Naslovna > Retro > Dva kultna modela na pariskom sajmu Rétromobile

Alfa Romeo

Dva kultna modela na pariskom sajmu Rétromobile

Program nasljeđa „Alfa Romeo Classiche“ pruža asortiman usluga sa konkretnim ciljem da zaštiti i promoviše istorijat legendarnog italijanskog brenda. Više rukovodstvo brenda lično je uključeno u sve aktivnosti koje obuhvataju te posebne usluge. Zapravo, predsedavajući komisije za sertifikovanje je izvršni direktor brenda Alfa Romeo i direktor za nasljeđe, a podršku pruža i Alfa Romeo muzej, u kome se čuvaju svi proizvodni registri i sva tehnička dokumentacija koju komisija koristi da analizira informacije o automobilima koji se ispituju...

Sa 130.000 posjetilaca, više od 600 izlagača iz svih krajeva svijeta i više od 1.000 izloženih automobila, 47. izdanje manifestacije „Rétromobile“ u Parizu, najstarijeg sajma klasičnih automobila u Evropi, održano je od 1. do 5. februara 2023. Odjeljenja za nasljeđe Alfa Romea i Stellantisa nastupilo je na ovom važnom događaju koji u Porte de Versailles sa misijom da povrati, sačuva i promoviše brend Alfa Romeo i njegovo istorijsko nasljeđe učešćem u događajima u automobilskoj industriji i pružanjem usluga ljubiteljima i vlasnicima klasičnih automobila. Dva dragocjena klasična automobila bila su izložena na štandu na sajmu „Rétromobile“: Alfa Romeo S.Z. (1989.) i the Alfa Romeo 1900 Super Sprint (1956.).

 

 

 


Izloženi model Alfa Romeo S.Z. (ES30) iz 1989. je više jedinstven nego što je rijedak. Kao jedan od prvih koji su proizvedeni, to je „ex-works“ automobil sa test staze Baloko, koji je korišćen za testiranje različitih rješenja. Kao pravi pravcati „laboratorijski“ automobil, razlikuje se od kasnijih S.Z. modela u nekim detaljima, u tolikoj meri da se može smatrati prototipom. U pitanju je bio ambiciozan projekt pod nazivom ES30, tj. „Experimental Sportcar 3.0 litres,“ koji je nastao iz želje brenda Alfa Romeo da osnaži svoju tradiciju sportskih automobila sa pogonom na zadnjim točkovima koristeći nove tehnologije. Brend je povjerio proizvodnju hiljadu modela proizvođaču automobila Zagato, koji ih je sklapao u fabrici na obodima Milana. Tako je rođen Alfa Romeo S.Z. (Sprint Zagato), čistokrvni sportski automobil sa agresivnim ali nepogrešivim konturama. Postavljen je na čeličnu osnovu, a spoljašnost je napravljena od kompozitnih materijala dok su podovi i mehanika bazirani na Alfa Romeo 75 takmičarskom automobilu (grupa A), sa trolitarskim V6 motorom ojačanim na 207 KS, za maksimalnu brzinu od 245 km/h. Proizvodnja je postavila presedan korišćenjem CAD/CAM (dizajn uz pomoć računara, proizvodnja uz pomoć računara) sistema za dizajniranje i proizvodnju, što je omogućilo da se značajno smanji vrijeme potrebno za razvoj, posebno u pogledu finih detalja i promjena napravljenih za vrijeme same proizvodnje. Automobil je u potpunosti rasklopljen i temeljno obnovljen u radionici za klasike: karoserija je skinuta i obnovljena; enterijer je potpuno renoviran sa ciljem da se očuva; rezervoar za gorivo je očišćen posebnim tretmanom; motor je takođe temeljno servisiran; a naplatci su potpuno očišćeni kako bi se očuvao originalni izgled.

 

 

 


Godine 1955. 1900 Sprint zamijenila je verzija „Super Sprint“, koja je nastavila da se proizvodi do 1958. sa ukupno 599 napravljenih modela. 1900 Super Sprint je bio vrlo sličan svom prethodniku i imao je novi petobrzinski prenosni sistem koji je ostao na upravljaču, ali je imao suženije raspone. Mehaničke komponente su iste kao i na limuzini 1900 Super T.I. sa radnom zapreminom od 1975 cm3 i dva obrnuta dvostruka karburatora. Motor sa 4 linijska cilindra isporučuje 115 KS pri 5500 obrtaja u minuti što omogućava maksimalnu brzinu od 190 km/h. Prepoznatljiva elegancija brenda Alfa Romeo omogućena je Touring Body dizajnom karoserije, koji, u kombinaciji sa odabirom materijala, obezbeđuje da je automobil lak, sa niskim koeficijentom aerodinamike - što je optimalno za trkačke performanse.

Datum objave: 06/02/2023
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook