Naslovna > Automobili > Peugeot > 508 > Dizajnerski i tehnološki u vrhu klase
FOTO GALERIJA (93)

Test – Peugeot 508 Allure 2.0 BlueHDi 180 EAT6

Dizajnerski i tehnološki u vrhu klase

Od početka prodaje 2011. godine Peugeot 508 je strpljivo gradio imidž u klasi poslovnih limuzina. S redizajnom sve je dignuto na viši nivo što potvrđuje interes kupaca. Poslije našeg testa zaključili smo da P508 puno više asocira na njemačke nego na francuske automobile. Uz korektnu akcijsku cijenu dodatni je to adut za tržišta kao što je naše. Model kao na testu može se dobiti u zamjenu za 51.783 KM...

U veoma jakoj konkurenciji tehnološki brat Citroena C5, Peugeot 508, dobro se snašao. Istina, prodajne rezultate njemačkih limuzina nije dostigao ali to niko nije ni očekivao. S redizajnom je došla nova, upečatljivija, maska motora, svjetla sa LED tehnologijom (uz doplatu Full LED svjetla) kao i još neki manje vidljivi detalji. Sve u svemu francuska limuzina privlači dosta pogleda, pogotovo ako je karoserija obojena u perla bijelu boju koja traži dodatnih 1.500 KM na cijenu vozila.

 


Unutrašnjost je dobila nove, kvalitetnije, materijale, sitnije promjene na centralnom dijelu kokpita te znatno bogatije pakete opreme koji su prilagođeni potrebama savremenih kupaca. Dužina karoserije od 483 cm uz osovine međusobno razmaknute za punih 282 cm uklapaju se u filozofiju ''D'' segmenta automobila. Klijentela je prilično zahtjevna pa se svaka, pa i najmanje greška, skupo plaća. Prtljažnik sa 515 litara ne spada među rekordere ali je i kao takav dovoljan za sve potrebe. Kod klasičnih limuzina ograničavajući faktor je relativno mali poklopac prtljažnika ispod kojeg se nalazi uzak otvor za utovar stvari. No, kada se veliki kofer napokon progura vidi se da još ostaje mjesta kao u ''priči''... Nema sumnje da su peta vrata daleko praktičnija. Uostalom na tržištu egzistira nekoliko limuzina sa takvim rješenjem. 

 


Već prilikom prvih testiranja Peugeota 508 iz 2011. primijetili smo da je unutrašnja arhitektura izvedena po standardima njemačkih limuzina. Sve je na svom mjestu, precizno spojeno i uz to lijepo oblikovano. Svjedoci smo da Peugeot poslije predstavljanja nove generacije modela 208 forsira ugradnju nove instrument table koja je od starta dobra tema za diskusiju. Odmah recimo da se većini zbog lošeg pregleda instrumenata ne dopada. Trenutno aktuelni P508 sušta je suprotnost. Šta više grafika velikih i preglednih instrumenata podsjeća na skupe švicarske satove...Hvalimo i instrument koji prikazuje temperaturu ulja. U doba kada sve manje proizvođača automobila izbacuje instrument za mjerenje rashladne tekućine Peugeot je prijatno iznenađenje. Što se tiče kokpita za sada je sve O.K. ali moramo reći da smo na sajmu automobila u Ženevi od odgovornih u Peugeotu čuli da će nasljednik sadašnjeg 508 također imati ne baš prihvaćen raspored instrumenata ispred vozača. No, otom - potom...  

 


Da se radi o temeljito pomlađenom automobilu potvrđuju unaprijeđene pogonske jedinice. Karakteristika im je porast snage uz smanjenu potrošnju goriva. Podaci sa tržišta ''govore'' da je najveći interes vlada za P508 sa 2.0 HDi motorom snažnim 150 KS. Ne čudimo se jer daje gotovo idealan balans između cijene i performansi. Naš je testni automobil ispod prednje haube imao najjači dizel agregat u ponudi – 180 KS. Uz taj agregat isključivo se može dobiti ETG6 automatski mjenjač. Obzirom na kasu automobila gdje snažni P508 pripada automatsku transmisiju smatramo kao idealnu iako ni manuelnom mjenjaču ne možemo naći neke konkretne mane.
Maksimalna je snaga dostupna pri 3.750 obr/min dok je obrtni moment od punih 400 Nm u pogonu već od 2.000 obr/min. Prenosni odnosi u mjenjaču i elektronika zadužena za njegov rad dobro su podešeni. Iako ETG6 nije na nivou DSG mjenjača moramo reći da zaostatak nije prevelik. Uz standardni način rada vozač na raspolaganju ima program ''sport'' gdje se viši stepen prenosa ukapča na višim obrtajima. Za loše vremenske uslove, kada je podloga klizava, predviđen je program ''winter''. Tada se kretanje iz mjesta odvija u drugom stepenu prenosa čime se izbjegava štetno klizanje pogonskih točkova u mjestu. Razvijanje snage je linearno pa se nešto ležerniji rad mjenjača može smatrati dobrim. U normalnom načinu rada ETG6 ponekad zna oklijevati, pogotovo pred oštrom krivinom, ali ukapčanje pravog stepena prenosa ipak se odvije u korektnom vremenu. Vozači koji žele držati stvari pod svojom kontrolom na raspolaganju imaju klackalice iza volana pomoću kojih mogu u svakom trenutku odabrati željenu ''brzinu''. Na isti se način stepeni prenosa mogu birati sekvencijalnim pomjeranjem ručice mjenjača. Da ne bi došlo do havarije motora elektronika revnosno nadzire obrtaje i trenutnu brzinu kretanja. Ukoliko bi zbog šaltanja u nižu brzinu obrtaji motora otišli u crveno područje elektronika će blokirati promjenu brzine. Isto je ako neko vozi sporo u neprimjereno visokom stepenu prenosa jer je u takvim uslovima podmazivanje motora slabo...Mi smo većinu testa proveli u automatskom načinu rada jer se pokazao kao odgovarajući za većinu pređenih kilometara.

 

 

Kombinaciju motor-mjenjač ocjenjujemo kao pravu limuzinsku i kao takvu je preporučujemo. Većinu od 1.000 pređenih kilometara prešli smo na regionalnim cestama. Na kraju testa evidentirali smo prosječnu potrošnju od 6,8 litara. Možda neko od dizel motora, ma kako snažan bio, očekuje manje. Takvima recimo da nisu realni jer snažan motor, velika karoserija, masa viša od 1.5 tona i automatski mjenjač uzimaju svoj danak. Kako god bilo autonomija je 1.000 km. Uostalom u prodajnim se salonima P508 nudi i sa skromnijom dizel ponudom...
Za razliku od bratskog Citroena C5 Peugeot 508 ni u jednoj verziji ne raspolaže sa opjevanim hidroaktivnim ovjesom što je na početku prodaje pomalo čudilo. Ali, već poslije 15-20 km lako se da zaključiti da su inženjeri zaduženi za ogibljenje pravi majstori. Pošlo im je za rukom postići harmoniju između sportskog i udobnog. Ako je P508 maksimalno opterećen dobro kalibrisan ovjes još više dolazi do izražaja. Pravo okruženje francuske limuzine jesu duge dionice autoputa. Na njima se P508 snalazi kao riba u vodi. To pak ne znači da je težak za vožnju na regionalnim cestama ili gradu. Relativno brz i precizan upravljački mehanizam daje dovoljno povratnih informacija pa ni savladavanje oštrih krivina, usprkos velikom međuosovinskom razmaku, ne bi trebalo predstavljati problem. Zahvaljujući sve prisutnim asistencijama vozaču ni probijanje kroz gradske gužve ili parkiranja na skučenim prostorima nisu  nepromostiv zadatak. Iako je to tako ipak recimo da P508 ne treba shvatiti kao automobil za svakodnevnu upotrebu po gradu...

 

 


Svaka nova generacija automobila uvije iznjedri neke tehnološke novotarije koje podižu sigurnost i olakšavaju vožnju. Većina starijih vozača (+45 godina) žali se lošu vidljivost noću. Takvima preporučujemo FULL LED prednje farove sa automatskim mijenjanjem dugo-kratko svjetlo. Iako je doplata pričinih 2.453 KM moramo reći da vrijedi. Jer noć se pretvara u dan a pri tome vozač ne mora voditi računa o zasljepljivanju vozila koja dolaze u susret ili onima ispred sebe.  Dakako i svi su ostali, već uobičajeni, sistemi tu pa ih nema potrebe isticati.
Usprkos godinama model 508 dobro kotira na tržištu jer ima dovoljno aduta kao odgovor na sve mlađu i poželjniju konkurenciju. Još uvijek djeluje svježe i čini se da će tako ostati do pojave nasljednika.
U službenom cjenovniku piše da se Peugeot 508 može dobiti u rasponu od 47.179 KM do 68.333 KM. Naš testni automobil po redovnim cijenama košta 58.769 KM s tim da se uz trenutno važeći popust iz salona može izvesti za veoma povoljnih 51.783 KM. Ušteda je značajna a ponuda korektna...    

 

 

Datum objave: 02/09/2016
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook