Naslovna > Retro > Djevojčica od 50 ljeta
FOTO GALERIJA (12)

Renault Alpine A110 Berlinette

Djevojčica od 50 ljeta

Prateći tragove uspješnih modela A106 i A108, legendarni A110 bio je možda i najuspješniji dio plodnog partnerstva između Renaulta i Alpine, otjelotvorenje kvaliteta za entuzijaste i izvanredna platforma za bilježenje pobjeda na takmičenjima širom svijeta...

Kada je Jean Redele predstavio Renault Alpine A110 Berlinette na sajmu automobila u Parizu 1962. godine, on je označio početak jedne nove avanture, malog sportskog automobila zasnovanog na komponentama i motoru Renaulta 8. Novi model je razvijen kao evolucija Alpine A108, ali je bio više elegantan i dinamičan, s još niže postavljenim motorom pokrivenim većim staklom, te zadnjim svjetlima posuđenim od Renaulta 8. Novi motor zahtijevao je promjene i po pitanju hlađenja, tako da su hladnjaci montirani na zadnjem dijelu dobijali vazduh pomoću usisnika iznad zadnjih blatobrana pokrivenih sa po četiri hromirane trake.

 

Tada nova Alpina bila je zasnovana na čeličnom okviru i karoseriji od poliestera, a veliki broj dijelova korišćen je iz Renaultovih serijskih modela, posebno Renaulta 8. Naravno, Alpine A110 je stigla i sa jednom velikom inovacijom, a radilo se o četvorocilindričnom motoru Renaulta sa radilicom u pet ležajeva. Da bi napravili mjesta za ovakav agregat, zadnji dio vozila morao je biti veći, a to je rezultovalo da Alpine A110 ima naglašeno agresivan stil, koji je postao njen zaštitni znak.

 

Pored prvih verzija koje je pokretao motor iz modela Dauphine i Renaulta 8, uskoro su stigle kapacitetnije jedinice iz Renaulta 12 i 16, koje su se pokazale kao izvanredan temelj za vrhunski inženjering. Marc Mignotet je bio jedan od najvažnijih inženjera, koji je razvio brojne verzije Renault 8 motora, zapremine 956, 1.108, 1.255 i 1.296 ccm. Pod vođstvom Amedee Gordinija, jedinica zapremine 1.108 ccm, preuzeta iz Renaulta 8, ostvarivala je zavidnih 95 KS, a sve zahvaljujući dvostrukom karburatoru. Nakon toga, stigli su novi agregati zapremine 1.289 ccm, odnosno motor koji se ugrađivao u Renault 12 TS, a zatim jedinice od 1.470, 1.565 i 1.647 ccm iz Renaulta 16, odnosno 1.605 ccm iz Renaulta 17. Da se radilo o veoma sposobnom automobilu govori i podatak da su verzije iz posljednjih serija lako mogle da uhvate maksimalnu brzinu od čak 220 km/h, što je i za današnje pojmove rezultat vrijedan svake hvale.



Oni koji su imali priliku voziti Berlinettu često su isticali da ovaj model bolje drži podlogu u krivini nego što to uspijeva u ravnoj liniji. Agilnost i trakcija bili su podjednako izraženi, zahvaljujući uzdužnom položaju motora u zadnjem dijelu, koji je sa druge strane težio ka proizvodnji podupravljanja, lako kontrolisanog pomoću upravljača i gasa. Alpinu A110 ponekad je bilo malo teže zadržati da se kreće u ravnoj liniji, ali kako kažu njeni vozači - život je kompromis, jer ovaj model nije bio jednostavan za upravljanje - zahtijevao je pravilne reakcije, a tada je pružao mnogo.

 

 


Kao i svi čistokrvni sportisti, tako je i Renault Alpine A110 Berlinette bila spartanski opremljena, ali opet vozač je imao na raspolaganju kožom obložen upravljač, brzinomjer i brojač obrtaja motora, manometar motornog ulja, ampermetar, te pokazivač temperature rashladne tečnosti, što je za tadašnje standarde bilo sasvim dovoljno. Standardna sjedišta bila su presvučena vještačkom kožom, dok su se sportski skrojena školjkasta nalazila na listi dodatne opreme, upravo kao i dodatna svjetla, veći rezervoar za gorivo i aluminijumski naplaci.Alpine A110 je ostavio neizbrisiv trag u međunarodnom auto-sportu. Prvu pobjedu bilježi 1963. godine na takmičenju Rally des Lions, a za upravljačem je bio Jose Rosinski. U nastavku sezone trend pobjeda se nastavio, uključujući i trijumf Jacquesa Cheinisse na rallyju d'Automne. U godinama koje su slijedile broj privatnih vozača postigao je više uspjeha na nacionalnom i međunarodnom nivou, pobjeđujući često ispred mnogo moćnijih automobila iz etabliranih brendova. Nakon velikih uspjeha, 1970. godine Alpine učestvuje u trkama izdržljivosti, a 1973. A110 je bio na vrhuncu, dominirajući u Svjetskom rally prvenstva u osam od 13 trka, ostvarivši dva puta trostruke pobjede na prestižnom rallyju Monte Carlo i Tour de Corse na Korzici.

 

 

Ovaj sjajni kultni automobil konačno je penzionisan u julu 1977. godine, kada je iz fabrike u Dieppeu sišao posljednji primjerak, ali ne u prepoznatljivoj plavoj već u metalik zelenoj boji. Pored Francuske, Renault Alpine A110 Berlinette proizvodila se u malim količinama u Brazilu, Meksiku, Bugarskoj i Španiji, a od svog predstavljanja do kraja produkcije izrađena je u količini od oko 7.500 primjeraka.

Datum objave: 18/06/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook