Naslovna > Automobili > Hyundai > i30 > Dizajnerski agresivniji, lakši i brzi i30N
FOTO GALERIJA (17)

Hyundai i30N Project C

Dizajnerski agresivniji, lakši i brzi i30N

Sa specijalnom na 600 jedinica limitiranom serijom i30N kompakta, koja je 50 kilograma lakša u odnosu na standardni model Hyundai se nameće zagriženim ljubiteljima sportskih automobila i kolekcionarima, koje uglavnom privlače maloserijski automobili…

 

Nakon kompaktnog i30 modela, i30 Fastbacka i trovratnog kupea Veloster, u sportskom N izdanju Hyundai je nedavno predstavio i specijalnu, na samo 600 modela limitiranu seriju i30 N modela sa oznakom Project C. Svaki proizvođač sportskih modela teži njihovom konstantnom unapređivanju i usavršavanju u cilju postizanja što boljih performansi, ali i izgradnje njihovog imidža. Specijalne, male serije su najbolje za to, jer osim ljubitelja pojedinačnog brenda privlače i kolekcionare. Najnoviji proizvod Hyundaijevog sportskog N odjela namijenjen je isključivo evropskim kupcima i dostupan je u petovratnoj hatchback karoseriji. Jedna od osnovnih karakteristika novog Hyundaijevog Project C modela je 50 kilograma manja masa u odnosu na standardni i30N. Kako bi na asflatu bio još efikasniji i ubojitiji, novi model prošao je i kroz detaljan aerodinamički tretman, koji je donekle i zaslužan za određene vizuelne razlike koje se uočavaju u odnosu na i30 iz kojeg je izveden. U potrazi za što nižom masom Hyundai je mnoge dijelove karoserije umjesto od metala izradio od čvršćeg i lakšeg karbona. Kako bi to bilo jasno već na prvi pogled oni su ostavljeni nelakirani. Zahvaljujući ovoj činjenici prepoznatljiva karbonska pletenica vidljiva je na prednjem braniku, poklopcu motora, difuzoru vazduha u zadnjem braniku i proširenjima pragova, na koje su kao svojevrsni znak raspoznavanja između standardnih N i Project C modela dodati i mali crveni elementi. Na početku aerodinamičke oplate pragova nalazi se i stilizovana N oznaka, dok se s bokova još ističu i specijalne desetokrake kovane aluminijumske OZ Racing 19-inčne alu felne, kroz koje se naziru narandžasta kočiona kliješta, koja su kod standardnog modela crvene boje. Skladan sportski dizajn završava se sa dvije izduvne cijevi koje su integrisane u uglove zadnjeg branika.

 

 

U enterijeru su napravljene određene bitne razlike u odnosu na standardni i30N model. Glatka koža sa kojom je obložen trokraki sportski upravljač sa N logotipom kod standardnog u Project C modelu zamijenjena je sa hrapavom alkantarom, koja pruža bolji oslonac za vozačeve ruke tokom dinamične vožnje. Tu su i potpuno nova jednodijelna snažno profilisana Sabeltova sportska sjedišta sa karbonskim okvirom i presvlakama od kombinacije glatke kože i alkantare, te ukrasnom narandžastom linijom po sredini. U narandžastoj boji su sigurnosni pojasevi, ukrasni konac na kožnim presvlakama, te dva tastera na upravljaču koji su namijenjeni za odabir različitih režima vožnje sa pet opcija: Eco, Normal, Spot, N i N Custom. Od alkantare je i obloga mjenjača čija ručica je izrađena od aluminijuma u obliku glave klipa. Ono što najviše zanima ljubitelje sportske vožnje su pogonska i dinamička unapređenja. Project C verzija Hyundaija i30N ima 6 mm niže vješanje, zahvaljujući ugradnji snažnijih sportskih opruga pa je najniža tačka sada od podloge udaljena samo 126 mm. Ovim potezom težište je spušteno za 8,8 mm, a dodatnu krutost donijela je i nova kalibracija amortizera, dok je zadnje vješanje dodatno pojačano sa novim stabilizatorima. Posebnu kalibraciju prošao je i sistem elektronske kontrole automobila, dok se ESP kao i kod standardnog modela može potpuno isključiti. Upravljač je postao direktniji, a u Hyundaiju ističu da su povećali aerodinamički pritisak na karoseriju pri visokim brzinama. Za pogon Project C modela namijenjen je i dvolitarski turbobenzinski motor koji razvija 275 KS i koji se ugrađuje i u jaču verziju standardnog i30N. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h 50 kilograma lakšem Project C modelu potrebno je šest sekundi ili 0,1 sekunda manje u odnosu na standardni i30N. Najveća brzina zadržana je na 250 km/h. Novi i30N Project C već je dostupan na evropskom tržištu po cijeni od 43.000 eura, a čak 500 modela namijenjeno je njemačkim kupcima.

 

 

Tehnički podaci:

 

Hyundai i30N Project C

 

Motor: Turbo benzinski, četiri cilindara

 

Zapremina: 1.998 ccm

 

Snaga: 275 KS

 

Obrtni momenat: 378 Nm

 

Ubrzanje 0–100 km/h: 6,0 s

 

Maksimalna brzina: 250 km/h

Datum objave: 15/12/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook