Naslovna > Automobili > Opel > Crossland > Ekonomična kombinacija sa pečatom tradicije
FOTO GALERIJA (63)

Opel Crossland X 1.5 Turbo D 120 godina

Ekonomična kombinacija sa pečatom tradicije

U kombinaciji sa slabijim 1.5 dizel motorom Crossland X nametnuo nam se kao veoma ekonomičan porodični automobil, koji u paketu sa aktuelnom opremom „120 godina“ i bogatim dodacima može da zadovolji i prohtjeve tehnološki sve zahtjevnijih mlađih kupaca…

 

Sa 62.308 prodatih jedinica u prvom polugodištu 2019. Crossland X se učvrstio na sedmoj poziciji na listi najprodavanijih evropskih malih crossovera. Pritom je Opelov model u navedenom periodu ostvario i rast prodaje od čak 20%, te tako najavio da bi do kraja 2019. godine  mogao s uvjerljivom razlikom da nadmaši prošlogodišnjih 95.180 isporučenih jedinica. U Opelu zbog svega zadovoljno trljaju ruke, ali i vrijedno rade, jer je novi vlasnik francuska PSA grupacija nametnula žestok ritam. Mada je karijeru započeo sa 1.6-litarskim CRDi motorom kojeg je Opel razvio u saradnji sa GM-om, Crossland X je krajem prošle godine dobio potpuno novi 1,5-litarski dizel motor, koji je u određenoj mjeri promijenio njegove pogonske mogućnosti, ali bez većeg uticaja na do tada od kupaca dobro upoznate kvalitete, koji se jednim dijelom odnose i na simpatičan dizajn.

 

No krenimo redom. Sa 421 centimetra dužine Crossland X se u gami aktuelnih Opleovih SUV modela smjestio ispod Mokke i Grandlanda X. On je i popunio prazninu koja je nastala gašenjem porodičnog monovolumena, 430 cm dugačke Merive. I mada su se u Opelu svojski potrudili da dvobojnim kombinacijama u prvi plan istaknu mladalački karakter Crosslanda X, činjenica je da je on zadržao i određene osobine punopravnog „jednobojnog“ porodičnog automobila. Bilo kako bilo, jedan od najjačih aduta najmanjeg Opelovog SUV-a u odnosu na veće kućne modele je njegov moderan dizajn, koji nas je u testnom izdanju podsjetio na bezvremenski sklad između bijele i crne boje kojom su ofarbani krov i retrovizori. Mada kupci imaju na raspolaganju veliki broj jednobojnih ili dvobojnih karoserijskih kombinacija, upravo crno-bijela nam se učinila idealnom za jubilarnu seriju, jer joj je donijela dozu sportske elegancije i podsjetila nas na slična i veoma uspjela vizuelna rješenja ponuđena uz Corsu, Astru, Insigniju i Grandland X. Ukupan utisak je još bolji kada se osnovni 16-inčni alu naplaci zamijene sa broj većim 17-inčnim na koje su kod testnog modela bili namontirani nešto niži pneumatici dimenzija 215/50. U unutrašnjosti je sve posloženo prepoznatljivo, Opelovski. Enterijer nudi kombinaciju ergonomskih rješenja koja smo već mogli vidjeti u Corsi i Astri, a prvi utisak koji kabina ostavlja po ulasku je osjećaj čvrstine i uzorne završne izrade svih detalja. Ni nakon sedam dana druženja sa Crosslandom X taj osjećaj se nije promijenio, mada smo primijetili da bi pojedine oplate ispod upravljača i na sredini ispod vjetrobrana mogle ipak biti malo bolje uklopljene. Mekani gumirani materijal, kakav koriste francuski proizvođači automobila, prekriva samo gornji dio instrument panela, dok su sve ostale površine izrađene od tvrde reljefne i lakirane plastike. Mada u klasi ima i kvalitetnijih, odnosno skupljih rješenja, nismo stekli osjećaj da se škrtarilo, već da se prije svega razmišljalo racionalno. Instrumenti su analogni, sa preglednim info displejom u sredini. Multifunkcionalni trokraki kožom obloženi upravljač takođe nam je poznat iz ostalih Opelovih modela, sa potpuno istim brojem i rasporedom daljinskih komandi. Njima se može upravljati tempomatom, telefonom i audio sistemom. U testnom Crosslandu imali smo i veoma udobna i interesantnom platnenom kombinacijom obložena sjedišta. Korektan oslonac nude i sjedišta drugog reda, na kojima se komforno mogu smjestiti dva, a po potrebi i tri putnika. Na nivou klase je i prtljažnik osnovnog kapaciteta 410 litara. Zadnja klupa je podijeljena u omjeru 60:40 i klizna, što omogućava da se veličina kabinskog i prtljažnog prostora jednostavno mijenja u skladu sa trenutnim potrebama. Ni maksimalnih 1.255 litara ne predstavlja rekordno ostvarenje, ali bi trebalo biti sasvim dovoljno za transport kabastijih stvari, većih kutija, televizora i ormarića. Da je riječ o posebnom, jubilarnom paketu opreme posvećenom obilježavanju 120 godina postojanja Opela, sugerišu nam detalji sa „posvetom“ poput podnih prostirki.

 

Jubilarna oprema je sadržajna, te samim tim i zanimljiva, jer kupcima već u startu donosi elemente poput tempomata, klima uređaja, multifunkcionalnog kožnog upravljača, te električnih i grijanih vanjskih retrovizora, sa sistemom automatskog preklapanja. Tu su i LED dnevna svjetla i stilizovani krovni spojler. Kada je riječ o sistemima asistencije, vozači jubilarne serije mogu da se oslone na pomoć na uzbrdici, odnosno na sistem upozorenja na nenamjeran izlazak iz saobraćajne trake. Naš doživljaj vožnje u Crosslandu X bio je još sadržajniji i bogatiji zahvaljujući 5.310 KM vrijednoj dodatnoj opremi. Ona nam je donijela savremena prednja i zadnja LED svjetla, sa automatskim podešavanjem dugog snopa, što se pokazalo posebno korisnim u noćnoj vožnji, kada je nadzorna elektronika s visokim stepenom efikasnosti registrovala ostale učesnike u saobraćaju koji su nam dolazili u susret. Ugodno se bilo i osloniti i na asistenciju zadnje kamere koja pokriva ugao od 180 stepeni i bila je kombinovana sa sistemom asistencije pri parkiranju sa prednje i zadnje strane, jer Crossland X i nije baš najpregledniji. Multimedijalni doživljaj bio je na najvišem nivou zahvaljujući najboljem dostupnom Radio Navi 5.0 InteliiLink sistemu sa osam inčnim na dodir osjetljivim ekranom i 3D navigacijom. Ovaj sistem podržava i Apple Carplay i Android Auto aplikacije, te nam je omogućio da se brzo i jednostavno povežemo sa pametnim telefonima i da njihove ekranske prikaze „preslikamo“ na veliki ekran u automobilu. I za kraj kratak osvrt na cijenu. Najpovoljnija verzija Crosslanda X bh. kupcima je dostupna za 28.052 KM. Ko želi jubilarnu opremu 120 godina i novi 1,5-litarski dizel motor sa 102 KS moraće da izdvoji 35.269 KM, dok je za model poput testnog sa bogatom dodatnom opremom Opelu potrebno platiti 40.579 KM. S obzirom na sve ono što nam je ponudio testni model, to se čini više nego dobro odmjerenom protivvrijednošću, posebno ako ste ljubitelj Opela i njegove tradicije.

 

POGON

Novi 1,5-litarski dizel motor dostupan je u dvije verzije, sa 102 i 120 KS. U testnom modelu nam predstavio nam se u slabijoj, koja pri 1.750 obrtaja u minuti raspolaže sa 250 Nm obrtnog  momenta. To je dovoljno da najmanji Opelov SUV, koji je isključivo dostupan sa prednjim pogonom, od 0 do 100 km/h ubrza za 11,8 sekundi i da dostigne najveću brzinu od 178 km/h. Nisu to performanse od kojih zastaje dah, mada u praksi testna kombinacija zbog konstantnog razvoja snage malog dizelaša djeluje dinamičnije nego na papiru. Takvom osjećaju pogoduje i nešto tvrđe podešeno vješanje, koje ipak traži malo osjećajniji upravljač od veoma mekano podešenog sadašnjeg. Jedan od najjačih aduta novog dizelaša, osim veoma uglađenog rada, je i skromna prosječna potrošnja koja se u okvirima našeg testa kretala na nivou od 5,7 litara. S malo pažnje prema papučici gasa i s više angažmana sa šestostepenim ručnim mjenjačem lako je prosjek spustiti na 4,5 litara, ali i manje ako ste u vožnji potpuno predani postizanju rekordnih ostvarenja. Iz svega navedenog nameće se zaključak da je testni pogon namijenjen onoj vrsti vozača kojoj su glavni prioriteti u vožnji dobro odmjerena snaga i ekonomičnost. Ko želi više od toga, Opel nudi i verziju sa 120 KS, koja je isključivo dostupna sa veoma uglađenim osmostepenim automatskim mjenjačem.

 

Datum objave: 30/10/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook