Naslovna > Izdvajamo iz sadrzaja > Dvoboj korejske braće
FOTO GALERIJA (23)

Uporedni test – Hyundai ix35 2.0 CRDi & Santa Fe 2.2 CRDi

Dvoboj korejske braće

Kao laki SUV model redizajnirani ix35 nudi moderniji dizajn, raznovrsnu opremu u savremenu pogonsku tehnologiju, dok se njegov broj veći brat pored svega nabrojanog oslanja na masivnu izvedbu, viši nivo komfora i uvjerljivije off-road mogućnosti...

Hyundai je prije tri godine na europskom tržištu predstavio ix35, model koji je tada zamijenio Tucson i najavio apsolutni preporod koreanske marke. Upravo zbog ovog privlačnog SUV modela potencijalni kupci su na Hyundaiji počeli gledati kao na poželjnu marku, a na kao na prihvatljiv brand, pa s razlogom možemo reći da je ix35 značio preporod za Koreance, koji je kasnije potvrdio novi i30. Prošle su tri godine od pojavljivanja ix35 na tržištu, pa je došlo vrijeme za njegovo osvježavanje.

 

Na estetskom planu, promjene na ovom modelu nisu velike i primjetit će ih samo istinski zaljubljenici u Hyundaiju, jer se ogledaju u sitnim detaljima. Jedan od tih detalja je nova antena na krovu automobila u obliku riblje peraje, a izvježbano oko će primjetiti i Bi-Xenon svjetla, koja su sačinjavala dio našeg bogatog paketa opreme Platinium. Zanimljivo je da je prednja maska ovog automobila ostala nepromjenjena, iako modeli za tržišta van Europe sa sobom donose i novu masku, izrađenu po uzoru na novi Santa Fe.  No, bez obzira na to osvježeni ix35 djeluje atraktivno izvana, čemu doprinose skladne linije i oblik staklenih površina, a testni se model isticao i sa 18-inčnim pneumaticima dimenzija 225/55 i atraktivnim Alu naplacima.  Kada su u pitanju dimenzije ovog automobila, one su ostale nepromjenjene: 4.410mm dužine, 1.820mm širine i 1.660mm visine. Međuosovinski razmak je također ostao na 2.640mm sa klirensom od 170 mm, što je dovoljno za neki blagi offroad.

 

 

ZA SVE ONE koji u okviru zadatih dimenzija novog ix35 modela ne mogu pronaći očekivanu raskoš Hyundai nudi broj veći Santa Fe. Aktuelni model predstavljen je 2012. godine te je još uvijek dizajnerski svjež, sa veoma markantnim prednjim dijelom, velikom rešetkastom maskom hladnjaka, snažnom bočnom linijom i zadnjim dijelom, koji nas je iz nekih uglova pomalo podjećao na BMW X5. Sve u svemu moderno skrojen automobil, koji se u svojoj trećoj generaciji u potpunosti prilagodio evropskim dizajnerskim standardima. Kao 28 cm duži, 6 širi i 1,5 cm viši model od ix35 Santa Fe u stvarnosti očekivano djeluje moćnije, mada ruku na srce nije tako modernistički oblikovan kao manji brat. Svojom masivnom izvedbom Santa Fe igra na kartu presiža, dok se ix35 oslanja na mladalački šarm koji je do sada naišao na odličan prijem kod kupaca širom svijeta.

 

 

U ODNOSU NA VANJŠTINU, ix35 dobio je više promjena u unutrašnjosti. Posebno se to primjeti u testnom paketu opreme Platinium, koji je posjedovao sve što jedan moderan automobil treba posjedovati. Na raspologanju smo imali funkcije kao što su grijanje upravljača, "flex steer", tempomat, navigacija sa TFT supervision komandnom tablom pa sve do kože na sjedištima sa opcijom grijanja i panoramski krov. Dakle testni primjerak je top model u ponudi i bilo je zaista pravo zadovoljstvo naći se u unutrašnjosti tako, bogato opremljenog automobila.

 

 

Kada govorimo o enterijeru ovog vozila, ne možemo, a da ne spomenemo odličnu ponudu prostora, u prednjem, ali i u drugom redu sjedišta. Bez ikakvih problema, pet odraslih osoba će naći optimalan položaj na sjedištima, čak i na dužim putovanjima. Sve to začinjava i prostrani prtljažnik sa 465 litara, koji preklapanjem sjedišta naraste na 1.435 litara. Jedna od novina u ovom modelu je poboljšana navigacija, a poboljšanja smo konačno i mi u BiH osjetili.

 

 

Do sada je bila praksa da fabričke navigacije uglavnom nemaju ucrtane mape naše zemlje, no Hyundai ix35 dolazi sa navigacijom koja će vas odvesti i u najzabačanije sokake bilo kojeg grada u BiH, što je za apsolutni pohvalu. Uz taj novitet, podsjećamo da Hyundai ix35 sada dolazi sa novim agregatom u ponudi, 2.0-litarskim GDI,  a tu je i kao opcija automatski mjenjač kojim je bio opremljen i testni model.

 

 

U KABINI VEĆEG brata Santa Fea primjetno je nešto više dizajnerske ozbiljnosti, kvalitetnije plastike i umetaka, što nas upućuje na zaključak da Hyundai sa ovim automobilom cilja na malo zreliju populaciju vozača. Mada je testni primjerak bio opremljen drugim paketom opreme: Style, istome nismo uspjeli naći razumnu zamjerku. Možda bi tek 4,3 inčni na dodir osjetljivi ekran multimedijalnog sistema u automobilu Santa Feovog cjenovnog ranga u drugom paketu opreme trebao biti veći, ali se nikako ne može okarakterisati kao nedostatak, jer Hyundai u dodatnoj opremi nudi 7 inčni, sa jačim muzičkim sistemom, navigacijom, glasovnim komandama...

 

 

Poput broj manjeg ix35 i Santa Fe ima "Flex Steer" sistem aktivnog upravljanja sa mogućnošću podešavanja nivoa osjetljivosti upravljača kroz tri različita moda: Normal, Comfort i Sport. Kroz ove modove se prolazi jednostavno, pritiskom na prekidač integrisan na kolu upravljača nakon čega sistem automobila podešava isti prema željama vozača. Sjedišta su masivna, presvučena na dodir mekanom kožom. I vozač i suvozač mogu računati na njihovo električno podešavanje, koja podiže ugođaj u kabini na viši nivo. Na zadnjoj klupi putnici uživaju visok nivo komfora, čak i kada se oni ispred njih opuste i maksimalno pomjere sjedišta unazad.

 

 

Zahvaljujući velikim staklenim površinama preglednost je zadovoljavajuća. Okolinu vozila kontrolišu parking senzori, dok pogled na pozadinu vozila omogućava kamera integisana u peta vrata. Kada se jednom priviknete na ugao pod kojim ona "snima" situaciju pri vožnji unazad lako ćete zaboraviti da imate velike i pregledne bočne retrovizore. Iza naslona sjedišta drugog reda je prostran prtljažnik ravnog dna, čija osnovna zapremina prema Hyundiaju iznosi 516, a maksimalna 1.615 litara.

 

 

To je više nego dovoljno za svakodnevne potrebe, ali i za duža putovanja kada se veliki broj stvari pakuje u kabaste i velike kofere.

 

 

TESTNI HYUNDAI IX35 došao je u kombinaciji sa 2.0-litarskim CRDI agregatom i automatskim mjenjačem. Upravo automatska transmisija je novina na osvježenom ix35, a taj mjenjač je bio i prilična nepoznanica za nas u redakciji, pa smo očekivanja sveli na minimum, vođeni logikom da su njemački proizvođaći i ZF transmisije daleko ispred svih na tom polju. No prevarili smo se. Automatska transmisija je s uvjerljivom brzinom prenosila 184 KS na točkove prednje i zadnje osovine, a zanimljivo je da je u odnosu na manuelnu transmisiju obrtni momenat povećan za 10 Nm na 392 Nm dostupnih već pri izrazito niskih 1.800 obrtaja u minuti.

 

 

U praksi to znači agilnost i dinamičnost, no podsjećamo vas da je testni automobil težak oko 1,5 tona, pa te raskošne brojke u praksi neće se osjećati kako bi se osjećale u nekom manjem, lakšem automobilu.  No dinamičnosti ne fali ni u jednom momentu i uzdržane osobe, koje nisu sklone dinamičnoj vožnji treba da razmišljaju o manjim agregatima u ovom automobilu. Zbog nepovoljnih vremenskih uslova nismo uspjeli uraditi mjerenja performansi tokom testa, no fabrički podaci govore da Hyundai ix35 sa kombinacijom 2.0-litarksog dizelaša i automatskim mjenjačem razvija maksimalnih 195 km/h a do 100 km/h sprinta za 9,8 sekundi. Potrošnja goriva se kreće od 6 do 9 litara, u zavisnosti kako vozite ovaj automobil.

 

MADA SE U PALETI dizel agregata namijenjenih za pogon Santa Fea nalazi isti 2.0 CRDi dizelaš kao u ix35, ispod "haube" testnog primjerka našao se veći i snažniji 2.2 CRDi sa 197 KS. U kombinaciji sa već spomenutim, odlično izbalansiranim i veoma uglađenim šestostepenim automatskim mjenjačem 1.915 Kg težak SUV od 0 do 100 km/h stiže za okruglo 10 sekundi, uz brzinski maksimum od 190 km/h. Iako proizvođač obećava prosječnu potrošnju od 6,8 litara u testnim uslovima smo uspjeli ostvariti prosjeke u rasponu od 7,5 do 12 litara. Najniži rezultat ostvaren je pri brzini od oko 70 km/h kada motor radi u rasponu od 1.900 do 2.000 o/min, a mjenjač po pravilu ubacuje u petu ili šestu brzinu, kako bi što više rasteretio pogon.

 

 

Najveći prosjek smo postigli u off-roadu, kada smo uz snažan pritisak papučice gasa većinu vremena vozili u prvoj ili drugoj brzini, sa stalno uključenim 4x4 pogonom, koji se kao i kod ix35 može blokirati putem posebnog prekidača. Zbog nešto većeg klirensa i broj većih guma Santa Fe je izvan asfalta očekivano agilniji od ix35, čiji 4x4 pogon, vam dozvoljava povremeni izlet na off-road. Ono što možete preći visinom, možete i savladati, jer na ovom automobilu imate na raspolaganju zaključavanje diferencijala, kada se snaga raspoređuje u jednakom omjeru na prednju ili zadnju osovinu. Bez zaključavanja diferencijala snaga se raspoređuje po potrebi i to na način da na prednje točkove ide 100 posto snage u idealnim uslovima vožnje, a po potrebi čak 80 posto snage se prebacuje na zadnju osovinu. Po istom principu ovaj sistem djeluje i kod Santa Fea.

 

Osvježeni Hyundai ix 35 je već u prodajnim salonima u našoj zemlji, a njegova cijena ide od 36.950 KM za osnovni model sa 1.6 GDI i paketom opreme Silver, dok top model poput testnog sa maksimalnim nivoom opremljenosti i najjačim pogonskim sklopom košta 66.650 KM. S druge strane najpovoljniji Santa Fe sa Base opremom, 2.4 GDi benzinskim agregatom sa 192 KS i prednjim pogonom košta 59.900 KM. Najjeftiniji model sa  2.2 CRDi agregatom, Style opremom i 4WD pogonom košta 73.290, dok za najskuplji Santa Fe u našoj zemlji treba izdvojiti 92.790 KM (Premium oprema).   

Datum objave: 11/02/2014
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook