda. Maksimalnih 85 KS dostupno je pri 6.000 o/min, a 128 Nm obrtnog momenat pri 4.000, što u praksi znači da Riov benzinac pokazuje zube tek u drugoj, odnosno trećoj brzini kada se pošteno nagazi. S druge strane kada se jednom postigne željena putna brzina ona se s lakoćom održava, a prosječna potrošnja na otvorenom lako pada i ispod pet litara. Kome ovo nije dosta, Kia uz Rio nudi jači i agilniji 1.4 CVVT agregat, sa 109 KS i 137 Nm…

 

 

Potpuna oprema

Za 22.190 KM, koliko je koštao trovratni Rio 1.2 CVVT sa trećim paketom opreme Urban (šest paketa), dobija se moderno dizajniran, kvalitetno napravljen i vrhunski siguran automobil, sa uglađenim benzinskim agregatom skromne potrošnje, veoma bogatom opremom, koja između ostalog donosi automatsku klimu, kožu na upravljaču i mjenjaču, 15-inčne alu-naplatke, ESP, ABS, HAC, EBD, ESS, VSM, TCS elektronske sisiteme, radio MP3 muzički sistem sa USB i Aux priključcima i niz ostalih dodataka, koji vožnju čine ugodnijom i udobnijom. Šlag na tortu je fabrička sedmogodišnja garancija ili na 150.000 pređenih kilometara. Dakle Kia Rio je više nego potpun automobil, kojem u testnoj izvedbi na bh. tržištu jedino nedostaje imidž pa da stane rame uz rame sa najboljom konkurentima u gradskoj klasi.

 

 

 

Datum objave: 25/12/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook