Naslovna > Automobili > Ford > Fiesta > Dugoprugaš u formatu gradskog automobila
FOTO GALERIJA (3)

Ford Fiesta 1.0 GTDi Titanium

Dugoprugaš u formatu gradskog automobila

Kombinacija najbogatijeg paketa opreme i najjačeg benzinskog motora Fordov gradski model transformišu u punopravnog dugoprugaša, koji udobnošću, zvučnom izolacijom, bogatom opremom, ali i optimalnim pogonom bez problema prati ritam autoputa…

Dva mjeseca nakon što smo na našem testu ugostili novu Fiestu sa 1.5 TDCi dizelskim motorom i srednjim Bussines paketom opreme dobili smo priliku da isprobamo njenu verziju pogonjenu sa višestruko nagrađivanim trocilindarskim 1.0 EcoBoost benzinskim  motorom i opremljenu sa najskupljim i najsadržajnijim Titanium paketom.
Za početak testa podsjećanje da se Fordov gradski model na bh. tržištu kupcima nudi sa tri paketa opreme: osnovnim Trend, srednjim Bussines i najbogatijim Titanium. Tu su i podugački spiskovi dodatne opreme sa kojima je Fiestu moguće prilagoditi različitim ukusima i potrebama. Kupcima je tako zavisno od odbranog paketa opreme na raspolaganju deset različitih karoserijskih boja od kojih su tri definisane kao „obične“, četiri su „metalik“, dok su po dvije „Fashion metalik“, odnosno „Premium metalik“. Dodatne mogućnosti personalizacije karoserije su ponuđene kroz pet različitih krovnih nijansi čija dostupnost zavisi od odabira osnovne boje i paketa opreme. Sa krovom je usklađena i boja poklopaca bočnih retrovizora. Za „nagizdavanje“ Fieste, Ford je pripremio i šest različitih dezena aluminijumskih naplataka u dimenzijskom rasponu od 15 do 17-inča... Ovdje treba dodati i da se od aktuelne generacije Fiesta po prvi put nudi u zanimljivom off-road Active, te luksuznom Vignale izdanju, odnosno da je tu i atraktivni sportski ST model. Realno gledajući nova Fiesta ima sve preduslove da se nametne širokom krugu kupaca, od onih koji na automobil gledaju kao na puko prevozno sredstvo do onih kojima on služi kao svojevrsni modni dodatak.


S obzirom na to da je testni model kombinovan sa najbogatijom Titanium paketom ne čudi nas što se na spisku dodatne opreme našla samo jedna opcija, premium metalik Ruby Red boja koja se doplaćuje 1.506 KM. Podsjećamo da za metalik boju treba izdvojiti 1.004, a za neku od Fashion nijansi 1.255 KM. Osim u verziji sa petoro vrata Fiesta se proizvodi i kao trovratni model, kojeg u gradskoj klasi danas nudi tek nekoliko proizvođača. U odnosu na prethodnika standardni petovratni model izgleda ozbiljnije i na prvi pogled puno duži od 4,04 metra koliko je dugačak. Ova optička iluzija je toliko snažna da smo na trenutak pomisli kako je nova Fiesta duža i od prve generacije Focusa (dugačak 4,17 m).  Za pogrešnu procjenu opravdanje nalazimo u činjenici da nova Fiesta ima 30 mm širi trag prednjih točkova i 10 mm zadnjih. Tu su i osjetno šira maska hladnjaka koja je u Titanium opremi potpuno hromirana, te svjetlosne grupe pomjerene u same uglove karoserije, sve sami detalji koji fokus pažnje oka sa sredine premještaju na uglove karoserije. Kada je riječ o vanjskom izgledu treba dodati da Titanium paket s bokova donosi hromiranu lajsnu po donjoj ivici prozora, te 16-inčne alu naplatke. Prednja svjetla su halogena sa LED dnevnim svjetlom, a dvodijelna zadnja u LED tehnologiji. U paketu poput testnog nova Fiesta izgleda zanimljivo i naočito, ali osjetno klasičnije u poređenju s prošlim modelom, koji je i u najskromnije opremljenim verzijama odisao dinamikom.


Fiesta sada ima četiri milimetra duži međuosovinski razmak, ali i potpuno novu arhitekturu enterijera pa je doživljaj u kabini potpuno drugačiji od dosadašnjeg. Napravljen je osjetan napredak u kvalitetu, a sa bogatom Titanium opremom on se čini još većim nego što to u stvarnosti možda i jeste. Mada je kabina ukrašena sa mnoštvom detalja u boji aluminijuma i crnog klavir laka, oni ne uspijevaju u dovoljnoj mjeri da razbiju crnilo dominantne plastike koja pokriva najveći dio instrument panela. Njen površinski sloj je gumiran, ali nije dovoljno debeo da se pod pritiskom prsta ne bi osjetila tvrda podloga. Ergonomija vozačkog okruženja je značajno unaprijeđena. Nema više mnoštva usitnjenih komandi na centralnom grebenu, inspirisanih telefonskom tastaturom. Tu je sada 6,5-inčni na dodir osjetljivi ekran u boji, koji se opciono može dobiti i u većoj 8-inčnoj verziji. Možda je malo previše vertikalno postavljen, ali nakon par dana privikavanja njegov položaj nam se i ne čini tako čudnim kao na početku. Podsjećamo da se Fordova multimedija može jednostavno povezati sa pametnim telefonima putem Ford MyDock aplikacije. Ona omogućava da se na ekranu u automobilu dobije prikaz aplikacija sa telefona, a samim tim da se značajno prošire mogućnosti multimedije. Ispod ekrana su ventilacioni otvori i jednostavne komande ručnog klima uređaja. Nova analogna instrument tabla je primjer preglednosti i jednostavnosti, a sve dodatne informacije o vožnji, autonomiji, sistemima asistencije i slično vozač dobija na preglednom info displeju čiji ekranski prikaz može dodatno da se prilagodi.


Za razliku od dizelske Fieste multifunkcionalni upravljač u benzinskom modelu nije bio plastičan već je obložen veoma kvalitetnom i na dodir prijatnom kožnom oblogom, koja se nalazila i na ručici mjenjača. Kada se ovim detaljima pridodaju i odlična sjedišta sa dovoljno bočnog i oslonca za noge, onda vam se prijatan prvi osjećaj, koji imate kada nađete idealan položaj na vozačkom mjestu čini prirodnim. Ford odlično zna kako da ugodi vozaču bilo da se radi o njegovom gradskom, limuzinskom ili SUV modelu. Kada je riječ o komforu putnici u prvom redu sada ga subjektivno imaju osjetno više nego kod prethodnika. Mada su na papiru dobili dodatnih 16 mm u prostoru koljena, putnici u drugom redu nemaju razloga za euforiju, mada je komfor koji nudi Fiesta sasvim u okvirima klase kojoj pripada. Osnovna zapremina prtljažnika od 303 litra i najvećih 984 je na nivou prethodnog modela i nešto niža od prosjeka klase, koji se kreće od 330 do 350 litara. Nakon početnog odmjeravanja snaga Ford je za bh. tržište formirao novi cjenovnik koji je Fiestu učinio pristupačnijom. Najpovoljni trovratni model sa 1,1-litarskim benzincem od 70 KS i potpunom Trend opremom sada košta 23.537 KM, dok je petovratna verzija 555 KM skuplja. Model poput testnog isključivo je dostupan sa Titanium opremom i za njega treba izdvojiti 34.196 KM, odnosno 35.602 KM koliko košta sa premium metalik bojom. To je iznos za koji se danas u BiH može kupiti Focus treće generacije čija cijena je akcijska zbog dolaska novog modela. Dok on ne dođe nova Fiesta vjerovatno neće imati dovoljno prostora za ozbiljniju afirmaciju kod Fordovih ljubitelja, mada je riječ o modelu koji je u svim segmentima napravio osjetan napredak u odnosu na prethodnu generaciju.  


MOTOR
Tri cilindra i 125 KS
Fordov trocilindraš koji već šestu godinu zaredom osvaja titulu „najboljeg“ u klasi do 1.000 kubika prava je mjera za dinamičnu i „hirurški“ upravljivu novu Fiestu. Ford uz Fiestu na bh. tržištu nudi četiri različita trocilindarska benzinska i jedan 1.5 TDCi dizelski motor sa 85 KS kojeg smo već testirali u Fiesti i utvrdili da je riječ o odlično izbalansiranom i ekonomičnom agregatu. Benzinska gama se zasniva na dvije verzije 1,1-litarskog atmosferca, koji je dostupan sa osnovnih 70 i 85 KS, a tu je i testni 1.0 EcoBoost turbotrocilindraš, koji je bh. kupcima ponuđen u verzijama sa 100 i 125 KS. Podsjećamo da isti motor u ST modelu raspolaže sa 140 KS, a u specijalnom reli izdanju Fieste on je osnažen na čak 180 KS. Za početak treba dodati i da je 1.0 EcoBoost već šest godina zaredom proglašen najboljom „mašinom“ u klasi do 1.000 kubika u okviru izbora „International Motor of the Year“, odnosno da je najveći Ford u kojeg se ugrađuje raskošni Mondeo. Mogućnosti malog turbo benzinca smo testirali 2016. godine u prošloj generaciji Fieste, u kombinaciji sa 100 KS i automatskim Powershift mjenjačem, koji mu odlično pristaje. Sada je na red došla jača verzija sa 125 KS i šestostepenim ručnim mjenjačem koja 1.164 kg tešku Fiestu od 0 do 100 km/h dovodi za 9,9 s i može da ju potjera do 195 km/h.

 

Najveći obrtni momenat od 170 Nm je dostupan u rasponu od niskih 1.400 do srednjih 4.500 obrtaja, dok se do 125 KS dolazi pri visokih 6.000 obrtaja. Sve n

avedeno je dovoljno da s Fiestom poput testne budete dinamični, sigurni u preticanjima i ležerni na autoputu, gdje dolazi do izražaja i odlična zvučna izolacija. Blagi nedostatak snage osjeti se jedino u startu dok turbina ne dobije zamah, a mali blok dovoljno bogatu smjesu vazduha i goriva. Na otvorenoj cesti priliv snage je konstantan pa je Fiesta veoma ugodna za vožnju. U gradu je ipak potrebno malo više angažmana i sinhronizacije između vozača, mjenjača i papučice gasa ako želite dinamiku. Od Forda obećanu prosječnu potrošnju od 4,3 litra nismo postigli, mada se iskreno nismo ni trudili. Kao primjer realnih potrošačkih mogućnosti navešćemo da smo dinamičnih i zahtjevnih 200 km između Sarajeva i Banje Luke preko Lašve i Vlašića s vozačem i bez dodatnog opterećenja savladali sa prosječnih 5,6 litara, dok smo u gradskom ritmu trošili između sedam i osam. S malo više pažnje i bez brdskih dionica sigurni smo da je prosjek moguće spustiti i ispod pet litara, ali to nam nije bio imperativ u automobilu sa 125 „benzinskih“ konja. Na kraju krajeva, za bh. uslove gdje dominiraju sporohodni gradski i magistralni putevi početna verzija 1.0 EcoBoost motora sa 100 KS se čini pogodnijim izborom za Fiestu, jer 25 KS više uglavnom dolazi do izražaja na autoputu, kada omogućava ležernije održavanje visokih putnih brzina.
 

Datum objave: 10/10/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook