Naslovna > Komercijalna vozila > Ekološki prevoz za ulice Pariza
FOTO GALERIJA (9)

Renault Maxity Electric

Ekološki prevoz za ulice Pariza

Prvi Renaultov električni kamion razvijen je na zahtjev distributivne kompanije Tafanel, koja je vodeći snabdjevač pića u glavnom gradu Francuske. Premijerna vožnja, u okviru međunarodne prezentacije u Zürichu, otkrila nam je da je Maxity Electric realna alternativa klasičnim lakim kamionima sa dizel agregatima, ali samo u gradskim sredinama...

Ako je suditi prema aktuelnim trendovima u razvoju alternativnih pogona za lake kamione, u narednom periodu najpopularniji će biti oni sa električnim predznakom. Kako smo se do sada sa ovakvim koncepcijama uglavnom sretali u automobilima, s velikim zanimanje smo dočekali prvu vožnju Renaultovog lakog kamiona Maxity Electric, koji smo nakon odličnog švajcarskog sira i čokolade isprobali na ulicama Züricha.  Podsjećamo da je Maxity Renaultov kamion nastao kao plod saradnje sa japanskim Nissanom, koji isti ovaj model distribuira pod imenom Cabstar. Provjerena mehanička osnova, te uzoran tovarni prostor u relativno kompaktnim dimenzijama, uz oku ugodan dizajn i komforno radno okruženje promovisali su ovaj laki kamion u jedan od najpopularnijih dostavnjaka u Francuskoj, ali u mnogim evropskim zemljama poput Švajcarske.  Koncepcijski se Maxity ističe po kabini postavljenoj iznad agregata, koja omogućava dobijanje velike površine za postavljanje različitih vrsta nadogradnji uz zadržavanje kompaktnih dimenzija, što olakšava manevrisanje u uskim gradskim ulicama, primarnoj radnoj sredini Maxitya.

 

 

 

 

 

U iste smo se uvjerili vozeći Maxity Electric, koji je kao i standardni model pogonjen dizel agregatom širok samo 1,87 metara, te ima radijus okretanja od 4,8 metara, što je jedan od najboljih rezultata u kategoriji. Demo model koji smo imali priliku voziti od standardnog se na prvi pogled razlikuje po „Zero emision“ printu, tačnije po promotivnim naljepnicama sa kojima je bio izlijepljen čitav kamion od kabine do zadnjih vrata. Sve to naravno aludira na zaključak da je riječ o vozilu sa nultom emisijom izduvnih gasova, koje je „prijateljski“ orijentisano prema životnoj sredini i prenatrpanim gradskim ulicama, kroz koje svakodnevno protutnji mnoštvo dostavnjaka pogonjenih motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem. Da li zbog toga, da li zbog bešumnog pogona testni Maxity konstantno je privlačio pažnju ekološki osviještenih Švajcaraca, koji su koristili svaku priliku da nas upitaju o čemu je riječ. Na našu sreću ljubazni domaćini su nas prije predaje ključeva testnog kamiona detaljno upoznali sa svim karakteristikama njihovog električnog pogona.

 

 


Naime, četiri ključne stavke, koje su nam domaćini iz Renaulta naglasili odmah na startu prezentacije su da je Maxity Electric 100 odsto ekološko rješenje, da pored nulte emisije izduvnih gasova nudi bešuman, tačnije nečujan rad, te da ima autonomiju od 100 kilometara i maksimalnu nosivost do dvije tone. Kada je riječ o električnom pogonu tu u suštini nema revolucionarnih novosti, elektromotor je smješten na istom mjestu kao i klasični dizelski. Za prenos snage do zadnje osovine zadužen je šestostepeni automatski mjenjač, koji potpisuje renomirani Allison. Motor pogoni struja koja se skladišti u baterijama smještenim u dva sanduka sa lijeve i desne strane šasije. Komplet ugrađenih baterija sastoji se od 32 jedinica pojedinačnog kapaciteta od 19,2 V. Sve one u zbiru daju kapacitet od 614 V, za čije postizanje je neophodno sedmočasovno punjenje. Pogonski potencijal Maxitya Electric oslanja se na asinhroni PVI elektromotor snage 47 kW, koji nudi obrtni moment od 270 Nm, te kao takav omogućava postizanje maksimalne brzine od 90 km/h. Od identičnog modela pogonjenog dizel agregatom Maxity Electric je teži 583 kilograma, od kojih čak 400 kg otpada na baterije. Zbog dodatnih kilograma maksimalna težina električnog Maxitya povećana je sa 3,5 tona, koliko teži dizel model, na 4,5. Zahvaljujući ovom potezu nosivost je zavisno od konfiguracije i modela zadržana u omjeru od 1,1 do dvije tone.

 

Prvi električni Maxity za Tafanel
Prvi Renault Maxity Electric isporučen je kompaniji Tafanel, vodećem francuskom distributeru osvježavajućih pića i piva. Podsjećamo da ova kompanija godišnje po Parizu razveze oko 332 miliona boca različitih osvježavajućih pića, te da kao takva predstavlja lidera u svom segmentu. U želji da smanje emisiju štetnih gasova u gradu Parizu, ali i da svoju flotu obogate ekološki prihvatljivim prevoznim sredstvima, čelnici Tafanela su se obratili za pomoć dugogodišnjem partneru kompaniji Renault Truck, koja je na osnovu svog najpopularnijeg gradskog kamiona napravila konceptni električnog kamiona. Kako se on pokazao kao odličan izbor za Tafanel, stručnjaci Renault Trucka su odlučili da i ostalim kompanija ponude sličan proizvod, ali da u znak pažnje prvi model uruče svom dugogodišnjem partneru. 

 


Testni Maxity Electric isprobali smo u gotovo svim situacijama u kojima bi se mogao naći jedan laki gradski kamion. Prvi utisak nakon ulaska u kabinu nije nam se učinio puno drugačijim od onog koji smo imali kada smo se spremali za vožnju klasičnog modela. Udobna sjedišta, lijepo dizajniran enterijer sa mnoštvom korisnih pretinaca i odlagališta, pregledni instrumenti, veliki retrovizori sve je bilo na svom mjestu. Kao eventualna neobičnost izdvojilo se jedino postolje mjenjača, na kojem se umjesto klasične ručice nalazila komandna tabla sa šest tastera R, N, D, Mode i dva sa znakom strelica za prebacivanje u brzinu više ili niže. Kontakt se daje klasičnim ključem, nakon čega zasvijetle instrumenti i Maxity Electrik bešumno „oživi“. Osjećaj je čudan utoliko što ispod vas ne brekće dizel agregat, već kao zapeta puška čeka elektromotor. Da bi se zavrtio neophodno je tasterima na mjenjaču izabrati treću brzinu, iz koje se startuje u svim situacijama kada je kamion neopterećen.

 

 

 

Prva i druga brzina rezervisane su za kretanje pod opterećenjem. Dakle kada se na displeju mjenjača pojavi broj tri, preostaje samo da otpustite parking kočnicu i stisnete pedalu gasa. Nakon toga počinje zabava, a iako se držite za upravljač prije vam se čini da vozite tramvaj nego mali gradski kamion. Kretanje i samu vožnju prati osjetno zujanje pogonskog sklopa, na koje se naviknete već nakon nekoliko pređenih kilometara. Pritisak na gas ne rezultuje srčanim odzivom kakav nudi dizel agregat, ali Maxity i pored toga ubrzava, vuče i prevozi vas od tačke A do tačke B, zajedno sa teretom. Realno gledano za obavljanje distributivnih poslova u gradu više i nije potrebno. Renault Maxity Electric interesantan je prijedlog na temu „ekološki prihvatljivih vozila“ , koji bi mogao naći svoju primjenu u velikim evropskim gradovima, gdje je električna energija nadohvat ruke, ali za nešto više ovaj model nije ni sposoban, a ni namijenjen.
 

Datum objave: 06/12/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook