Naslovna > Automobili > Škoda > Karoq > Doza sporta i adrenalina po ukusu mlađih vozača
FOTO GALERIJA (9)

Škoda Karoq Sportline

Doza sporta i adrenalina po ukusu mlađih vozača

Sa sportski dekorisanom verzijom Karoqa, Škoda želi da privuče mlađe kupce, koji osim praktičnosti i funkcionalnosti od SUV automobila traže i određeni nivo vizuelne atraktivnosti i zabave u vožnji...

Aktuelni modni trendovi u automobilizmu od proizvođača zahtijevaju snažnu modelsku preorijentaciju kao crossover i SUV segment, a u skladu sa njima Škoda je 2017. godine predstavila kompaktni SUV model Karoq. S obzirom da je Karoq za kratko vrijeme stekao veliku popularnost kod ljubitelja Škode, češki proizvođač odlučio je da u njegovu ponudu uvede i specijalna izdanja poput Sportline i Scout modela.

 

 

Kako i sugeriše sam naziv Sportline, riječ je o automobilu sa sportskim predznakom, koji je i s vana naglašen dinamičnijim dizajnom. U odnosu na standardnu verziju Karoqa, Sportline je dobio dinamičnije profilisan prednji branik sa većim otvorima za dovod svježeg vazduha i dodatnim aerodinamičkim elementima. Tu je lakirana crna maska hladnjaka koja je zamijenila hromiranu, a u sportskoj crnoj boji stilizovani su i poklopci retrovizora i krovni nosači. Za Karoq Sportline Škoda je dizajnirala i specijalne Vega 19-inčne alu naplatke, dok će se u serijskoj opremi isporučivati inč manji točkovi. Da je riječ o sportskom, a ne velikoserijskom modelu, s bokova se može zaključiti i po u boji vozila lakiranim plastičnim oplatama, zatim kontrastnim aerodinamičkim dodacima na vratima i sportskom zadnjem braniku sa hromiranim imitacijama izduvnih otvora. Vizuelno lijep detalj predstavljaju i serijska Full LED prednja i LED zadnja svjetla. Da ne bi bilo nikakvih nedoumica o kojem modelu Karoq je riječ, Škoda je dizajnirala i specijalne oznake.

 

 

Serijska oprema sportskog Sportline modela je bogata, a u Škodi ističu da on nudi isti nivo kabinskog komfora kao i standardna verzija, sa prtljažnikom zapremine od 521 litre. Osnovno uređenje enterijera podrazumijeva ukrasne detalje od lakirane crne plastike, imitacije karbona i crveno ambijentalno osvjetljenje. Opciona digitalna instrument tabla sa crvenim pozadinskim osvjetljenjem projektuje se na 12,3-inčnom ekranu visoke rezolucije. Škodini dizajneri su za Sportline model osmilili jedinstven grafički prikaz instrumenata, a kao interesantan detalj sa strana displeja su dodani klasični mjerači temperature motora i nivoa goriva u rezervoaru. Ekranski prikaz moguće je mijenjati kroz nekoliko različitih grafičkih šema. Osim imitacije klasičnih okruglih instrumentata u jednoj je dostupan i široki prikaz sa navigacionom mapom u sredini. Suštinski na digitalnim instrumentima vozač može da dobije sve neophodne informacije o vozilu, navigaciji i audio sistemu. U skladu sa savremenim digitalnim instrumentima je i multimedijalni sistem, koji se temelji na drugoj generaciji „Modular Infotainment Matrix Group” platforme VAG grupe sa na dodir i pokrete osjetljivim 9,2-inčnim ekranom visoke rezolucije. Konekcija multimedije, pametnih telefona i tableta olakšana je zahvaljujući SmartLink + platformi, koja je kompatibilna s Apple CarPlay, Android Auto i MirrorLinkTM aplikacijama. Za poseban sportski ugođaj u kabini su zaslužna i jednodijelna, bočno snažno profilisana sjedišta vozača i suvozača, a tu je tamni strop, koji može biti kombinovan sa dvodijelnim, električno pokretanim staklenim panoramskim krovom. Svoj doprinos sportskoj atmosferi noću u kabini daje i primarno crveno ambijentalno osvjetljenje. Za razliku od Karoq, Scout koji je već dostupan i na bh. tržištu, Sportline model još nije ponuđen, a njegova cijena znaće se u narednom periodu.

 

 

POGON

 

Kako bi Karoq Sportline učinila pristupačnim što širem krugu kupaca, Škoda ga je ponudila sa paletom motora, koja pokriva raspon od 115 do 190 KS. Ljubiteljima benzinaca nude se 1.5 i 2.0 TSI motori, dok obožavaoci dizela agregata mogu da biraju između 1.6 i 2.0 TDI jedinica. Zavisno od odabranog motora moguće je dobiti šestostepeni ručni ili sedmostepeni DSG mjenjač, odnosno prednji ili 4x4 pogon. Sportline model ima i nešto tvrđe podešeno vješanje u odnosu na standardni, kako bi mogao da ponudi viši stepen dinamike u vožnji. Podsjećamo da Škoda s jačim motorima i 4x4 pogonom serijski pozadi kombinuje multilink vješanje, umjesto standardne polukrute osovine što pruža dodatnu dinamičku prednost.

Datum objave: 19/09/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook