Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > C Klasa > E klasa u malom
FOTO GALERIJA (8)

Novitet-Mercedes C klasa redizajn

E klasa u malom

Sa temeljnim redizajnom C klasa je za 2011. godinu dobila lepršaviji dizajn, skupocjeniji enterijer, te moćniji pogonski potencijal, koji se ogleda u širokoj paleti jakih i štedljivih BlueEfficiency agregata...

Aktuelna Mercedes C klasa predstavljena je prije tri godine, na Sajmu automobila u Frankfurtu kao jedna od tehnološki najnaprednijih limuzina u klasi. Međutim u protekle tri godine konkurencija je naporno radila, pa je Mercedesu dio tržišnog kolača prvo otkinuo Audi sa odličnom trećom generacijom „četvorkom“, a zatim mu se pridružio Volvo sa novim tehnološkim biserom, modelom S60. Ni ostali nisu spavali u 2010. BMW je redizajnirao trojku, Lexus IS, a pojavilo se i nekoliko novih igrača poput Infinitija G i Peugeota 508. Dovoljno da u Stuttgartu daju zeleno svjetlo i da se javnosti prvi put pokaže redizajnirana C klasa za 2011. godinu.

 

 

 

 

 

Dizajnerski je C klasa svana prošla kroz blago zatezanje bora. Pomalo suzdržana prednja svjetla aktuelnog modela, nakon redizajna zamijenila su puno upečatljivija svjetlosna tijela izvedena po uzoru na supersportski kupe kabriolet SL. Određene korekcije napravljene su i na braniku, u koji su sada integrisana upečatljiva dnevna svjetla u LED tehnologiji. Ovim potezom Mercedes se priklonio aktuelnim tehnološkim trendovima, koje je nametnuo njegov trenutno najozbiljniji konkurent Audi A4.

 

 

 

Diode kod Mercedesa puno važniju ulogu imaju na pozadini C klase, čija uočljivost je povećana ugradnjom većeg broja, trenutno najuočljivijih, ali i najpopularnijih svjetlosnih tijela. Od novih vanjskih detalja treba izdvojiti i nove retrovizore sa integrisanim pokazivačima pravca izvedenim takođe u LED tehnologiji. Sveukupno gledajući, Mercedesova najmanja limuzina nakon redizajna odiše svježinom, koja bi joj trebala pomoći da se u nekoliko sljedećih godina uspješnije nosi sa sve jačom konkurencijom. Adut više u tom nastojanju biće i temeljno preuređena unutrašnjost, koja se dizajnom, elementima i materijalima uveliko priklanja broj većoj E klasi. U potrazi za neophodnom svježinom u Mercedesu su odlučili da C modelu podare kompletno novu instrument tablu i središnji greben. Zahvaljujući ovakvom potezu njemačka limuzina iznutra izgleda kao da je riječ o potpuno novom, a ne tek redizajniranom modelu. Takvom osjećaju doprinosi i novi trokraki upravljač, preuzet iz za klasu luksuznijeg sportcoupea CLS-a. Novi ergonomski dizajn dobila su i sjedišta, koja sada pružaju bolji kompromis između limuzinske udobnosti i sportske krutosti.

 

 

 

U Mercedesu ističu da je C klasa sa redizajnom dobila širi spektar kvalitetnih materijala, koji su preuzeti iz broj većih i luksuznijih kućnih modela, čime se ekskluzivnost ovog modela želi podići na viši nivo od dosadašnjeg. Možda je i najbitniji podatak koji dolazi iz Mercedesa da će i pored brojnih poboljšanja cijena redizajnirane C klase ostati u rangu prethodnika, što će i te kako povećati konkurentnost ovog modela.

 

 

 

Kako se i očekivalo, najveće promjene napravljene su daleko od očiju posmatrača na motorima i mjenjačima, što će, prema najavama stručnjaka iz Stuttgarta, rezultovati uvjerljivijim voznim svojstvima, ali i nižom prosječnom potrošnjom od deset do čak 18,1 odsto kod nekih modela. Kompletna paleta motora usklađena je sa savremenom Mercedesovom BlueEfficiency tehnologijom, koja omogućava manju potrošnju i emisiju izduvnih gasova, a svoj doprinos manjim troškovima eksploatacije daće i serijski start/stop sistem za automatsko paljenje i gašenje motora kod svakog kraćeg zaustavljanja. Najzanimljivija novost u paleti motora je osnovni dizelaš sa 120 KS, koji će se raspoznavati po oznaci 180 CDI. Riječ je o prigušenoj verziji 2.1-litarskog turbodizelaša, koji je još dostupan sa 136 KS (200 CDI), 170 KS (220 CDI) i sa 204 KS (250 CDI), koje razvija uz verziji sa dva turbopunjača. Najsnažniji dizelaš je 300 CDI sa 224 KS. Veliki izbor imaće i ljubitelji benzinskih agregata, kojima su ponuđeni C 180  (1597 ccm) sa 156 KS, C 200  (1796 ccm) sa 184 KS te C 250 (1796 ccm) sa 204 KS. Svi benzinski agregati imaju turbopunjač i direktno ubrizgavanje. Vrh ponude predstavljaju atmosferski V6 (3498 ccm) benzinac sa 272 i 306 „konja“. Jača izvedba ovog agregata opremljena je trećom generacijom direktnog ubrizgavanja, koje omogućava da uprkos potencijalu od 306 KS trošiti samo 6,8 litara.

Datum objave: 04/02/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook