Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > SL > Egzotika bio, egzotika ostao
FOTO GALERIJA (15)

Snovi - Mercedes SL

Egzotika bio, egzotika ostao

Jedan od najdugovječnijih kabrioleta u automobilskoj istoriji, u svom novom izdanju donosi provokativan dizajn i najsavremeniju tehnologiju, koja je začinjena vrhunskim luksuzom...

Kada bi se pokušali prisjetiti desetak najpoznatijih kabrioleta u istoriji automobilizma, Mercedesov SL bi sigurno ušao u najuži izbor. Od 1957. godine, kada se pojavio prvi 300SL kabriolet pa do danas, smijenilo se šest generacija, sa nekoliko temeljnih redizajna između.

 

To je bio i ostao statusni automobil, koje su vozile filmske dive, bogati advokati i advokatice, biznismeni, ali i mnogi mafijaši. Vjetar u kosi godio je svakome, dok je sklopivi krov, koji je vremenom od platnenog evoluirao u metalni, omogućio vlasnicima SL-a da u lošim vremenski uslovima, umjesto neprimjerenog kabrioleta provozaju rasan i naočit kupe. Dakle SL je bio i ostao automobil za sve prilike, sa veoma širokim spektrom upotrebnih vrijednosti, koje su sve zajedno usmjerene prema postizanju maksimalnog užitka u vožnji.

 

Najnovija šesta generacija, čija premijera je zakazana za prvi sajam automobila u 2012. godini, koji se održava u američkoj automobilskoj Meki - Detroitu, bez sumnje će dobiti svoje mjesto u snovima onih koji će ga sebi moći priuštiti, ali i u snovima onih koji nikad neće dočekati da sjednu u jedan takav automobilski raritet. Mercedesov dizajn do sada je uglavnom bio jasan, prepoznatljiv, bezrizičan. I njegovi najsportskiji modeli prvo su odisali gospodstvom pa tek onda pokazivali mišiće. Novi SL je svojevrsni glasnik promjena, specifične dizajnerske modernizacije i priklanja aktuelnim trendovima, koji nalažu obaveznu upotrebu svjetala u LED tehnologiji. Tradicionalistima bi se ovakav pristup mogao učiniti nepotrebnim, prenapadnim, dok bi njihovim oponentima modernistima srce trebalo biti na mjestu.

 

Mada SL odavno ne plijeni pažnju smirenom elegancijom, samo su rijetki očekivali da će novi model u tolikoj mjeri da provocira sportskim proporcijama, mišićavim oblinama i futurističkim svjetlima. U istom ritmu je skrojen i enterijer, koji naprosto nameće pitanje da li SL napravljen da se u njemu vozi ili da se samo sjedi. Najbolja koža, aluminijum, karbon, sportski instrumenti i displeji, filigranski obrađeni detalji, foteljasta sjedišta, te nadasve moćan Bang & Olufsen muzički sistem u zbiru izgledaju skupocjeno i luksuzno kao izlog najbolje zlatare. U takvom ambijentu čula vida, dodira, sluha i mirisa uživaju poseban tretman. On za posljedicu ima poseban osjećaj koji njegovi uživaoci smatraju ekskluzivom Mercedesa i zbog kojeg se nikada neće zanimati za ono što nudi konkurencija.

 

 

Ispod skulpturalnog dizajna novog SL-a sakriven je vrhunski inženjering, esencija bez koje se ne može ni zamisliti jedan savremeni kupe-kabriolet sa Mercedesovom zvijezdom. Sa ultralaganom aluminijumskom karoserijom koja teži tek 254 kg, novi SL je u startu dobio odličnu osnovu, u potrazi za boljim dinamičkim ostvarenjima od prethodnika. Osim aluminijuma u njegovu karoseriju su ugrađeni i čelik visoke čvrstoće, od kojeg je napravljen okvir vjetrobrana, te magnezijum, kao poseban materijal, koji je lakši čak i od aluminijuma. U pogledu pogona kupcima su na raspolaganju dva modela. Početni SL 350 sa V6 agregatom i 306 KS, te respektabilniji SL 500 sa V8 motorom i čitavih 435 „konja“. Oba agregata uparuju se sa 7-G Tronic Plus automatikom koja prema Mercedesu nudi idealan balans između potrošnje, udobnosti vožnje i performansi. SL sa V6 agregatom “stotku” lovi za 5,9 sekundi, dok jači model to čini za samo 4,5, što na najbolji način oslikava kakav je pogonski potencijal novog Mercedesovog kupe-kabrioleta. Snažne motore prati i novorazvijeni sistem aktivnog vješanja Active Body Control, sa amortizerima podesivog hoda i tvrdoće, ali i progresivni servo upravljač, koji omogućava direktnije upravljanje. Da bi sjeli za upravljač najjeftinijeg SL-a 350 BlueEFFICIENCY i postali njegov vlasnik, trebate izbrojati 93.534 eura. To je poprilična svota novca za obične smrtnike, ali je za one kojima je SL suštinski namijenjen to prava sitnica.

Datum objave: 28/02/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook