Naslovna > Automobili > Audi > Q2 > Dva u jednom
FOTO GALERIJA (36)

Test– Audi Q2 1.6 TDI Sport

Dva u jednom

Sa Q2 Audi je u jednom automobilu istovremeno ponudio dva, odnosno premium crossover i SUV. Model poput testnog sa prednjim pogonom i 1.6 TDI dizelašom koncepcijski se svrstava u prvu grupu, dok su u drugoj sve verzije sa snažnim 2.0 motorima i moćnim quattro pogonom

Do 2005. godine njemački Audi u svom programu nije imao nijedan SUV.  Ljubitelji off-roada u njegovoj gami su od 1997. bili usmjereni isključivo na Allroad Quattro „šesticu“ ili jednostavno na standardne modele sa 4x4 quattro pogonom. Konkurencija je istovremeno bila korak ispred. Naime, Mercedes je iste godine predstavio prvi ML, dok je BMW to učinio dvije godine kasnije sa X5 modelom. Kako bi se iskupio svojim kupcima Audi prvo predstavlja reprezentativni Q7, a 2008. godine i broj manji Q5. Kompaktni Q3 je stigao 2011. a najnoviji član njegove off-road porodice gradski Q2 je predstavljen prošle.

 


Sa 4.191 mm dužine on je 19,4 centimetra kraći od Q3, a dimenzijski je od njega skromniji i po visini i širini. Interesantno je da ova dva modela imaju gotovo identičan osovinski razmak od 2.601 mm (2.603 mm kod Q3). Ako ste zbog toga pomislili da dijele istu platformu to ipak nije slučaj. Naime Q3 je razvijen na staroj Volkswagenovoj PQ35 osnovi, dok Q2 „leži“ na najsavremenijoj modularnoj MQB platformi. Istu „podlogu“ kod Audija koriste i sve verzije A3 modela, na kojeg se Q2 snažno oslanja u mnogim segmentima. Podsjećamo još da je u slučaju Q3 kao tehnološka inspiracija poslužila prošla generacija Q5, zbog čega su u Audiju poprilično uvjereni da mali Q2 neće „otimati“ kupce većem bratu i obratno. I u pogledu dizajna riječ je o dvije sasvim drugačije filozofije. Q2 je prvi serijski automobil razvijen pod kontrolom novog šefa dizajna Marcha Lichtea, koji je, podsjećamo, 2014. godine zamijenio Wolfganga Eggera pod čijim uticajem je kreiran Q3. Kao osnova za razvoj Q2 poslužio je Audijev Crossline koncept iz 2012. godine, čiji dinamičan izgled je na produkcijskoj verziji značajno umekšan i ublažen. Za vanjski dizajn Egger je zadužio Matthiasa Finka, koji je usko sarađivao sa Jensom Kosnyom, šefom odjela za tehnički razvoj Audija Q2. Njih dvojica su oblikovali automobil koji ima snažan, oštar i pomalo grub stav. To je mladalački crossover, koji u S-line verziji otkriva da ima i sportskog duha. Kao najinteresantniji detalj s vana se ističe plastičnom oplatom skriveni „C“ stub. Zahvaljujući njemu pri pogledu s boka na testnom modelu nastaje svojevrsna optička varka i posmatraču se čini da krov lebdi iznad karoserije. Ovaj detalj sa Audijevim logotipom je osim u crnoj i srebrnoj, moguće dobiti i u boji karoserije, kada je efekat „lebdećeg krova“ anuliran. Kada je riječ o bojama, njihov izbor je veoma šaren i raznovrstan. Kupci mogu da biraju između devet osnovnih, te brojnih dodatnih kolornih kombinacija, koje su im dostupne kroz opcionu opremu. Metalik „Tango crvena“ na testnom modelu predstavlja jednu od mladalački orijentisanih kombinacija kojoj odlično pristaju kontrastna siva i crna. Starijima su ipak primjereniji ozbiljniji jednobojniji, tamniji tonovi, koji Q2 daju i dozu fine elegancije. Podsjećamo da je na bh. tržištu Q2 dostupan sa tri osnovna paketa opreme: Basic, Sport i Design. Basic donosi sve što je potrebno za ugodnu vožnju, od MMI radio plus sistema, do ručnog klima uređaja, ali se tek u testnom Sport paketu osjeća fini miris luksuza, na koji smo navikli u većim Audijevim SUV modelima. Treba dodati da se u osnovnoj opremi Q2 kotrlja na jednostavnim 16-inčnim čeličnim felnama, dok Sport i Design paket serijski uključuju atraktivnije aluminijumske „sedamnaeske“. Na spisku opcija se nalazi više različitih dezena alu naplataka od 16 pa sve do 19-inča, koje su zbog niskoprofilnih pneumatika dimenzija 235/40 primjerenije putevima puno boljeg kvaliteta nego što su naši. Mada su primarno namijenjena što boljem osvjetljenju puta i vozila, svoj doprinos atraktivnijem izgledu testnog Q2 dala su i u svim paketima opciona glavna LED svjetla, za koje treba izdvojiti 2.593 KM. Podsjećamo da zadnja LED svjetla dolaze serijski.
Mada se u osnovi snažno oslanja na dizajnersku koncepciju enterijera A3 modela, kabina zbog povišene karoserije nudi potpuno drugačiji doživljaj. Preglednost je bolja u svim smjerovima, osim prema nazad zbog širokog „C“ stuba. Audi ovaj nedostatak anulira parking senzorima, opcionom zadnjom kamerom ili Park Assist sistemom, koji samostalno traži slobodno mjesto i parkira vozilo. Iako je riječ o najmanjem i najpovoljnijem Q modelu, Audi nije škrtario u njegovoj izradi. U testnom modelu većina plastike kojom su obloženi gornji dio instrument panela i vrata je bila mekana i na dodir ugodna. Na nižim nivoima Nijemci su upotrijebili tvrdu, glatku plastiku. Poprilično je hladna i sjajna, te „pamti“ otiske prstiju, ali je zauzvrat veoma kvalitetno završno obrađena i čvrsto spojena, pa joj je osim skromne estetike teško naći neku realnu zamjerku. Monotoniju tamnih plastičnih površina donekle razbijaju mnogobrojni hromirani detalji, te ukrasne lajsne na centralnom grebenu i po sredini instrument panela. Podsjećamo da su one dostupne i u jačim nijansama, poput žute ili crvene.


Na luksuz u kabini mirišu opcioni automatski klima uređaj i MMI sistem sa 8,4-inčnim na dodir osjetljivim ekranom na vrhu centralnog grebena. Podsjećamo da u Sport paketu serijski dolaze MMI Radio Plus sistem (5,8-inča ekrana), odnosno ručni klima uređaj. MMI sistemom se upravlja daljinskim kontrolama na centralnom tunelu iza mjenjača i on u sebi objedinjuje radio i navigaciju, ali i sisteme za povezivanje sa pametnim telefonima, internetom, te razna podešavanja poput načina rada svjetala, upravljača, unutrašnjeg ambijentalnog osvjetljenja i slično... Instrument tabla je analogna, dok kao savremenije opcije Audi nudi digitalnu sa 12,3-inčnim ekranom visoke rezolucije, te head-up displej. Prednja sjedišta su ugodno profilisana, te dovoljno visoka i široka da prihvate osobe različite građe. Pozadi ima dovoljno mjesta za dva putnika, dok će za trećeg biti dovoljno mjesta samo ako je dijete. Sa 405 litara osnovne zapremine prtljažnik je 55 litara manji u odnosu na Q3. Moguće ga je dobiti sa dvostrukim dnom, koje nakon obaranja naslona zadnjih sjedišta sa njima čini ravnu površinu i povećava praktičnost najveće zapremine prtljažnika od 1.050 litara. 
Najpovoljniji Q2 na bh. tržištu košta 47.119 KM. Riječ je modelu sa 1.4 TSI benzinskim motorom i 150 KS. S druge strane, najpovoljniji 1.6 TDI dizelaš  je dostupan za 47.905 KM, dok za 2.0 TDI sa 150 KS i serijski S-Tronic automatikom treba izdvojiti 64.905 KM. Testni model sa dvadesetak opcionih doplata košta 60.976 KM. Ovaj iznos je umanjen za 2.272 KM koliki je trenutni popust na Technology paket, pa za model poput testnog kupac treba izdvojiti 58.704 KM. To je ozbiljan iznos, koji njemački proizvođač u našem slučaju opravdava zanimljivim dizajnom, potpunom serijskom, te bogatom dodatnom opremom, ekonomičnim dizelašem i perfektnom izradom, kojoj treba pridodati i Audijev premium imidž. U skromnim bh. oklonostima Q2 pred sobom vjerovatno ima težak zadatak, ali na evropskoj sceni svijetla budućnost mu je već sad zagarantovana.


POGON
Testni model je bio pogonjen Volkswagenovim 1.6 TDI motorom sa 116 KS, koji je uparen sa šestostepenim ručnim mjenjačem. Podsjećamo da se u Sport paketu kao opcija nudi i sedmostepeni S-Tronic automatik. Ljubiteljima snažnih dizelaša uz Q2 su ponuđene i dvije verzije 2.0 TDI agregata sa 150 i 190 KS. Prednji pogon je primarni, dok se 4x4 kombinuje isključivo sa jačim dvolitarskim motorima. Zavisno od pogona razlikuje se i koncepcija zadnje osovine. Kod testnog modela ona je klasična, polukruta, dok je kod modela sa quattro pogonom pozadi složeniji multilink. Robusna polukruta osovina u osnovi je jednostavnija, ali i dinamički ograničenija u odnosu na multilink. Razlika ima i u stepenu udobnosti, ali one nisu tolike da bi se po svaku cijenu insistiralo na skupocjenom multilinku. Kao i svaki Audi, i testni model na putu djeluje upravljiv, čvrst i veoma stabilan. Zahvaljujući 250 Nm obrtnog momenta masa od 1.385 kilograma za 1.6 TDI motor rijetko postaje preveliko opterećenje. U prve tri brzine vozač uvijek ima dovoljno snage pod papučicom gasa da ugodno ubrza automobil ili da sigurno pretiče. Ostale tri su primarno namijenjene ekonomičnoj vožnji. Od 0 do 100 km/h se stiže za 10,3 sekunde, mada se u praksi zbog početne srčanosti TDI motora stiče utisak da je Q2 i brži. Najveća brzina od 197 km/h garantuje lagano održavanje visokog ritma na autoputu, u okvirima zakonskih ograničenja. Potrošnja se na otvorenom kreće oko pet litara, u gradu može da dobaci i do deset, dok prosjek zavisno od stila vožnje najčešće varira između sedam i osam litara. Za kraj treba dodati da se udaljenost od podloge prilagođava karakteru Q2. Tako off-road verzije imaju klirens od 200 mm, dok je kod sportskih S-Line modela on 10 mm niži.
 

Datum objave: 24/01/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook