Naslovna > Automobili > Mitsubishi > Outlander > Ekologija i luksuz
FOTO GALERIJA (21)

Test – Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus

Ekologija i luksuz

Što je Mitsubishi, znaju mnogi, možda se tek malo zapetljaju u izgovoru, ali skraćenica PHEV bi možda mogla biti pitanje za milion eura. Odgovor je Plug-in Hybrid Electric Vehicle. Dobili ste milion eura i skoro pola možete potrošiti na PHEV-a ... Piše: Dubravko Kuleš

Ukoliko vam je oznaka TDI najdraža u svijetu automobila, onda će ovaj auto i tekst biti pomalo nezanimljivi i poslužiće tek kao informacija ili vas ipak možda navede na razmišljanje o dizelskom Outlanderu. Brinete li o životnoj sredini, želite voziti bez štetnih emisija, pomalo ste matematički tip i volite tehnologije, u tom slučaju je Outlander PHEV pravi izbor. Može biti jako štedljiv, ako imate infrastukturu koja prati električna vozila, a to su prije svega punionce. No, o tome ćemo malo kasnije.

 


Outlander izvana izgleda veoma otmeno i elegantno, pogotovo u crnoj boji karoserije s hromiranim dodacima i atraktivnim 18-inčnim naplacima. Prednji kraj je impresivan, zadnji, rekli bismo, relativno uobičajen, ali luksuzan jer se vrata prtljažnika otvaraju električnim putem. Iza njih se krije prostran prtljažni prostor veličine 463 litre. Mjesta ima sasvim dovoljno pa čak ni subwoofer vrhunskog audio uređaja Rockford Fosgate na lijevoj strani ne smeta. Enterijer također odiše luksuzom. Intense Style paket opreme je kompletan i odlučite li se za njega moći ćete doplatiti samo metalik boju. Sve ostalo je uključeno u cijenu. Kad plaćate 100.000 KM za Mitsubishi, onda očekujete da vas  mazi i pazi. To i čini zahvaljujući kožnoj unutrašnjosti, izvrsnom audio uređaju koji uz maksimalnu tišinu vožnje na struju još više dolazi do izražaja.

 

Zimi će dobro doći grijanje prednjih sjedišta i kola upravljača, a korisnim će se pokazati i grijanje vjetrobrana za brzo odmrzavanje tokom ranog zimskoga jutra. Outlander PHEV smo vozili ljeti pa smo više pazili na rad dvozonskog klima uređaja. Veliku kabinu brzo i ugodno rashladi na željenu temperaturu. Od dopadljivih detalja enterijera moramo izdvojiti dizajnerski oblikovanu ručicu CVT mjenjača i veliki multifunkcionalni ekran koji nudi mnoštvo informacija pa je preporučljivo u miru garaže proučiti koje sve podatke je moguće očitati i saznati. Prije svega su zanimljivi oni o ekološkoj vožnji.
Ljubitelji tehnologije i ekologije će uživati u ovom automobilu. Jednoga i drugoga ima na pretek. Tehnologija pruža mogućnosti jeftine vožnje i u Mitsubishiju su napravili apsolutno sve kako bi Outlander PHEV bio maksimalno štedljiv. No, za to treba zadovoljiti neke preduslove i imati razgranatu infrastrukturu punionica. U BiH ih gotovo i nema, ali u komšijskoj Hrvatskoj ih je sve više. Praktično to znači da ih je nedovoljno da biste sve vrijeme mogli voziti na struju. Tokom sedmodnevnog testa punili smo PHEV 10-ak puta i nikada nismo morali čekati na red. Čekali smo jedino da se baterija napuni. Vrijeme je bilo lijepo i nije bilo teško čekati, ali za kišnog vremena ili zimi nije ugodno, ako u blizini nema kafića. Vrijeme punjenja zavisi od punionice i, naravno, potrošenosti baterije. Uvijek smo išli s praznom baterijom, konkretno s manje od 20% kapaciteta.

 

Na punionici se baterija može puniti do maksimalno 80 posto i to traje između 25 i 37 minuta. Kad sjednete za upravljač i krenete, računar pokazuje autonomiju 30 kilometara. Potrošnja struje zavisi od prometa i načina vožnje. Kroz slabiju ljetnu gradsku gužvu uspjeli smo postići tu autonomiju od 30 kilometara. Mitsubishijevi fabrički podaci govore o mogućnosti vožnje do 50 kilometara bez punjenja, ali u tom slučaju baterija mora biti puna 100%, što je moguće učiniti na kućnoj utičnici, a vrijeme punjenja je pet sati.   
Razne su opcije korištenja hibridnog pogona. Jedna je već spomenuta vožnja samo na struju nakon punjenja. Druga opcija je da bateriju punite tokom vožnje na benzin, za što treba pritisnuti tipku CHRG iza mjenjača, ali tada treba računati s povećanom potrošnjom benzina. Na otvorenoj cesti će Outlander PHEV potrošiti oko osam litara, punite li i bateriju ide prema 10. Postoji i opcija vožnje na benzin uz čuvanje struje u baterijama. U tom slučaju prtisnete tipku „save“. Ovo se može koristiti u međugradskom putovanju. U jednom gradu napunite bateriju, vozite na benzin do drugoga grada i, ako tamo ima punionica, vozite na struju, dok se baterija ne isprazni. Outlander PHEV nije nikakav SF auto nego vrlo realna i iskoristiva mogućnost ekološki prihvatljivog i ekonomičnog prevoza. S jedne strane nudi udobnost vožnje cijeloj porodici na dužim putovanjima, a u gradu se može voziti isključivo na struju. Ipak, na dužim putovanjima po ekonomičnosti ne može parirati dizelu. Pretpostavimo da vlasnik PHEV-a ima kuću s garažom, na posao putuje oko 30 km u jednom smjeru i na poslu ima mogućnost dopuniti baterije. Dakle, svakodnevni put do posla može preći bez ijedne potrošene kapi benzina i tu je PHEV izuzetno štedljiv.

 


Osim infrastrukture punionica, problem je i visoka cijena ovakvih vozila bez državnih benefita kao što je slučaj u BiH, ali i s njima. Testirani PHEV s bogatom opremom košta 114.225 KM, jeftinija verzija je 98.847 KM. Primjera, radi, za ovakav automobil komšijska Hrvatska je do 2016. davala 13.000 KM podsticaja. Ove godine nije ga bilo, a skoro je sigurno da ga neće ni biti. No, i sa podsticajima i bez njih PHEV model je još uvijek višestruko skuplji od najjeftinije dizelske verzije. PHEV ima uspjeha na tržištima koja su u svim pogledima važnim za kupovinu, korištenje i punjenje ovoga automobila uređena. Vidjećemo u skoroj budućnosti hoće li BiH možda pronaći načina da ponudi podsticaj za kupovinu ekoloških automobila. To bi pomoglo širenju voznoga parka ekoloških vozila, doduše ne velikog broja Outlandera, ali bi na našim ulicama mogli vidjeti puno više Toyota Yarisa HSD i sličnih automobila.             

 

 

Osjećaj tišine i brzine
Outlander pokreće dvolitarski benzinski motor snage 121 KS, a na svakoj osovini smješten je po jedan elektromotor snage 60 kW. Preko elektromotora PHEV ima i pogon na sve točkove. Za prenos snage se koristi CVT mjenjač. Radi odlično u svim modovima rada i bez obzira na pogon. Fascinira tišina u putničkoj kabini pa je ponekad teško razaznati vozite li na struju ili benzin. U vožnji je Outlander jako udoban, nema nikakavih trzaja u radu mjenjača, punjenju baterije tokom kočenja ili prebacivanju s jedne vrste energije na drugu. PHEV zahvaljujući elektromotorima ubrzava fascinantno i bez problema je uvijek najbrži na semaforu. I to radi bez imalo buke. Bešumno na struju može se voziti do 120 km/h, ali tada se baterije jako brzo prazne. Tokom testa nismo postigli fabričku potrošnju od 1,8 l/100 km, što znači emisiju CO2 od 42 g/km, ali voziti gradom 1,8 tona težak auto s prosječnih 5,4 l/100 km izvrstan je rezultat. Info displej je na kraju testa pokazao da smo 56% pređenih kilometara prešli na struju.     
 

PODACI
OPREMA: Instyle Plus
FCMS, LDW, ACS, MMS, UMS, 18-inčni naplaci, navigacija, koža, grijanje sjedišta i upravljača, priključak za brzi DC punjač, priključak za AC punjač
TEHNIČKI PODACI: 2.0 MIVEC
Snaga 121 KS + 2x60kW, Moment 190+137+195 Nm, Najveća brzina 170 km/h, Ubrzanje 11,0 s, Potrošnja 1,8 l/100 km, Emisija CO2 44 g/km

POTENCIJALNI KONKURENTI
BEZ DIREKTNE KONKURENCIJE
Mitsubishi Outlander PHEV je bio prvi plug-in SUV na svijetu. Danas više nije tako, ali Outlander ipak još nema pravog konkurenta. Toyota nudi RAV4 s hibridnim pogonom, ali za sada još ne i plug-in izvedbu. Konkurencija, ako gledamo plug-in SUV, može biti BMW X5, ali je osjetno skuplji od PHEV-a. Ako nije neophodno da je auto plug-in, ali da je zanimljiv, drukčiji i električni, onda je KIA Soul EV originalni izbor, ali ne i jeftin. Košta 272.990 kuna.  
KIA Soul EV
Elektromotor
Snaga: 81,4 kW
Moment: 285 Nm
Baterija: litijum-jonska
Kapacitet: 22 kWh
Najveća brzina: 145 km/h
0-100 km/h: 12,0 s
Domet: 200 km
BMW X5 xDrive 40e
Motor: benzinski 2.0i
Snaga: 245 KS
Moment: 350 Nm
Ukupna snaga: 313 KS
Moment: 450 Nm
Potrošnja: 3,3 l/100km
Domet na struju: 31 km
Toyota RAV4 Hybrid
Motor:2.5 VVT-i
Snaga: 155 KS
Moment: 206 Nm
Ukupna snaga: 197 KS
Potrošnja: 5,0 l/100km
Emisija CO2: 116 g/km
0-100 km/h: 8,3 s
 

Datum objave: 17/01/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook