Naslovna > Automobili > Volkswagen > T-Cross > Egocentrik? Opravdano!

Volkswagen T-Cross

Egocentrik? Opravdano!

Volkswagenova SUV porodica napokon je kompletirana dugo najavljivanim i dugo očekivanim crossoverom iz subkompaktnog segmenta, T-Crossom. Na dvodnevnoj prezentaciji upriličenoj na najvećem španskom ostrvu, Mallorci, našla se i naša novinarska ekipa…

Volkswagen je prilično samouvjereno krenuo u prezentaciju najmanjeg člana SUV porodice, ali zato ima jake argumente. Prije svega, pošto je T-Cross među zadnjim predstavljen u sve popularnijem segmentu malih crossovera, inženjeri su imali dovoljno vremena da popune „rupe“ koje su se uvidjeli kod konkurenata. Zato su ga na prezentaciji predstavili kao „pravog egocentrika“ za njega rekavši „I am safe“, „I am inteligent“, „I am intuitive“, „I am practical“ i na kraju zaključili rečenicom „I am more!“. I upravo na Mallorci mi smo imali priliku provjeriti sve ove navode.
Iako je T-Cross najmanji crossover u Volkswagenovoj ponudi, ponuda prostora u vozilu je, na naše iznenađenje, na zavidnom nivou. T-Cross jeste razvijen na A0 platformi, jednakoj kao i Polo s kojim dijeli i međuosovinsko rastojanje, ali ima povišenu poziciju sjedenja. Približnih je i proporcija, duži je za svega pet milimetara i jednako širok. Međutim, ovi podaci nisu dovoljan razlog da se za T-Cross kaže da je mali. Argument za ovu tvrdnju krije se u činjenici da je novi Polo dimenzijama jednak Golfu treće generacije. Praktičnost modela ogleda se i u velikom prtljažnom prostoru, koji se od osnovnih 350 litara zapremine može povećati do 455, ako se samo pomjeri zadnja klupa prema naprijed, pa sve do 1.281 litara koji se dobiju preklapanjem sjedišta u kabini.

 


S vanjske strane na njemu se mogu prepoznati obrisi ostalih članova porodice, ali uprkos tome T-Cross je prepoznatljiv i svoj. Pečat originalnosti daje zadnja strana vozila gdje dominiraju unikatni svjetlosni sklopovi, opciono u LED tehnologiji, u elegantnim crnim okvirima. Kao stilski potpis, preko sredine vrata prtljažnika proteže se reflektujuća lajsna koja spaja kućišta stop svjetala. Na prednjem dijelu dnevna LED svjetla ostavljaju prijateljski utisak, a sa opcionim Full LED svjetlima T-Cross je vizuelno pun pogodak. Još ako se tome doda i neobična plava, ili žarka narandžasta boja finalnog premaza, iako ih u ponudi ima čak 12, onda je stilski doživljaj zaokružen. Slično je i u unutrašnjosti koja je pravi dokaz da se elegancija može mjeriti i malim dimenzijama. Enterijer je dvobojan, sjedišta su obložena posebno kreiranim bordurama, instrument tabla, kao kod Pola, na sebi ima estetski umetak koji obično kombinuje dvije boje, elegantnu crnu i boju karoserije. Na centralnoj konzoli glavnu riječ vodi 8-inčni ekran multimedije sa velikim zaštitnim staklom, dok je ispred vozača, doduše u najjačim paketima opreme, digitalni instrument panel. Ljubitelji dobrog zvuka mogu se oslonuti na vrhunski užitak audio valova, koji dolaze iz „Beats by Dre“ audio sistema koji proizvode čak 800 W snage zvuka sa osam kanalnim „amplyfierom“. Multimedija je u potpunosti poveziva sa pametnim telefonima bez obzira na vrstu operativnog sistema, a ovisnici o mobilnim uređajima će imati USB utičnica za punjenje baterija na pretek.

U doba strogih sigurnosnih pravila T-Cross prednjači u svojoj klasi. Među mnogobrojnim sistemima aktivne i pasivne sigurnosti, te sistemima asistencije vozaču ističu se serijski Front Assist sa automatskim kočenjem u slučaju nužde, sistem prepoznavanja pješaka, sistem za održavanje linije kretanja, Hill start assist, tempomat, te nadzor mrtvog ugla sa asistentom za parking i manevrisanje. Na listi opcione sigurnosne opreme između ostalih se nalaze prilagodljivi tempomat, upozorenje na umor vozača i sistem pune asistencije vozaču prilikom parkiranja vozila. Neke od asistenata isprobali smo na prelijepim ulicama Mallorce, a na našu sreću nije nam bila potrebna intervencija sigurnosnih sistema pa smo odlučili vjerovati navodima proizvođača, u šta ćemo se uvjeriti kada nam ovaj SUV mališan dođe na test. To očekujemo nakon jula mjeseca ove godine za kada je najavljen dolazak T-Crossa na naše tržište, kada će biti formiran i finalni cjenovnik.


Motori
Ponudu motora otvara trocilindarski TSI zapremine jednog litra koji je u stanju razviti 95 KS u kombinaciji sa manuelnim mjenjačem, ili 115 KS u paru sa šestostepenim manuelcem ili 7-stepenim DSG-om. Oba su pokazala zavidnu agilnost, neočekivano dobru za tako male motore, samo što nam se učinilo kako je DSG na trocilindarskom motoru pomalo čudna kombinacija, jer se u niskim obrtajima često „zbunjuje“ i ne može da adekvatno odredi pravi stepen porenosa. No to su samo prvi utisci nakon svega stotinjak kilometara za upravljačem predserijskih modela. Uprkos filozofiji ukidanja dizelaša Volkswagen i dalje ostaje vjeran tradicionalnoj TDI tehnologiji pa je u T-Crossa ugradio i 1,6-litarsku mašinu sa četiri cilinda, koja proizvode 95 KS. Ovaj agregat također je moguće upariti sa manuelcem, samo ovoga puta sa pet stepeni prenosa, ili DSG-om sa sedam. Snaga od 95 konja samo je naizgled mala, jer obrtni momenat od 250 Nm i dugi stepeni prenosa kod manuelca omogućavaju razigranost i agilnost, te brzinu do čak 180 km/h (181 km/h za model sa ručnim mjenjačem). Najjača verzija T-Crossa samo je najavljena. Ispod njenog poklopca motora biće 1.5-litarski TSI sa 150 KS i automatskim prenosom.

Datum objave: 18/06/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook