Naslovna > Automobili > Citroen > C4 > Dolazak novog doba

Novi Citroen C4 Picasso : Tehnospace

Dolazak novog doba

Utemeljen na novoj platformi grupe PSA Peugeot Citroën EMP2 (Efficient Modular Platform 2), novi Citroën C4 Picasso također je znak istinskoga generacijskog skoka...

Danas CITROËN prelazi u novi period  dinamičnog razvoja svojih proizvoda i otkriva službene fotografije novog C4 PICASSO koji će se u Francuskoj početi prodavati od juna mjeseca 2013. Kao dokaz krilatice Créative Technologie marke CITROËN, Technospace obilježava dolazak novog doba zbog:

 

·         upadljivog i izražajnog dizajna te dinamičnih linija i tehnološki naprednih svjetala upotpunjenih stražnjim svjetlima s 3D efektom nadahnutima posljednjim konceptnim vozilima Marke.

 

·         unutrašnjosti pročišćenih linija i s mnogo svjetlosti te materijalima koji doprinose znatnom skoku u kvalitetu. Novi model Citroën C4 PICASSO nudi putovanje kao u prvoj klasi sa sjedalom Relax s produžetkom za podizanje nogu.

 

·         tehnologija u službi udobnosti među kojom je upravljačka tabela osjetljiva na dodir sa širokim ekranom visoke rezolucije od 12’’. A tu su i neke druge inovacije koje vožnju čine opuštenom i jednostavnom, na primjer,  sistem Vision 360*, sistem za pomoć pri parkiranju Park Assist ili, pak, aktivni regulator brzine i aktivni sigurnosni pojasevi.

 

Utemeljen na novoj platformi grupe PSA Peugeot Citroën EMP2 (Efficient Modular Platform 2), novi Citroën C4 PICASSO takođe je znak istinskoga generacijskog skoka zahvaljujući:

 

·         novim dimenzijama koje spajaju kompaktnost (dužina 4,43 m, širina 1,83 m, visina 1,61 m),

             referentnu prostranost te rekordnu zapreminu prtljažnika (537 l VDA).

 

·         masi smanjenoj za 140 kg u odnosu na prethodnu generaciju u kombinaciji s unaprijeđenom aerodinamičnošću (SCx iznosi 0,71) i paletom motora dorađenih da budu još učinkovitiji, naročito verzija sa s rekordno malim ispuštanjem CO2 od 98 g/km. Novi Citroën C4 PICASSO bit će usto prvi model Marke u koji će se ugrađivati motor BlueHDi, koji zadovoljava norme o zaštiti okoline Euro 6 i ima modul SCR (selektivna katalitička redukcija).

 

·         novoj ravnoteži između udobnosti i upravljivosti postignutoj električnim servoupravljačem i optimiranim ovjesom, koja mu daje okretnost i lakoću upravljanja u svim situacijama.

 

Dizajn koji obilježava dolazak novog doba

 

Glavno obilježje novog modela Citroën C4 PICASSO je zadivljujući dizajn. Zapravo, novi C4 PICASSO istražuje nove puteve u pogledu stilskog izražavanja zahvaljujući prednostima koje mu donosi nova platforma EMP2. Prevjesi su mu skraćeni (za 70 mm prednji), blok motora i pod su spušteni (motor od 40 mm do 50 mm te pod 20 mm), a tragovi točkova prošireni (82 mm prednji i 31 mm stražnji), a sve je to učinjeno da bi se postigao dinamičan stil koji je istodobno energičan i nabijen.

 

Prvi potez olovkom dizajnera Fréderica Soubiroua bio je bočni kromirani potpis što, gledajući s boka, modelu Citroën C4 PICASSO daje poseban karakter te dodatno ističe prostor za putnike sprijeda i straga. Energija i glatke linije teku od tog bočnog dijela prema naglašenim prednjim i stražnjim blatobranima.

 

Prednji dio znak je obnove stila marke CITROËN s naglašenim motornim prostorom i izduženim ševronima koji se stapaju sa spektakularnim „tehnološkim“ pogledom. Tanka dnevna svjetla sa LED diodama vješto izdužuju masku, a tik ispod njih smjestila su se stanjena prednja svjetla. Svjetla za maglu upotpunjuju taj svjetlosni identitet na posve originalan način.

 

Nadahnuta konceptnim vozilima TUBIK, SURVOLT i REVOLT, stražnja svjetla s 3D efektom istodobno su duboka i futuristička. Uz to, stražnji je dio dinamičniji zahvaljujući stražnjim odižućim vratima koja izgledaju kao da ga volumeniziraju, što sugeriše prostornost i robusnost. Kad su otvorena, pristup prtljažniku je širok i jednostavan.

 

Kako bi istaknuo sve te stilske prednosti, Citroën C4 PICASSO ima paletu od osam boja koje se kreću od uglađene sive Shark, sive Aluminium, smeđe Hickory i crne Onyx do sjajne crvene Rubi, plave Teles i plave Kyanos. Tom novom dizajnu valja dodati i tri nova aluminijumska naplatka, od 16, 17 i 18 inča.

 

Moderna unutrašnjost

 

Ugođaj u unutrašnjosti novog modela C4 PICASSO pročišćen je i moderan, a taj je utisak naglašen serijskim panoramskim vjetrobranom i velikim ostakljenim krovom zbog kojih je novi C4 PICASSO okupan prirodnom svjetlošću. Po uzoru na prethodnu generaciju, površina njegovih ostakljenih površina najveća je u klasi (5,30 m2).

 

Putovanja postaju trenuci opuštanja zahvaljujući Paketu Lounge, koji se sastoji od prednjih sjedala s funkcijom masaže, suvozačevog sjedala Relax s produžetkom za podizanje nogu te, na svim sjedalima, naslona za glavu Relax koji pridržavaju vrat. U modelu Citroën C4 PICASSO svi putuju u prvoj klasi!

 

Duh novog modela Citroën C4 PICASSO osjeća se i u kvaliteti korištenih materijala te pozornosti posvećenoj svakom detalju: novi C4 PICASSO na najvišem je nivou u pogledu kvaliteta.

 

Armaturna ploča asimetrična dizajna sjedinjuje različite boje i materijale. S vozačeve strane preovladavaju  crna boja i utisak napredne tehnologije, primjetan i na suvozačevoj strani, no u nešto svjetlijoj nijansi (svijetlosiva ili bež boja u zavisnosti od odabranog uređenju unutrašnjosti) sa svjetlucavim efektom. Brušeni hromirani elementi i sjajni crni umeci povećavaju osjećaj ugodnosti te cjeline. Obloge na vratima takođe su pomno obrađene: rukohvat je ukrašen novim motivom dobivenim laserskim graviranjem. Otmjenost i pozornost osjećaju se i u najmanjem detalju.

 

Presvlake na prednjim sjedištima obrađene su grafičkim efektom zbog kojeg podsjećaju na klupu. Novi Citroën C4 PICASSO može imati i kožne presvlake Nappa kad se odabere unutrašnjost svijetle nijanse, a izgled je nadahnut svijetom dizajna stambenih prostora: tada preovladavaju elegancija i udobnost.

 

Potpuno digitalna komandna tabla osjetljiva na dodir

 

Novi Citroën C4 PICASSO nudi posve digitalnu komandnu tablu, istodobno intuitivno i lijepo. Armaturna ploča pročišćenih linija ustrojena je oko dva ekrana smještenih u središnjem dijelu: tableta osjetljivog na dodir od 7'' i panoramskog ekrana visoke rezolucije od 12''.

 

U seriji dolazi 7'' tablet osjetljiv na dodir povezan sa sedam tipki koji omogućuju pravljanje svim funkcijama vozila: dvozonskim klimatizacijskim uređajem, navigacijom, muzičkim sistemom, telefonom, sistemimaza pomoć u vožnji, internetskim uslugama itd. Sve komande nalaze se nadohvat ruke!

 

Spektakularni panoramski 12'' ekran visoke rezolucije prikazuje osnovne podatke o vožnji, a vozač u svakom trenutku može prilagoditi njegov prikaz. Na primjer, može odabrati prikaz obavijesti sistema za navigaciju ili, pak, pomoći u vožnji, već prema željama i potrebama. Vozač na njemu može prikazati čak i svoje fotografije koje će vrlo jednostavno učitati s USB ključa. Automobil tako postaje istinski životni prostor.

 

A kako biste uvijek bili povezani sa svijetom, novi Citroën C4 PICASSO ima CITROËN Multicity Connect kojim se upravlja 7'' tabletom. Prilagođene uporabi u automobilu, mnogobrojne aplikacije olakšavaju život vozaču i putnicima pronalazeći najbliže benzinske postaje, hotele ili restorane, ili ih, pak, obavještavaju o vremenskoj prognozi za nadolazeće dane i upozoravaju na opasna prometna područja!

 

 

 

 

Opuštena i jednostavna vožnja

 

Povrh mogućnosti korisnih u svakodnevnom životu, kao što su otvaranje i pokretanje automobila bez ključa (ADML), stražnja odižuća vrata koja pokreće motor ili kamera za vožnju unatrag, novi Citroën C4 PICASSO nudi inovacije koje vožnju čine jednostavnom i opuštenom:

 

·         Sustav VISION 360* ekskluzivan je u klasi: zahvaljujući četirima kamerama, vozač može odabrati perspektivu iz koje će gledati automobil: ptičju perspektivu, samo pogled straga ili panoramski pogled prema naprijed što je praktično za izlaske iz garaže. Tako ima cjelokupni pregled nad bliskom okolicom vozila. Preglednost je povećana, a manevri vozilom olakšani.  

 

·         Sustav PARK ASSIST pomaže vozaču naći parkirno mjesto, a kada ga otkrije, automatski parkira vozilo, bočno, naprijed i unatrag. Vozač samo mora pritiskati papučicu gasa i kočnice. Pravi saveznik u gradskoj džungli!

 

Tehnologije u službi sigurnosti

 

Novi C4 PICASSO prava je koncentracija tehnologije u službi predviđanja i pomaganja u vožnji kako bi ona bila još sigurnija i smirenija:

 

·         Aktivni sustav regulacije brzine rabi radar smješten u prednjem odbojniku koji otkriva i upozorava na svako usporavanje vozila ispred vas i zadržava udaljenost stalnom, djelujući na papučicu gasa i kočnicu motora u rasponu brzine od 25 km/h.  Kada se automobil ispred udalji, vozilo se automatski vraća na postavljenu brzinu.

 

·         Aktivni sigurnosni pojasevi za vozača i suvozača opremljeni su motorima koji automatski zatežu pojaseve u slučaju opasnosti radi najveće zaštite. Usto, povezan s videosustavom AFIL, sustav vibracijama pojasa vozača upozorava o nenamjernom prelasku preko crte.  

 

·         Sustav obrade slika što ih snima kamerica ugrađena u unutarnji retrovizor upravlja kratkim svjetlima, odnosno automatski ih uključuje i isključuje ovisno o količini svjetlosti i gustoći prometa. Sudjeluje i u radu nove, napredne generacije sustava za upozoravanje na nenamjerni prelazak preko crte (AFIL video).

 

·         Ultrazvučni sustav za nadzor mrtvog kuta obavještava vozača o prisutnosti vozila unutar mrtvog kuta narančastom diodom smještenom u kutu retrovizora. Sustav se sastoji od četiri senzora u odbojnicima, aktivan je na brzinama od 12 do 140 km/h i nadzire područje oko vozila od vanjskih retrovizora do otprilike pet metara iza stražnjeg odbojnika te 3,5 m bočno od vozila.

 

·         Naposljetku, tu je CITROËN eTouch, usluga koja, između ostalog, podrazumijeva sustav za poziv u nuždi i, ovisno o državi, lokalizirani poziv za pomoć na cesti, dvije besplatne usluge dostupne 24h/24, 7 dana/7. zahvaljujući ugrađenoj SIM kartici koje u slučaju nesreće ili kvara jamče točno utvrđivanje položaja vozila i brzu intervenciju službi.

 

Sva ta inteligentna tehnološka dostignuća cestu čine sigurnijom za vozača, putnike i ostale sudionike u prometu kako bi vožnja više nego ikad prije bila vrijeme uživanja i opuštenosti. A da bi se zajamčila ta opuštenost, novi je C4 PICASSO radi ugađanja svih sustava do početka prodaje prešao 2,5 milijuna kilometara u nekoliko zemalja u svim prometnim uvjetima, čak i onim najekstremnijim.  

 

Optimirana konstrukcija koja spaja kompaktnost i prostornost

 

Novi Citroën C4 PICASSO nudi nove standarde u pogledu konstrukcije. Modularna platforma EMP2 omogućila je dug međuosovinski razmak koji izravno pridonosi prostranosti i veličini kabine. Tako je, u odnosu na prethodnu generaciju, novi C4 PICASSO kompaktniji model koji nudi više prostora u unutrašnjosti:

 

·         40 mm kraći radi veće kompaktnosti

 

·         55 mm veći međuosovinski razmak (2785 mm na novom modelu C4 PICASSO) za referentnu prostranost

 

·         40 litara veći prtljažnik, koji je tako postao najveći prtljažnik u klasi obujma od 537 litara prema VDA (do 630 litara kada su sjedala u drugom redu pomaknuta sasvim naprijed).

 

Te optimirane dimenzije (dužina: 4,43 m / širina: 1,83 m / visina: 1,61 m), u kombinaciji s električnim servoupravljačem i krugom okretanja od 10,8 m pretvaraju novi C4 PICASSO u okretan automobil koji se lako prilagođava svim situacijama u prometu.

 

Usto, novi C4 PICASSO ostao je mjerilo u pogledu modularnosti:

 

·         suvozačevo sjedalo preklopljeno u stolić povećava dužinu tovarnog prostora (u njega stane predmet duži od 2,5 m) ili preglednost za putnike straga.

 

·         tri zasebna stražnja sjedala iste su širine, potpuno su sklopiva u obliku stolića i mogu se namještati po nagibu i uzdužno što daje veću fleksibilnost putnicima straga. Prostor za koljena (159 mm) na razini je najboljih u klasi.

 

Novi Citroën C4 PICASSO nudi različite pretince, još domišljatije i praktičnije, raspoređene cijelom kabinom. Primjerice, osvijetljeni pretinac u središnjem dijelu armaturne ploče u kojem se nalaze USB i 3,5-mm utičnice te utičnica od 220 V, što je idealno za priključivanje pametnog telefona ili tableta jer može ostati skriven od neželjenih pogleda. I

 

li, pak, konzola između prednjih sjedala, koja se izvedbama opremljenima upravljanim mjenjačem vadi, kako biste nadohvat ruke imali sve osobne stvari. A tu su, dakako, i pretinci ispod prednjih sjedala i u oblogama vrata, mrežice za pridržavanje stvari, stolići na poleđini naslona prednjih sjedala s LED lampicama i pretinci u podu ispred drugog reda sjedala, vrlo praktični u svakodnevnoj vožnji.

 

Vodeći u klasi po ispuštanju CO2 i potrošnji goriva

 

Kako bi odgovorio na izazove što ih postavlja emisija CO2, masa novog modela Citroën C4 PICASSO smanjena je 140 kg u odnosu na prethodnu generaciju:

 

·         70 kg zahvaljujući novoj platformi EMP2, djelomično izrađenoj od aluminija i čelika vrlo visoke elastičnosti, stražnji dio poda je od kompozitnog materijala

 

·         drugih 70 kg izgubila je karoserija zbog optimiranih vanjskih mjera i uporabe novih materijala, primjerice aluminija za pokrov motornog prostora ili kompozitnog materijala za stražnja vrata.

 

Rezultat: novi Citroën C4 PICASSO nakon prave kure mršavljenje lagan je poput modela C3 PICASSO!

 

Manja masa u kombinaciji s boljom aerodinamičnošću (SCx od 0,71) i optimiranom paletom motora omogućila je znatno smanjenje ispuštanja CO2 i potrošnje goriva: u prosjeku je to smanjenje od 30 grama CO2, odnosno više od litre goriva na 100 km u odnosu na prethodnu generaciju.  

 

Uostalom, novi Citroën C4 PICASSO prvi je kompaktni jednovolumen opremljen termičkim motorima koji ispuštaju manje od 100 g/km CO2. Zapravo, njegov e-HDi 90 Airdream, opremljen upravljanim mjenjačem nove generacije sa šest stupnjeva prijenosa, ETG6, ispušta samo 98 g/km CO2, što u mješovitoj vožnji znači rekordno malu potrošnju od 3,8 l/100 km!

 

Osim toga, paleta motora novog modela C4 PICASSO ističe se uočljivim prednostima:

 

·         u dizelske motore ugrađena je tehnologija Stop&Start (osim HDi 90 s ručnim mjenjačem).

 

·         središnji model e-HDi 115 s mjenjačem ETG6 ispušta 104 g CO2 (105 grama s ručnim mjenjačem) i ima potrošnju u mješovitoj vožnji od samo 4 l/100 km.

 

·         novi C4 PICASSO bit će prvi model marke CITROËN u koji će se ugrađivati motor BlueHDi*, koji zadovoljava normu Euro 6. Motor BlueHDi 150 ispušta 110 g/km CO2 i ima modul SCR (selektivna katalitička redukcija), najučinkovitiju tehnologiju za obradu dušikovih oksida (- 90 %) i smanjenje ispuštanja CO2 .

 

Ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, dostupan na svim dizelskim motorima (osim HDi 90), upotpunjen je novim poboljšanim upravljanim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa: ETG6 (Efficient Tronic Gearbox 6 speeds), dostupnim s motorima e-Hdi 90 i e-Hdi 115. Taj mjenjač vozaču nudi mogućnost promjene načina mijenjanja stupnjeva prijenosa (ručni ili automatski) prema želji i uvjetima u prometu. I

 

ma funkciju stupnjevanja prijenosa i optimalno mapiranu papučicu gasa, što omogućuje bolje doziranje za posve glatka kretanja i veći užitak u vožnji. Osim toga, ta modulacija omogućuje bolje usklađivanje vozačeva stila vožnje sa stupnjevima prijenosa čime se postiže veća dinamičnost i udobnost. I naposljetku, taj je mjenjač učinkovitiji zahvaljujući optimiranim mjenjačkim omjerima.

 

Toj će se ponudi mjenjača u prvoj polovici 2014. pridružiti automatski mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa.

 

Spoj udobnosti i ležanja na cesti

 

Ideja vodilja novog modela Citroën C4 PICASSO jest vožnja. Već priznatoj udobnosti modela C4 PICASSO nova generacija donosi više okretnosti, upravljivosti i lakoće za još jednostavniju i opušteniju vožnju.

 

Smanjenje mase i spuštanje težišta rezultirali su novom ravnotežom između udobnosti i ležanja na cesti pa imamo više užitka u vožnji, veću sigurnost te neusporedivo udobniji ovjes zahvaljujući:

 

·         uspravno postavljenim amortizerima,

 

·         točki učvršćenja ovjesa smještenoj iznad središta kotača.

 

Zaštita od buke i vibracija također je iznimna, i to zahvaljujući:

 

·         električnom servo uređaju koji bolje prigušuje vibracije koje s ceste dolaze na upravljački stup 

 

·         ležištu motora koje prigušuje buku kotrljanja

 

 

·         novom akustičkom prigušnom dvoslojnom klinu na stražnjem ovjesu.

 

Većinu tih poboljšanja omogućila je nova platforma EMP2.

 

Naposljetku, novi C4 PICASSO ima sustav inteligentnog nadzora prianjanja, elektronički sustav koji poboljšava vuču na podlogama na kojima je prianjanje slabo. Za udobnost i dobro držanje ceste u svim uvjetima, čak i najekstremnijim!

Datum objave: 11/10/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook