Naslovna > Automobili > Audi > A3 > Dizajnerski suzdržan i tehnološki nabrijan
FOTO GALERIJA (12)

Predstavljamo Audi A3

Dizajnerski suzdržan i tehnološki nabrijan

Dizajnerski prepoznatljiva, ali znatno tehnološki unaprijeđena “trojka” donosi velike novosti u kompaktnu klasu, prvenstveno na polju bezbjednosti, ali i u svim ostalim segmentima koji su važni za uspjeh jednog premijum automobila sa luksuznim predznakom…

Stotine novinara gusto zbijeni u prvom redu Audijevog štanda u Ženevi traže najbolju poziciju, zveckaju fotoaparati, bešumno rade brojne kamere… Svi oni jedva čekaju da vide najznačajniji Audijev novitet u 2012. godini i prenesu sliku, ton i prve utiske sa ovog događaja hiljadama njegovih obožavalaca širom svijeta. Štandovsko ozvučenje je za trenutak zagrmjelo, igra svjetlosti započinje i na sceni se pojavljuje treća generacija kompakta iz Ingolstadta. Blagi uzdah oduševljenja prati i prvi komentar: “Pa isti je!?”…Mada se u tom trenutku čini opravdanim spontani komentar koji se oteo nekom od kolega iz prvog reda i koji je “uhvatila” kamera francuskog Auto Plusa, ipak je daleko od istine! Treća generacija Audija A3 kilometrima je daleko od prethodnika, sa kojim ne želi i neće da sakrije dizajnersku sličnost. Optička varka koju “na prvu” proizvodi očekivana dizajnerska evolucija uvod je u priču sa puno dubljim smislom, koji se posljednjih godina krije u Audijevom sloganu “napredak kroz tehniku”. Svi oni koji ne shvataju poentu njemačkog automobilskog inženjeringa, koji u stvaranju svake nove generacije automobila daje prednost tehnologiji u odnosu na dizajn, naći će se u prilici da “na prvu” daju komentar kao naš kolega s početka priče.

 

 

 

Ruku na srce, novi A3 nije dizajnerski biser, ali je riznica tehnoloških dostignuća, koja se do danas nisu mogla dobiti ni u jednom automobilu ove klase. Dakle možemo zaključiti da je nova “trojka” skrojena kao automobil koji svime što nudi podilazi prvo tehnofilima, pa tek onda ljubiteljima dinamičnih njemačkih kompakta. Jedan od osnovnih zahtjeva koji su pred sebe postavili Audijevi inženjeri u razvoju nove “trojke” bilo je smanjivanje težine. Novi A3 prosječno je smršao 80 kilograma u odnosu na prethodnika. Dva kilograma manje dobijeno je sa novom izduvnom granom, a za istu vrijednost olakšan je i zadnji lonac. Ugradnjom aluminijumskog poklopca motora otpisano je dodatnih sedam kilograma, dok su blatobrani 2,2 kg lakši u odnosu na one kod prethodnika. Za 2,4 kg olakšana je i radilica od sivog liva, dok je balansna osovina “smršavila” za nevjerovatna tri kilograma. Dodatna 4 kg “ukradena” su na sjedištima, a ugradnjom aluminijumskih dijelova direktno na karoseriji težina je spuštena za čak 25 kilograma… I pored osjetno lakše karoserije u Audiju tvrde da je nova “trojka” čvršća, jača i sigurnija u odnosu na prethodnika. U izradi njene karoserije korišćeno je šest različitih materijala: ultrasnažni hladno presovani čelik, zatim čelik najviše i visoke čvrstoće, mekani čelik, tanki aluminijum i aluminijumski profili. Za ovakvo mršavljenja trebalo je iscijediti puno znoja!

 


Osim karoserije Audijevi inženjeri su se pozabavili i kompletnom gamom agregata koji će se ugrađivati u A3. Svi odreda opremljeni su sa najsavremenijim sistemom direktnog ubrizgavanja goriva i turbinama, dok se kao tehnološki najzahtjevniji ističu TFSI motori, sa sistemom turbinskog prenabijanja i slojevitog ubrizgavanja goriva. Novi A3 će se od starta moći dobiti sa jednim TDI i dva turbobenzinska agregata, koji će se serijski isporučivati sa Start/stop sistemom. Prema najavama iz Audija novi motori prosječno troše do 12 posto manje goriva u odnosu na prethodnike. Početna gama agregata vremenom će biti proširena sa nekoliko jedinica namijenjenih sportskom S4, ali i CNG verziji, za čiji pogon će se koristiti prirodni gas. U fazi testiranja je i model sa pogonom na struju. Ljubiteljima štedljive vožnje zanimljiviji od ostalih bi trebao biti 1.6 TDI agregat za koji stručnjaci iz Ingolstadta najavljuju prosječnu potrošnju od samo 3,8 litara, te emisiju CO2 od 99 grama. Ponuđene motore pratiće i dva mjenjača šestostepeni ručni, te sedmostepeni automatski S-Tronic poseban po koncepciji sa dva kvačila i mogućnosti prilagođavanja načina rada sa “Audi drive select” sistemom.

 

 

 

Podsjećamo da ovaj sistem kroz pet različitih režima (Efficiency, Comfort, Auto, Dynamic, Individual) između ostalog omogućava podešavanja načina rada sistema vješanja, upravljanja, elektronike motora i mjenjača, te njihovo prilagođavanje trenutnom raspoloženju vozača. Svi standardni modeli A3 dolaziće na 16 i 17-inčnim aluminijumskim naplacima, dok će uz doplatu biti dostupni i atraktivniji 18-inčni. Dizajnersko i konstrukcijsko rješenje enterijera na pola puta je između modela A1 i Q3, što znači da se u kabini novog A3 mogu očekivati najbolji materijali i završna obrada. Ono po čemu se nova “trojka” izdvaja u odnosu na ostalu braću je unaprijeđeni Audi connect sistem, koji zahvaljujući internet konekciji omogućava brz i jednostavan pristup mnogim korisnim informacijama. Ovaj sistem posebno namijenjen mlađim i multimedijalno orijentisanim vozačima, koji se “na točkovima” ne žele odreći informacija u vezi sa stanjem na putevima, vremenom ili trenutnom opterećenošću pojedinih putnih pravaca. S druge strane Audi Connect omogućava pregleda najnovijih aktuelnih vijesti, zatim pretraživanje turističkih i ostalih zanimljivih odredišta, navigaciju uz pomoć Google Earth programa, pregledanje slika u Google Maps Street View aplikaciji, povezivanje sa Audijevom internet muzičkom bazom, te bežično povezivanje sa internim uređajima. Da je nova “trojka” automobil čija tehnologija ide u korak s vremenom, a možda i ispred njega, pokazuje i inovativni način upravljanja MMI sistemom i navigacijom. Naime, okrugli selektor MMI sistema u Audiji A3 dobio je na dodir osjetljivu površinu, po kojoj je pokretima prstiju (kao na prenosnom računaru) moguće “ispisivati” simbole. Početna slova ili brojevi sistemu između ostalog služe kao prečice za izlistavanje imena gradova ili radio-stanica, koje se nalaze u sistemskoj bazi podataka. Ovakav način “komandovanja” MMI sistemom Audi je premijerno uveo u kompaktnu klasu. Podsjećamo da je to do sada bila ekskluziva rezervisana za reprezentativne modele poput A6, A7 i A8.

 

 

MQB platforma
Audijev kompakt prvi je model napravljen na novoj MQB platformi VAG grupacije, koju će kao podlogu koristiti i novi Volkswagen Golf VII, Škoda Octavia, ali i mnoštvo ostalih koncernovskih modela. U odnosu na prethodnika osovinski razmak je povećan sa 258 na 260 cm, dok je dužina porasla sa dosadašnjih 420,5 na 424 cm. Za 2,5 centimetara je povećana i širina, koja sada iznosi 178 cm. Dimenzijsko pregrupisavanje prema tvrdnjama stručnjaka Audija, donijeće više prostora u kabini, s posebnim naglaskom na zadnju klupu, koja sada nudi više prostora za noge, ali i ugodniji položaj naslonjača. Povećanje dimenzija se odrazilo i na kapacitet prtljažnika, koji je sa dosadašnjih 350 povećan na 365 litara.

 


Riječ sigurnost kod Audija se oduvijek pisala velikim slovima, ali sigurnosni sistemi koje nudi nova “trojka” donekle prevazilaze najsmjelija očekivanja. Od početnog modela A3 kupci će osim čvrste karoserije sa taktički raspoređenim zonama deformacije, moći da računaju i na čak devet vazdušnih jastuka. Kroz doplatu ili serijski, zavisno od paketa opreme, u “trojki” će se moći dobiti napredni sigurnosni sistemi poput Audi side, Active lane, Park side sa ultrasoničnim parking senzorima, Adaptive cruise control, Audi pre sense front, Speed limit… Navedena armija elektronskih pomagala, koja olakšavaju vožnju vozaču i upozoravaju ga na eventualne opasnosti, a po potrebi i sama preuzimaju kontrolu nad automobilom, kao što je slučaj sa Pre sense front sistemom, koji nudi mogućnost automatskog kočenja do brzine od 30 km/h, imaju samo jedan cilj: da bezbjedno ušuškaju vozača i sve putnike, do nivoa koji do sada nije mogao ponuditi nijedan kompakt današnjice. Podsjećamo da je na ovom polju konkurencija više nego jaka i predvođena novim Volvom C40, Mercedes A klasom i BMW 1, ali su u Audiju sigurni da su njihovi aduti ispred svega što nudi nabrojani trojac. Uprkos svim poboljšanjima koja se prvenstveno baziraju na uvođenju novih tehnologija, te primjeni novih rješenja u konstruisanju automobila iz Audija poručuju da će cijena nove trojke ostati na nivou prethodnika. S obzirom na popularnost ranije dvije generacije Audija A3 ne treba sumnjati da će ovaj dizajnerski prepoznatljiv, ali tehnološki brilijantan automobil ostati jedan od najpoželjnijih premium kompakata današnjice.

Datum objave: 24/09/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook