Naslovna > Automobili > Dacia > Duster > Drugo izdanje rumunskog milionera
FOTO GALERIJA (14)

Novitet – Dacia Duster II

Drugo izdanje rumunskog milionera

Prva generacija Dustera prodata je u više od milion jedinica širom svijeta. Od modernizovane druge se očekuje da ode korak dalje i privuče puno zahtjevnije kupce, koji traže automatski mjenjač, savremenu multimediju, sisteme asistencije.

Nakon sedam godina i više od milion prodatih jedinica širom svijeta Dacia je u Frankfurtu predstavila potpuno novu drugu generaciju njenog jedinog SUV modela Dustera. Robusni rumunski terenac pažnju evropskih kupaca u prvoj generaciji je privukao početnom cijenom od 11.900 eura, provjerenim Renaultovim benzinskim i dizel motorima, izdržljivom mehanikom i veoma efikasnim Nissanovim 4x4 pogonom. Nakon početnog upoznavanja počeli su da se nižu sve bolji i bolji prodajni rezultati, a Dusterova publika je iz godine u godinu postajala sve zahtjevnija. Zbog toga je Dacia bila primorana da 2014. godine obavi prvi ozbiljan redizajn i da u okviru njega pokuša popraviti pojedine Dusterove mane. Automobil je dobio savremenu Renaultovu multimediju, podizače svih stakala na vozačevim vratima, te zanimljiviji dizajn. U ponudu je uvršten i najsavremeniji Renaultov 1,2-litarski TCe turbobenzinac sa 125 KS. Unutrašnjost je osvježena novoprofilisanom plastičnom armaturom, instrumentima, upravljačem, centralnim grebenom, te puno većim brojem praktičnih odlagališta za sitnice. Tri godine poslije Dacia je predstavila drugu generaciju Dustera.

 

Već na prvi pogled je jasno da je dizajn blago evoluirao, odnosno da je Duster zadržao prepoznatljivu formu. Prednja svjetla su smanjena kako bi se dobilo na dinamici, a zadnja povećana kako bi se povećala uočljivost automobila u svim, pa i najtežim uslovima za vožnju. U prednja su integrisane dnevne LED „baklje”, dok su zadnja dobila interesantnu mozaičnu grafiku sa bijelim krstićem u sredini i četiri odvojena crvena segmenta u uglovima. Maska hladnjaka je proširena, a blatobrani su dobili više „mišića“. Prednji branik je naglašen sa masivnijom zaštitom u boji aluminijuma, a po istom principu je ukrašen i zadnji. Najveća karoserijska promjena je pomjeranje A stuba ka naprijed, a tu su i novi poklopac motora, vrata, krovni nosači, alu naplaci, karoserijske boje… U Daciji navode da su poradili i na unapređivanju aerodinamike karoserije, odnosno na poboljšavanju zvučne izolacije. U kabini su napravljene značajne promjene. Sama armatura instrument panela je potpuno drugačija. Zadžani su okrugli izduvni otvori, ali su oni dobili moderniji izgled. Na sredini je dodat još jedan okrugli otvor kako bi se povećao protok vazduha, što je inače bio jedan od najvećih nedostaka kod prethodnika. Duster je prvi Dacijin moderni automobil sa novom analogno-digitalnom instrument tablom, koju karakterišu nova grafička podloga i modernizovani info displej u sredini, na kojem se skalarno očitavaju nivo goriva u rezervoaru i temperatura motora. Četverokraki multifunkcionalni upravljač je preuzet od redizajniranog Logana i Sandera, a tu je MediaNav multimedijalni sistem sa kolor ekranom osjetljivim na dodir. Ispod multimedije je potpuno novi automatski klima uređaj, koji podsjećamo do sada nije bio dostupan u Dusteru. Iznad njega se nalazi osam stilizovanih prekidača, koji omogućavaju upravljanje još nekim novim i do sada u Dusteru nedostupnim sistemima. Jedan od njih je sistem koji omogućava elektronsku kontrolu brzine pri spuštanju na nizbrdici, te lakše kretanje na uzbrdici, a tu je i start/stop sistem koji omogućava uštedu goriva u gradskoj vožnji. Novost je i ECO taster za aktivaciju ekonomičnog režima rada motora i pogona, koji takođe daje doprinos smanjivanju potrošnje. Kupci Dustera od sada će moći da računaju i na pomoć zadnje širokougaone kamere, najsavremenijih parking senzora, te sistema upozorenja na vozila u mrtvom uglu. Kako bi unaprijedili udobnost, u Daciji su razvili potpuno nova sjedišta. U grupu sistema koji olakšavaju svakodnevnu upotrebu automobila svrstavaju se i daljinske komande audio sistema instalirane na konzoli sa desne strane, iza kola upravljača. Tu je i elegantna ključ kartica, koja omogućava beskontaktno otključavanje i po prvi put je dostupna u Dacijinim modelima. Prodaja novog Dustera bi u Evropi trebalo da startuje do kraja godine. Mada još nije zvanično potvrđeno očekuje sa da najpovoljniji benzinac košta 12.000, a dizelaš 15.000 eura.


POGON
Pogonska gama je ostala nepromijenjena. Benzinsku gamu čine 1,6-litarski Sce 115 atmosferac, te 1,2-litarski TCe 125 turbo benzinac. Oba motora su dostupna u kombinaciji sa 2WD i 4WD pogonom, te ručnim mjenjačima. Na raspolaganju su i dva 1.5 dCi dizelaša sa 90 i 110 KS. Slabiji se može kombinovati isključivo sa prednjim, a jači i sa 4WD pogonom. Snažniji dizelaš po prvi put će osim sa šestostepenim ručnim biti dostupan i sa automatskim EDC mjenjačem sa dva kvačila. Duster ima i novi sistem za kontrolu rada 4x4 pogona, sa kompasom i grafičkim prikazom trenutnog ugla nagiba. Rumuni su objavili da će kao i do sada nuditi 1.6 16v ventilski motor sa pogonom na tečni naftni gas.
 

Datum objave: 25/01/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook