Naslovna > Automobili > Toyota > Auris > Ekološka ekskluziva
FOTO GALERIJA (17)

Test - Toyota Auris HSD

Ekološka ekskluziva

Najčistiji kompakt, iz čijeg izduva izlazi tek 89 grama CO2 po kilometru, svojevrsni je tehnološki biser, koji će zbog izostanka stimulacija za sada ostati tek privilegija bogatih i ekološki osviještenih kupaca, jer su oni danas jedini u mogućnosti da izdvoje natprosječna sredstva za njegovu kupovinu...

Kada je riječ o hibridnoj tehnologiji Toyota iza sebe ima dugogodišnje iskustvo, tačnije Japanci su istinski pioniri u ovoj oblasti. Oni su prije punih 13 godina u Japanu predstavili prvi velikoserijski hibridni automobil Prius pokretan kombinacijom 1.5-litarskog benzinca i elektromotora, koji je za kratko vrijeme stekao planetarnu popularnost. Druga i osjetno konkretnija generacija, sa pogonom u kombinaciji 1.8-litarskog benzinca i elektromotora, osvanula je 2009. godine, a novi Prius smo imali priliku i testirati početkom 2010. Već tada smo se uvjerili da je hibridna tehnologija u Toyotinim automobilima postala ekonomski opravdanija, jer je u paketu sa zadovoljavajućom dinamikom ponudila i osjetniju uštedu u potrošnji benzina, što nije bio slučaj sa prvom generacijom HSD sistema. Da su Japanci napredovali potvrđuje i testni Auris HSD, prvi komercijalni automobil „Golf segmenta“, koji se nudi sa hibridnim pogonom. 

 

 

 

 

 

Da nije promotivne „tetovaže“ na poklopcu motora i male HSD pločice pozadi, malo koji bi laik među desetak parkiranih Aurisa iz prve otkrio onaj sa hibridnim pogonom. Od klasičnog hibridni model se razlikuje tek po blago izmijenjenom braniku, kućištima svjetala za maglu, jednoj letvici manje na maski hladnjaka i nešto drugačijem otvoru za hlađenje motora. Tu je i plavičasta pozadina Toyotinog znaka. Testni Auris oku je ugodniji zahvaljujući nježnoj bijeloj boji sa metalizirajućim sjajem, te petokrakim 17-inčnim aluminijumskim naplacima, standardnim elementom najbogatijeg Sol paketa opreme. Jedan pogled na unutrašnjost i sve je jasnije, a prvo što upada u oči je mala, prozirno plava ručica automatskog mjenjača kakvu ima i Prius. Ispod nje su smještena tri prekidača, takozvana selektora pogona. Na prvom piše EV, na drugom ECO mode, a na trećem PWR mode. I prekidač za startanje motora je u plavoj boji, koja dominira i na instrument tabli. Za razliku od klasičnog Aurisa sa benzinskim ili dizel agregatom, hibrid na desnoj strani ima analogni instrument koji prati rad elektromotora, a na desnoj brzinomjer.
Drugačiji je i interfejs putnog računara, čiji se displej nalazi u sredini brzinomjera i na kojem je moguće pratiti niz podataka u vezi sa pogonom vozila, punjenjem baterija, prosječnom potrošnjom, pređenim putem... Sve ostalo isto je kao u klasičnom modelu, sa najbogatijim Sol paketom opreme.

 

 

 

Prije nego što se osvrnemo na dinamičke mogućnosti hibridnog Aurisa, moramo spomenuti i određene konstrukcijske promjene, koje je zahtijevala ugradnja baterija iznad zadnje osovine. Naime, dok je unutrašnjost u oba reda sjedišta ista kao u klasičnom modelu, prtljažnik je kod hibrida manji za 40 litara. Mada to smanjenje na papiru ne zvuči kao velik gubitak, u stvarnosti je 310 litara korisnog prostora skromno, najviše zbog činjenice da je dobar dio te zapremine dobijen uračunavanjem prostora ispod poda prtljažnika. Iako je taj pretinac praktičan i dobro zaštićen od neželjenih pogleda, dubina osnovnog prtljažnika sa spuštenim pomičnim „poklopcem“ je skromna i dozvoljava tek utovar predmeta visokih poput prosječnog kofera ili putne torbe. Sve je to kompromis na koji treba pristati i biti duboko svjestan činjenice da je Auris prvi automobil kompaktne klase sa hibridnim pogonom.

 

 

Prvi susret sa hibridnom tehnologijom je veoma interesantan. Nakon pritiska na start/stop prekidač zasvijetle instrumenti, zaduva ventilacija, a probudi se i radio. Jedan, dva, tri... pritiska na start/stop prekidač i ništa se ne mijenja, sve je isto. Čarolija počinje kada ručicom odaberete D položaj i otpustite kočnicu. Zzzz i Auris kreće, kao tramvaj, ali puno ljepše, mekše i udobnije te hvata ubrzanje do 30, 40, 50 km na sat, kada se „budi“ 1.8-litarski benzinac i otkriva svu magiju HSD pogona sa potencijalom od 136 KS. Japanci su zahvaljujući bezstepenom CVT automatskom mjenjaču uspjeli odlično izbalansirati trenutak kada električnom motoru u pomoć priskače benzinski. U praksi se sve odvija bez trzaja, ali uz osjetno povećanje pogonskog potencijala.

 

 

Hibridni Auris može da radi u tri različita režima, koji se mogu odabrati prekidačima za selekciju pogona. Prvi je EV režim u kojem se sa baterijom napunjenom do 75% moguće voziti na struju oko dva kilometra, do brzine od 40 km/h. Drugi je ECO mode, koji kombinuje oba motora s ciljem postizanja što ekonomičnije vožnje, dok treći PWR režim nudi osjetno srčaniji odziv na gas, te teži postizanju najboljih mogućih dinamičkih performansi. Baterija se puni kod svakog kočenja ili oduzimanja gasa, što je moguće pratiti i putem odgovarajuće grafike na putnom računaru. Za razliku od Priusa, koji smo imali priliku testirati, kod Aurisa se baterija prazni brže. Taj efekat se može pripisati i izostanku krovnih fotoćelije, koje smo imali na Priusu, a koje omogućavaju akumulaciju sunčeve energije kada automobil stoji.

 

OPREMA
Najbogatiji paket opreme Sol donosi mnoštvo luksuznih dodataka poput Smart Enty beskontaktnog otključavanja, dvobojnog enterijera sa aluminijumskim detaljima, kamere za vožnju unazad sa LCD ekranom integrisanim u unutrašnji retrovizor, automatske klimatizacije i niza ostalih elemenata, koji ugođaj u vožnji podižu na visok nivo.

 

 

 

Dodatna masa na zadnjoj osovini, koju su donijele baterije povećala je težinu Aurisa HSD na 1,5 tona i dovela je na nivo klasičnog modela sa 2.2 D-CAT dizel agregatom. U kombinaciji sa 17-inčnim aluminijumskim naplacima i niskoprofilnim gumama dimenzija 225/45, dva milimetra nižim ogibljenjem, te zatvorenim podom Auris HSD sposoban je pružiti i gotovo sportski užitak u vožnji. Iako se dodatna težina osjeti kod prebacivanja težišta s jedne na drugu stranu automobila, Toyotin kompakt uspješno savladava nagle promjene pravca. Performanse bi pretpostavljamo bile i bolje da na testnom modelu nismo imali mekše zimske pneumatike, ali i ovako se može zaključiti da je Auris HSD dobro izbalansiran automobil. Jedan od najvažnijih zadataka hibridnog pogona je smanjenje potrošnje, a samim tim i emisije CO2.

 

KOČNICE
Posebnu pažnju obratili smo na test kočenja, na kojem Toyota Prius nije briljirala. Osjećaj koji imate pri paničnom zaustavljanju Aurisa HSD je veoma sličan, jer je princip isti, ali je prosječan zaustavni put od 42,6 osjetno kraći i na nivou većine klasičnih kompakta.

 

 

Tokom testa prosječna potrošnja se kretala od 4,7 litara po gradu do 5,9 litara na otvorenoj cesti. Auris HSD očekivano je bio najžedniji na autoputu sa prosjekom od 8,0 litara. Konačnih 5,8 litara, koliko je bio prosjek testa više je za 1,8 litara od onoga što obećava proizvođač, ali je i pored toga, s obzirom na uslove vožnje, pažnje vrijedan rezultat. Kao i u većini balkanskih zemalja ni kod nas nema sluha za činjenicu da je tehnologija koju koriste hibridni automobili skupa i zahtjevna, te da bi kupovinu ovakvih i sličnih vozila sa ekološkim predznakom trebalo stimulisati ili barem rasteretiti određenih davanja.

Datum objave: 22/12/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook