Naslovna > Automobili > Hyundai > Santa Fe > Dizajnerski preporod i približavanje premijum klasi
FOTO GALERIJA (92)

Hyundai Santa Fe IV

Dizajnerski preporod i približavanje premijum klasi

Sa četvrtom generacijom Santa Fea Hyundai je napravio najveći i najhrabriji dizajnerski iskorak do sada, ali i ponudio viši nivo dinamike, sigurnosti, udobnosti, luksuza i kvaliteta izrade za koju tvrdi da je dostojna premium statusa…

Od 2000. godine i predstavljanja prve generacije do danas Hyundai Santa Fe je prošao put od povoljnog i pristupačnog do luksuznog i skupocjenog SUV-a. Na tom putu Santa Fe je samo u Americi prodat u više od 1,5 miliona jedinica, te tako stekao status veoma bitnog modela za Hyundaiju. Svjetska premijera četvrte generacije održana je početkom februara u Južnoj Koreji, da bi nakon toga Santa Fe po prvi put izvan matične zemlje bio viđen na sajmu automobila u Ženevi. Davanje prednosti Evropi nad Amerikom je pomalo  čudna marketinška odluka, jer je Hyundai u prošloj godini Amerikancima isporučio 133.171 Santa Fe vozila, a Evropljanima samo 11.728. Prošlogodišnji rezultat je najbolji na američkom tržištu od 2000. godine i početka prodaje, dok je u Evropi jedan od najslabijih.

 

 

Podsjećamo da je 2006. godine Hyundai na Starom kontinentu prodao 49.690 modela Santa Fea, te da je samo 2007. još uspio da isporuči više od 40.000 jednica. Padu prodaje sigurno je doprinjela i velika popularnost novog Tucsona, koji je prošle godine prodat u 152.103 primjerka, te se učvrstio na odličnoj četvroj poziciji u veoma, veoma jakoj klasi. Kako bi smanjio drastične razlike u prodajnim rezultatima koje Santa Fe ostvaruje u Americi i Evropi Hyundai je odlučio da sa četvrtom generacijom primijeni potpuno novu taktiku, odnosno da svojim dizajnerima da puno više slobode. Rezultat je impresivan i potpuno drugačiji automobil, koji s vana ima veoma malo dodirnih tačaka sa prethodnikom. Najveća promjena napravljena je na prednjem dijelu, koji je dobio masivniju i više postavljenu masku hladnjaka, te razdvojene svjetlosne grupe u stilu malog gradskog crossovera Kone. Veoma lijep detalj je i masivna hromirana lajsna koja se proteže od svjetala preko cijele maske i naglašava početak poklopca motora.

 

 

Visoko postavljena uska dnevna LED svjetla daju jedinstven vizuelni potpis automobilu, koji će mu omogućiti prepoznatljivost, ali i dobru uočljivost. Glavna LED svjetla su smještena u branik u gotovo vertikalnom položaju, koji im omogućava da osvjetljavaju put sa visokim stepenom efikasnosti. Ispod njih su integrisani i pokazivači pravca, čiju bolju uočljivost garantuju i elegantne LED diode u retrovizorima. Sa boka su dodatno istaknuti pojedini detalji poput kućišta blatobrana, donjeg dijela vrata i pregiba, koji se proteže od prednjih do zadnjih svjetala, te čini bočnu siluetu automobila dinamičnijom. Novi model nudi i veće stakle površine, sa drugačije oblikovanim staklom između C i D krovnog stuba. Krovna linija je dodatno istaknuta sa masivnijim aluminijumskim nosačima, a podebljana je i hromirana ukrasna lajsna oko prozora. Zadnja svjetla su postala tanja i elegantnija, te izduženija prema bočnim stranama. Njihova savremena 3D grafika garantuje da će novi Santa Fe biti lako prepoznatljiv i sa zada. Zadnji branik je pretrpio značajne izmjene, a u njegove bokove su integrisana puno veća svjetlosna tijela sa svjetlima za vožnju unazad i katadiopterskim staklima.

 

 

Dosadašnji razdvojeni izduvni otvori su grupisani na desnu stranu branika, čija stilizovana i u svijetli dezen obojena sredina je postala elegantnija. Donji dio vrata je ukrašen sa hromiranom lajsnom, koja se proteže do bočnih strana zadnjeg branika. Uz nove dezene 19-inčnih aluminijumskih naplataka i paletu elegantnih karoserijskih boja novi Santa Fe izgleda značajno dinamičnije i privlačnije od prethodnika, koji je Evropljanima bio dizajnerski previše amerikanizovan. Korjenite promjene zahvatile su i enterijer, a iz Hyundaija poručuju da su kvalitet izrade podigli na viši nivo i približili ga premijum segmentu. Tako je eliminisan još jedan od većih nedostataka zbog kojih još uvijek aktuelna treća generacija Santa Fea nije bila privlačna evropskim kupcima. U skladu sa aktuelnim trendovima korejski proizvođač je ponudio dvije koncepcije instrument panela. Prva je klasična sa dva analogna pokazivača broja obrtaja i brzine, te info displejom u sredini. Druga modernija je analogno digitalna, te kao takva koncepcijski podsjeća na neka aktuelna Renaultova rješenja. U sredini instrument table je kolor ekran na kojem se prikazuju digitalni instrumenti, dok je sa njegove lijeve strane klasični obrtomjer, a sa desne mjerači temperature i nivoa goriva u rezervoaru.

 

 

Svi nepotrebni detalji iz enterijera su izbačeni, a mnoge klasične komande su integrisane u novi multimedijalni sistem sa osam inčnim na dodir osjetljivim ekranom, čija alternativa će biti nešto klasičniji audio sistem sa pet inčnim displejom. Santa Fe je dobio i novi multifunkcionalni četverokraki upravljač, a tu je u potpuno novi automatski klima uređaj. U Hyundaiju s ponosom ističu i novu generaciju veoma udobnih sjedišta, koja su filigranski precizno i veoma lijepo skrojena i prošivena. Brojna unapređenja su napravljena kako bi se poboljšala funkcionalnost, ali i praktični karakter automobila. Korejci tvrde da je ergonomija vozačkog prostora značajno unaprijeđena, odnosno da su mnoge komande pojednostavljene. Četvrta generacija Santa Fea na evropskom tržištu bi trebalo da se nađe već polovinom godine, po ulaznoj cijeni od 32.000 eura, koliko bi trebalo da košta najpovoljniji model na evropskom tržištu.

 

MOTORI
Kada je riječ o pogonskoj gami Korejci su potvrdili da će kupci Santa Fea kao i do sada imati na raspolaganju tri jedinice. Ljubiteljima benzinaca nudiće se 2,4-litarski atmosferski četverocilindraš sa 185 KS, te savremeni 2.0-litarski turbo motor, koji će sa 232 KS ujedno biti i najjači motor u Santa Feu. Boje dizelaša će braniti dobro poznati 2,2-litarski CRDi agregat sa 200 KS, dok još uvijek nije potvrđeno šta će biti sa dosadašnjom 2.0 CRDi jedinicom. U Hyundaiju ističu da će se svi motori serijski kombinovati sa novim osmostepenim automatskim mjenjačem, koji je u svim segmentima superiorniji u odnosu na dosadašnji automatski prenos.

 

HTRAC 4x4 POGON
Na prethodnom modelu Hyundai je 4x4 pogon označavao sa skraćenicom 4WD. Sa novim modelom dolazi i nova oznaka HTRAC. Riječ je o najsavremenijoj verziji 4x4 pogona, koja kombinuje elektronsku kontrolu raspodjele obrtnog momenta između prednje i zadnje osovine. HTRAC vozaču omogućava da elektronski izabere jedan od tri ponuđena režima rada: Normal, Sport ili Smart. Interesantniji od ostala dva je Smart režim koji prema Hyundaiju nudi optimalna pogonska rješenja u svim vremenskim uslovima. Tačnije, vozač u ovom režimu odlučivanje prepušta nadzornoj elektronici, koja aktivno prati stepen prianjanja točkova za podlogu i registruje svako njihovo proklizavanje. U saradnji sa brojnim sigurnosnim elektronskim sistemima HTRAC prilagođava rad pogona kako bi se ostvarili što bolja trakcija i dinamika vožnje bez obzira na uslove. U Sport režimu sve se podređuje dinamici i postizanju što boljih performansi, sa osjetno bržim odazivom na pritiskanje papučice gasa, ali i direktnijim upravljanjem, te krućim vješanjem. Normal režim je predviđen za svakodnevnu vožnju bez posebnih zahtjeva, ali sa najvišim stepenom komfora i sigurnosti.

 

SIGURNOST

Hyundai je sigurnosnu opremu novog Santa Fea objedinio u SmartSense paketu. U okviru njega se nalaze sistem za nadzor prostora iza vozila prilikom kretanja unazad, sa mogućnošću automatskog kočenja u slučaju opasnosti. Podsjećamo da je do sada Hyundai imao samo sistem upozorenja na prepreke pozadi bez mogućnosti kočenja. Tu je i novi Safe Exit Assist sistem, koji onemogućava izlazak putnika iz automobila ukoliko se iza Santa Fea nalazi drugo vozilo koje predstavlja potencijalnu opasnost. Novi Santa Fe ima i sistem inteligentnog nadzora u gradskoj vožnji sa mogućnošću prepoznavanja naleta pješaka i automatskog kočenja u slučaju opasnosti. Tu su i sistemi za nadzor mrtvog ugla i pravca u saobraćajnoj traci, te sistem nadzornih kamera sa pet različitih perspektiva prikaza i prikazom okoline vozila iz ptičje perspektive. Iznad instrument panela moguće je dobiti opcioni Head-up displej sa 8,5-inčnom virtuelnom projekcijom najvažnijih podataka. Vrata prtljažnika serijski se kombinuju sa električnim mehanizmom za podizanje i spuštanje. Prtljažnik je moguće otvoriti i beskontaktnim pokretom noge ispod zadnjeg branika. Osnovna zapremina prtljažnika iznosi 625 litara, 40 više nego do sada. Na spisku opcija se nalazi i Infinity audio sistem sa 12 zvučnika ukupne snage 630 W, koji neutrališe šumove i automatski prilagođava glasnost sa povećanjem brzine. Hyundaijeva Blue Link multimedija omogućava pristup velikom broju korisnih informacija integrisanih u okviru multimedije automobila, ali i brojnih internet servisa koji rade u koordinaciji sa navigacijom. Novi model je dugačak 4,77 metara, širok 1,89 i visok 1,68. Od prethodnog je duži osam centimetara, te jedan širi, dok im je visina ista. Torzijska krutost je veća nego kod prethodnika, zahvaljujući novoj šasiji koja je izrađena od čak 57% čelika visoke čvrstoće, odnosno 15% više nego do sada

 

 

Datum objave: 15/03/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook