Naslovna > Automobili > Ford > Focus > Doza sporta i porodične praktičnosti
FOTO GALERIJA (110)

Vozili smo – Ford Focus ST

Doza sporta i porodične praktičnosti

Kao model pozicioniran na sredini između standardnog i brutalno sportskog RS modela ST je bio i ostao kompromisno rješenje, koje nudi praktičnost porodičnog automobila u paketu sa ozbiljnim sportskim performansama...

 

Do dolaska novog Focusa RS, koji je još u fazi razvoja i tradicionalno će biti najjača i najbrža verzija Fordovog kompakta, ljubiteljima sportskih modela osim šminkerskog ST-Line paketa koji je dostupan sa standardnim motorima, ponuđen je i dinamički puno ozbiljniji Focus ST. Dizajnerske razlike između potpuno novog sportskog Focusa ST-a i šminkerskog ST-Line nisu velike, ali bi trebalo da budu dovoljne da zadovolje kupce oba modela. Šta nam to nudi novi ST saznali smo tokom prvih testnih vožnji koje je Ford za predstavnike medija organizovao u okolini Zadra. Aktuelni ST model s vana nudi nešto više dinamike. Kao osnovni znak raspoznavanja na maski hladnjaka ima upečatljivi crveni ST logotip, a isti takav krasi i peta vrata. Uživo izgleda veoma moćno, privlačno i atletski. Prednji branik je minimalno izmijenjen u odnosu na rješenje ponuđeno u šminkerskom ST-Line paketu, tako što je saće maske hladnjaka spojeno sa centralnim usisnikom vazduha, dok su bočni usmjerivači vazduha istaknuti svijetlom farbom. U zadnjem braniku su ugrađena dva zasebna izduvna „topa“, dok je difuzor vazduha aerodinamički i stilski naglašeniji i istaknut lakiranim umetkom. Novi Focus ST standardno dolazi sa jedinstveno dezeniranim 19-inčnim točkovima sa Michelin Pilot Sport 4S gumama dimenzija 235/35, dok su recimo za ST-Line opremu kao najveći rezervisani 18-inčni točkovi.

 

Enterijer je sportski stilizovan, a u prvom planu su Recarova kožom obložena školjkasta sjedišta, koja odlično drže tijelo u dinamičnoj vožnji po krivinama. Trokraki upravljač je blago zatupljen, a dobio je i oku ugodan ST logotip. Lijepo leži u rukama i pruža sasvim dovoljno realnih informacija sa podloge, što vozaču uliva potrebnu sigurnost u dinamičnoj vožnji. Među daljinskim komandama sa desne strane ugrađena su dva mala za vozače „čarobna“ crvena tastera sa S i Mode oznakama, koja omogućavaju da se aktivira jedan od tri standardna režima rada upravljačke elektronike: Normal, Wet i Sport. Podsjećamo da je u opcionom Performance paketu dostupan i četvrti Track režim namijenjen vožnji po sportskoj stazi. U bogatoj ST opremi standardno dolaze 8-inčni na dodir osjetljivi ekran sa Fordovom Sync 3 multimedijom, a tu je i automatski klima uređaj. Osjećaj iznatprosječne prostranosti, koji je dominantan kod standardnog Focusa prisutan je i kod ST-a, zahvaljujući čemu on preko sedmice može da posluži kao ugodan porodični automobil, a vikendom kao punopravan sportski kompakt.

 

Najveće razlike između ST-a i ostalih Focusa kriju se ispod lima i vezane su za njegov sportski pogon, upravljanje i vješanje. Poput prethodnika, i novi model je dostupan sa po jednim dizel i benzinskim turbo motorom. Ljubiteljima dizelaša ponuđen je novi 2.0 EcoBlue agregat sa 190 KS, dok je dosadašnji 2.0 EcoBoost benzinac zamijenjen novim 2,3-litarskim četverocilindrašem sa 280 KS. Kada je riječ o performansama novih motora, dinamika je na papiru značajno bolja kod benzinskog motora, jer on omogućava da se od 0 do 100 km/h stigne za samo 5,7 sekundi i da se dostigne najveća brzina od 250 km/h. Mada je na prvi pogled dinamički skromniji, jer do „stotke“ stiže za 7,6 sekundi i dostiže „tek“ 220 km/h, i dizel motor ima svojih aduta, koji se prije svega kriju u skromnijoj potrošnji i većoj svakodnevnoj upotrebljivosti, ali i u obrtnom momentu od 400 Nm koji je dostupan od 2.000 obrtaja u minuti, dok je snažnijeg benzinca potrebno zavrtjeti hiljadu obrtaja više da bi se dobilo njegovih 420 Nm. Sportskim performansama, ali i jedinstvenom doživljaju vožnje posebno pogoduje veoma precizni šestostepeni ručni mjenjač, koji je standardan uz oba motora. Uz benzinca se kao opcija nudi i sedmostepeni automatski mjenjač. ST između ostalog može da se pohvali i sa snažnim kočnicama, a ljubiteljima maksimalnih ubrzanja nudi se i Launch Control sistem, koji efikasno usklađuje performanse pogona sa trenutnim kvalitetom podloge. Prvi modeli novog Focusa ST na bh. tržištu trebalo bi da se nađu do kraja godine, kada će se znati i više detalja o njihovim cijenama. Focus ST je dostupan kao petovratni hatchback i karavan, a kupcima je na raspolaganju paleta od sedam atraktivnih boja. Kako bi vozači imali što bolji uvid u stanje pogona ponuđeni su im digitalni sportski mjerači temperature i pritiska ulja, te trenutnog pritiska u turbini

 

FORD RANGER RAPTOR

Nošen odličnim prodajnim rezultatima koje Ranger kao najprodavaniji pick-up model ostvaruje na evropskom tržištu, Ford nam je odlučio predstaviti i njegovo jedinstveno Raptor izdanje. Riječ je o po mnogo čemu posebnom modelu, koji je u Ford Performance odijelu dobio sportsko vješanje, te snažni 2,3-litarski bi-turbo dizel motor sa 213 KS i 500 Nm. Za prenos snage zadužen je devetostepeni automatski mjenjač koji „sarađuje“ sa elektronski kontrolisanim 4x4 pogonom. Raptor je u odnosu na standardni model 17 cm širi i pet viši, a njegovo podvozje sprijeda je oklopljeno 2,3 centimetra debelim aluminijumskim „štitom“. Moćnom izgledu doprinose i mesnate terenske gume iza kojih se krije lagano aluminijumsko vješanje pojačano Wattovim sponama i spiralnim oprugama (standardne su lisnate), a tu su i FOX trkački amortizeri sa 30% većim hodom od standardnih. Kad je riječ o off-road mogućnostima Raptora, dovoljno je reći da ga zaustaviti može samo prevrtanje, u svim ostalim situcijama je nezaustavljiv.

 

 

Datum objave: 30/10/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook