Naslovna > Automobili > Volkswagen > I.D. Serija > Duh legende u automobilu budućnosti
FOTO GALERIJA (31)

Koncept – Volkswagen I.D. Buzz

Duh legende u automobilu budućnosti

Dizajnersko oživljavanje legendarnog T1 modela Volkswagen je iskoristio za promociju nove generacije njegovih električnih I.D. vozila...

Nakon „bube“ Volkswagen namjerava „oživjeti“ još jednu svoju legendu, kombi model T1, koji se proizvodio od 1960. do 1967. godine. Njegov nasljednik model T2 u Evropi je karijeru završio 1979. godine, da bi se u koncepcijski gotovo neizmijenjenom izdanju u Meksiku proizvodio sve do 2014. godine. Podsjećamo da je posljednja „buba“ prve generacije u Volkswagenovoj meksičkoj fabrici sastavljena 2003. godine. Za razliku od „bube“ koja je 1997. godine dobila modernog nasljednika „New Beetle“ pogonjenog dizel i benzinskim motorima, savremeni T1 će najvjerovatnije reinkarnirati kao električni automobil. Takav razvoj situacije njemački proizvođač je nagovijestio na sajmu automobila u Detroitu sa konceptom I.D. Buzz. Nekoliko mjeseci ranije na sajmu automobila u Parizu, Volkswagen je predstavio koncept I.D. koji predstavlja njegovu viziju kompaktnog električnog automobila budućnosti. Sa I.D. Buzz konceptom, ta ideja je proširena i na klasu kompaktnih kombi vozila. Oba modela zasnovana su na novoj Volkswagenovoj modularnoj platformi specijalno namijenjenoj za električne automobile (MEB).

 

 


Studija električnog monovolumena daje novi pogled na budućnost sa željom da u svijet sutrašnjice dovede električnu mobilnost za svakoga. Novi slogan marke odlično predstavlja tu nameru: „Mi budućnost pretvaramo u stvarnost“. „Naši planovi za budućnost počivaju na četiri principa: povezana zajednica, intuitivna upotrebljivost, automatizovana vožnja i pametna održivost“, navedeno je u Volkswagenovom saopštenju za javnost. I.D. Buzz je koncepcijski zamišljen kao kombi. Njegov dizajn je očigledno inspirisan legendarnim T1 modelom, dok su određene konstrukcijske razlike, prije svega na „A“ stubu bile nužne kako bi se zadovoljili aktuelni sigurnosni standardi. Prednji dio vozila blago je izdužen kako bi se dobio prostor za deformacione zone, koje originalni T1 iz 1960. godine nije imao. Navedeni konstrukcijski kompromisi nisu se odrazili na praktičnost kabine u koju se u tri reda sjedišta može smjestiti šest putnika. Mogućnosti organizacije enterijera i njegovog prilagođavanja različitim funkcijama su višestruke zahvaljujući multifunkcionalnom konceptu sjedišta, koja se mogu preklapati u stoliće, razvlačiti u ležajeve ili rotirati oko svoje ose. U enterijeru preovladava jednostavan stil uređenja sa na dodir osjetljivim tabletom, kao najvažnijim upravljačkim alatom. Tablet  se nalazi u konzoli koja po podnim šinama može da „šeta“ od prednjeg dijela vozila ka sredini. U njoj se nalazi i praktični sklopivi stolić, te još neki sadržaji. Putem tableta vozač i putnici upravljaju multimedijom, klimatizacijom, navigacijom, komunikacijom... Svi elementi koji su bitni za vožnju su dostupni na na dodir osjetljivom upravljaču, koji se može „utopiti“ u instrument panel, kada se vozilo kreće u autonomnom režimu. U Volkswagenu ističu da I.D. BUZZ nije gorostas samo po pitanju prostora, već da će biti i jedan od najudobnijih automobila na svijetu. U prilog toj tvrdnji ide veoma dugačak međuosovinski razmak od 3.300 mm. Sam kombi je dugačak respektabilnih 4.943 milimetra. Baterije neophodne za pogon Buzza su integrisane u pod vozila. Na taj način je maksimalno spušteno težište i omogućena savršena raspodjela mase. Za komfor kakav pružaju automobili visoke klase zaslužna je i platforma MEB sa elektronski regulisanim amortizerima. Volkswagen nije potvrdio kada će ponuditi produkcijsku verziju Buzza, ali se prema do sada objavljenim razvojnim planovima njemačke kompanije (do 2025. VW namjerava prodavati više od milion vozila godišnje) on može očekivati oko 2020. godine.

 

„I.D. BUZZ predstavlja novi Volkswagen: savremen, pozitivan, emotivan i usmjeren na budućnost. Želimo da električna mobilnost postane novi zaštitni znak marke, odnosno da od 2025. godine prodajemo milion električnih automobila godišnje. Novi e-Golf 2 već sada nudi 50% veći domet. Od 2020. godine sa porodicom I.D. na tržište ćemo lansirati sasvim novu generaciju potpuno umreženih električnih automobila. Njih će moći da priušte milioni kupaca, a ne samo milioneri“ - izjavio je Dr Herbert Diess, predsjednik uprave Volkswagena

 


POGON
Pogon I.D. Buzza je izveden na sve točkove, pomoću dva elektromotora smještena na prednjoj i zadnjoj osovini. Oba motora imaju snagu po 150 kW, ali automobilu je na raspolaganju 275 kW, odnosno 375 KS. Volkswagen je naveo da ovako motorizovan Buzz od 0 do 100 km/h može da stigne za pet sekundi. Najveća brzina je elektronski limitirana na 160 km/h. Sa jednim punjenjem baterija, za čije je dopunjavanje do 80% kapaciteta potrebno samo 30 minuta, Buzz može da prevali maksimalno 600 kilometara.

 

 

Datum objave: 15/03/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook