Naslovna > Automobili > Peugeot > 2008 > Dobar recept bez pravog začina
VIDEO GALERIJA (1) FOTO GALERIJA (26)

Test – Peugeot 2008 1.2 VTi Allure

Dobar recept bez pravog začina

Neobična kombinacija malog trocilindraša i najbogatijeg paketa opreme izaziva podijeljena osjećanja, nudeći uzoran komoditet u vožnji, bez očekivanog nivoa dinamike, koji bi opravdao cijenu od 33.905 KM...

Mali, kompaktni, robusni gradski crossoveri pravi su hit na evropskom tržištu. U suštini, riječ je automobilima zasnovanim na platformi i pogonu klasičnih gradskih modela, u ovom slučaju Peugeota 208, koji stilski i karoserijski koketiraju sa ozbiljnijim SUV vozilima. U odnosu na svoju broj manju gradsku braću, crossoveri se razlikuju i povišenim vješanjem, većom dimenzijom guma, a u nekim slučajevima i 4x4 pogonom.

 

Na sedmodnevni test od Peugeota smo dobili pomalo netipičnu kombinaciju novog crossovera 2008 sa početnim trocilindričnim benzinskim agregatom i trećim, najsadržajnijim paketom opreme Allure. Bogata oprema prepoznaje se po oku ugodnim detaljima, poput 16-inčnih alu naplataka „Dilium“, hromiranih retrovizora, maske hladnjaka i bočnih lajsni u dnu vrata. Tu su i aluminijumske oplate za zaštitu najnižih dijelova odbojnika, te dodatno tonirani zadnji prozori. Doplaćena je tek „Makaha Braun“ metalik boja, za koju treba izdvojiti 460 KM. Svemu tome treba pridodati hromirane krovne nosače i spojler, bočnu ukrasnu lajsnicu i pregib na krovu, koji svojim oblikom i položajem neodoljivo podsjeća na rješenje, koje je Land Rover svojevremeno primijenio na Discoveryju.

 

U BOGATOM STILU ukrašen je i enterijer sa mnoštvom aluminijumskih detalja, umetaka i ukrasnih elemenata. Kvalitet materijala, koji su upotrijebljeni u izradi, je na nivou bogatije opremljenih 208-ica. Isturene površine centralnog grebena i ispred suvozača su mekane i ugodne na dodir, a one izvan te zone obložene lakiranom ili reljefnom tvrdom plastikom. Glavnu riječ u kabini vodi multifunkcionalni ekran osjetljiv na dodir, koji je serijski dostupan već od drugog Active paketa opreme. Njegova grafika, preglednost i brzina reakcije su na nivou rješenja, koje nudi konkurencija. Upečatljiv detalj predstavlja i instrument tabla sa ambijentalnim plavo-bijelim LED osvjetljenjem, koje prati i ivice panoramskog staklenog krova (doplaćen 765 KM).

 

Instrumenti su pojedinačno pregledni, ali je centralni dio sa displejom putnog računara preširok s obzirom na broj informacija koje nudi. Klima uređaj je automatski, dvozonski i veoma jednostavan za rukovanje. S lijeve strane malenog kožnog upravljača su daljinske komande audio sistema, a sa desne kontakt brava sa povelikim ključem. Iza njih su u neposrednoj blizini standardne dvije polugice za upravljanje svjetlima i brisačima, zbog čega ovakav raspored komandi iza upravljača zahtijeva određeno privikavanje. Profilisana prednja sjedišta sa kožnim ojačanjima nude dobar bočni oslonac, ali bi njihova sjedeća površina mogla biti i duža. Neobična ručica parking kočnice ima više estetskih nego praktičnih kvaliteta, jer se kontakt za otpuštanje nalazi na „neprirodnom“ mjestu s donje strane rukohvata.

 

 

 

 

 

 

 

Na zadnjoj klupi putnici uživaju uzoran komfor za noge i glavu, mada je sjedeća površina smještena nisko i kao takva puno ugodnija za djecu, nego za odrasle. Palac gore zaslužuje i prtljažnik osnovnog kapaciteta 360 litara. Do maksimalnih 1.194 litre dolazi se jednostavnim obaranjem naslona zadnjih sjedišta, nakon čega se dobija potpuno ravan utovarni prostor. Pohvale treba uputiti na račun praktičnog dvodijelnog poklopca prtljažnika. Po pitanju praktičnosti 2008-ica nesumnjivo postavlja visoke standarde u klasi, što potvrđuje i mnoštvom pretinaca ukupne zapremine 24 litre.

 

MADA U POGONSKOJ GAMI nude dokazano srčanog 1.6 VTi benzinca sa 120 KS, te ekonomičnog i snažnog HDI dizelaša sa 92, odnosno 115 KS, Francuzi određene nade polažu i u svoj novi trocilindrični benzinski agregat sa 82 KS, koji je snažniji tek od početnog 1.4 HDi agregata (68 KS). Nemiran i frktav u startu, kao i većina trocilindraša, 1.2-litarski Peugeotov adut naspram sebe ima 1.120 kg težak automobil. Kada tome pridodate i vozača, činjenica je da se mali motor u praksi najčešće mora nositi sa oko 1.200 kg tereta, odnosno 14,6 kg po jednoj 1 KS. U takvom omjeru snaga pokretanje 2008-ice mu ne predstavlja veliki problem, osim pri startu kada zna progutati „knedlu“ i zagrcnuti se ukoliko pedalu gasa ne stisnete s neophodnom odlučnošću.

 

Međutim, čim dohvati 2750 o/min na koliko razvija maksimalnih 118 Nm obrtnog momenta, mali trocilindraš postaje puno življi i ugodniji za vožnju, te ne posustaje sve dok kazaljku obrtomjera ne pretjerate preko 5750 obrtaja, pri kojima razvija maksimalne 82 KS. Ruku na srce, subjektivni osjećaj je da su ubrzanja skromna, kao uostalom i međuubrzanja, dok se jedino ritam gradskog saobraćaja održava bez napora. Mali trocilindraš ne voli uspone, a nije mu drago ni kada u 2008-icu sjedne maksimalnih pet osoba. Iznad 120 km/h motor postaje osjetno bučniji, a buka se progresivno povećava kako se brzina približava maksimumu od 169 km/h. Najjači adut malog benzinca je njegova prosječna potrošnja, koja se u okviru našeg testa kretala na nivou od 6,8 litara.

 

Sasvim solidno ostvarenje svoje krajnosti ima na nivou od oko pet litara i niže, koliko se može postići laganim krstarenjem po otvorenoj cesti, odnosno na 8, 9 litara, koliko 2008-ica 1.2 VTi troši u gradskom režimu vožnje. S obzirom da smo imali priliku isprobati francuski crossover sa jačim 1.6 HDi agregatom, zaključak da mu isti puno bolje pristaje od malog trocilindraša, je potpuno očekivan. S druge strane, ako ste gradski tip vozača i ne pridajete veliku pažnju dinamici vožnje, nikako ne biste trebali bježati od 1.2 VTi agregata, koji uz niske troškove registracije i redovnog održavanja, s malo pažnje može ponuditi i zadovoljavajuću ekonomičnost. Ono što u slučaju testnog modela sa najbogatijim paketom opreme Allure ovaj agregat ne može da opravda je konačna cijena od 33.905 KM.

 

Mada nas je u kabini mazio i pazio bogatom bogatom opremom, nudeći nam poseban užitak u vožnji, zahvaljujući doplatnom panoramskom staklenom krovu, testni 2008 nije uspio ponuditi očekivanu dinamiku, za kojom naprosto vape odlično podešeno vješanje i maleni sportski upravljač. Za 31.932 KM to bi vjerovatno mogao model sa 1.6 VTi agregatom (120 KS) i potpunim drugim paketom opreme Allure, kojeg u ovom slučaju ljubiteljima benzinaca preporučujemo kao bolju kupovinu. 

Datum objave: 08/03/2014
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook