Naslovna > Automobili > Opel > Insignia > Duh prošlosti u sportskoj Insigniji
FOTO GALERIJA (7)

Insignia GSi

Duh prošlosti u sportskoj Insigniji

Sa drugom generacijom Insignije, Opel je u život vratio sportsku GSi oznaku, koja je posljednji put upotrijebljena na Corsi D iz 2007. godine. Osim sa benzinskim, Insignia GSi će se u budućnosti nuditi i sa snažnim dizel motorom…

Opel je u Frankfurtu oživio legendarnu sportsku oznaku GSi (Grand Sport injection), koju su osamdesetih i devedesetih godina prošlog vijeka nosili najjači serijski modeli Mante, Kadetta, Astre i Corse. Prvi savremeni Opel sa GSi oznakom je nova Insignia. U odnosu na ostatak game, ona se ističe naglašenim sportskim dizajnom. Prednjim dijelom dominiraju veliki hromirani bočni otvori u braniku, bokove krase prošireni pragovi, te jedinstveni 20-inčni alu naplaci, kroz koje se naziru Brembova četveroklipna crvena kočiona kliješta. Pozadina je uljepšana sa velikim hromiranim okvirima izduvnog sistema i spojlerom na petim vratima. 

 

 

Na njima je i stilizovani GSi logotip, koji simbolizuje sportski duh najjače benzinske Insignije. Sportska tema dominira i bogato opremljenim enterijerom, u kojem se ističu profilisana kožna AGR sjedišta sa GSi logom, trokraki upravljač sa polugama za ručno biranje brzina i aluminijumske papučice. Strop je obložen u crno, dok su obloge vrata ukrašene kožnim detaljima sa dvostrukim šavovima. GSi u odnosu na standardni model ima snažnije „mechatronic FlexRide” vješanje sa aktivno podesivim amortizerima u tri standardna režima rada: Tour, Sport i Standard. U GSi modelu je ponuđen i jedinstveni Competition mod, koji se aktivira pritiskom na ESP taster. Dvostruki pritisak na njega omogućava isključivanje kontrole proklizavanja, što iskusnim vozačima dozvoljava da se na trkačkoj stazi poigraju sa granicama fizike i uživaju u sportskoj vožnji. Zahvaljujući kraćim oprugama karoserija je 10 mm bliža podlozi, a pogon je izveden na sve točkove. Dosadašnji zadnji diferencijal je zamijenjen sa dva kvačila, koja munjevito raspodjeljuju obrtni momenat između točkova. Prenos snage je povjeren osmostepenom automatskom mjenjaču. Dinamičke mogućnosti nove Insignije GSi, za čiji pogon je zadužen 2.0 turbo motor sa 260 KS i 400 nm su prema Opelu ubjedljivije od mogućnosti dosadašnjeg OPC modela, pogonjenog 2.8 V6 turbo benzinskim motorom sa 325 KS. Mada ima čak 65 „konja” manje, novi model je dinamičniji zahvaljujući 160 kg manjoj masi. Podaci o ubrzanju i najvećoj brzini nisu bili objavljeni do zaključenja aktuelnog broja. Nakon benzinske Opel je obećao i predstavljanje dizelske verzije Insignije GSi. Početna cijena prvog savremenog Opela GSi bi trebalo da bude oko 40.000 eura u Njemačkoj. 

Datum objave: 27/02/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook