Naslovna > Komercijalna vozila > Ekološko lakiranje

Volvo Truck

Ekološko lakiranje

Tvornica kabina kompanije Volvo Trucks u gradu Umeau može kupcima nudi više od 850 boja. Međutim, ova tvornica najviše se ponosi svojom lakirnicom koja je ekološki najoptimalnija na svijetu...

U Volvo tvornici u gradu Umeau ništa nije nemoguće kad dođe vrijeme da kupac izabere boju. To je tvornica želja za sve one koji vole boje i znaju šta sa njima hoće da dobiju od svog kamiona."Imali smo kupca koji je sa sobom doveo suprugu," kaže Denny Westerlund iz tvorničkog odjela za javnost.

 

"Ona je bila vozač kamiona. Kad smo kupca pitali kakvu boju želi, obratio se supruzi. Bila je malo iznenađena pitanjem, ali nam je nakon kratkog razmišljanja pokazala svoje nalakirane nokte i rekla - Želim kabinu u ovoj boji. Nema problema. Uzeli su uzorak njezinog laka koji im je poslužio za testove do konačnog rezultata, objašnjava jednu od mnogobrojnih anegdota Denny Westerlund."Dobila je kabinu u boji svojih noktiju. Naravno, ovo je prilično ekstreman primjer, ali ipak pokazuje što sve ovdje možemo napraviti," kaže on. 

 

 


Međutim, najveći ponos ove tvornice je njezin proekološki rad. Već godinama sav je fokus usmjeren na izgradnju lakirnice koja će po pitanju emisija otapala i visoke energetske učinkovitosti biti apsolutna svjetska klasa. Svaki korak ovog procesa nadziran je do najsitnijeg detalja. Svi su bili pozvani ponuditi ideje i prijedloge, a uložena su i znatna sredstva. Sve je to donijelo rezultate. Između 1999. i 2008. godine potrošnja energije smanjila se za 30 posto. Ovo, već samo po sebi zapanjujuće postignuće još je značajnije ako imamo na umu da su se poslovi lakiraonice u tom razdoblju znatno povećali. Ušteda energije postignuta je recikliranjem vazduha u kabinama za lakiranje i drugim prostorijama. Vazduh iz ostalih dijelova tvornice koristi se kao ulazni vazduh u procesnom sektoru, a reciklira se oko 75 odsto zraka u kabinama za lakiranje. Tako je dobijeno značajno smanjenje potreba za svježim ulaznim zrakom. Bolje planiranje i gašenje uređaja u slučaju, na primjer, prekida radnog procesa ili ako dođe do kvara u protoku kabina u sistemu proizvodnje pomoglo je da se smanji potrošnja energije. Druge mjere štednje uključuju instalaciju efikasnijih električnih motora.
"Takođe, počeli smo lakirati plastične komponente karoserije zajedno s ostatkom kabine. Radi toga, temperatura u pećima za stvrdnjavanje boje morala se spustiti na tek nešto iznad 50 stepeni, što je naravno smanjilo našu potrošnju energije. Budući da nam je trebala niža temperatura, mogli smo preći s tečnog plina na daljinsko grijanje za peći," objašnjava Hans Wenngren.

 


 

Jedna od najspektakularnijih ušteda energije, svakako je rashladni sistem tvornice. Ispod rijeke Umeälven, čije korito prolazi točno ispred lakiraonice, teče lednička ponornica koja je hladna cijele godine. Njezina hladna voda izvlači se kroz dvokilometarsku cijev na površinu u vodovodni sistem same tvornice. 
"Ovu vodu upotrebljavamo u različitim postupcima hlađenja. Stoga smo mogli zamijeniti brojne rashladne jedinice koje su koristile rashladna sredstva poput freona," kaže Hans Wenngren. Modernizacija lakirnice i povećanje učinkovitosti proizvodnje odvijali su se u čitavom nizu koraka. Rezultat: značajno je smanjena potrošnja laka i otapala, te količina emisija ispuštenih u vazduh. Godine 1998. te su emisije iznosile oko 70 grama po kvadratnom metru površine kabine. 
"Ova je cifra danas niža od 10 grama, što je znatno ispod evropske granice od 55 grama po kvadratnom metru. Iako je pred nama još posla, oduševljeni smo onim što smo dosad napravili," zaključuje Hans Wenngren.

Datum objave: 05/01/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook