Naslovna > Automobili > Dacia > Logan > Ekonomičnija, ali skupa!
FOTO GALERIJA (17)

Test – Dacia Logan MCV 1.5 dCi Laureate

Ekonomičnija, ali skupa!

Karavanski Logan sa provjerenim Renaultovim 1.5 dCi dizelašem ekonomičniji je i brži od početnog benzinca, ali sa cijenom od 28.984 KM i Laureate opremom osjetno skuplji

Nakon što smo se u kvalitete Dacie Logan MCV sa osnovnim 1.4-litarskim benzincem uvjerili tokom šestomjesečnog maraton testa, u okviru kojeg smo bez ijednog problema u žestokom ritmu prevalili 30.000 kilometara, na jednomjesečni ispit smo dobili dizelski top model sa jačim 1.5-litarskim dCi agragatom od 86 KS. Iako nas je i početni benzinac sa svojih 75 KS i 112 Nm odlično poslužio u svim prilikama, sa velikom znatiželjom smo pristupili testiranju osjetno ekonomičnije, ali skuplje dizel verzije. Renaultov 1.5-litarski common-rail dizelaš, koji pomoću turbo punjača sa hladnjakom vazduha pri 4.000 o/min razvija 86 KS, te 200 Nm obrtnog momenta raspoloživog od dizelski niskih 1.900 o/min u Loganu MCV predstavlja veoma uvjerljivu motorizaciju. Osim dobrih vučnih karakteristika ovaj četverocilindraš odlikuje se i prilično uglađenim radom, koji je nešto grublji samo u hladnijim jutrima dok ne postigne radnu temperaturu.

 

 

 

 

Ovako pogonjen karavanski Logan je u stanju pružiti i nešto bržu vožnju, jer su mu međuubrzanja prilično ubjedljiva, odnosno bolja nego što to pokazuju ostale performanse, poput ubrzanja od 0 do100 km/h od 14,1 s, te maksimalna brzina od 165 km/h. Šlag na tortu je ekonomičnost, jer svakih 100 kilometara dizelska rumunka prosječno zahtijeva samo 6,1 litru euro dizela, što je obzirom na gabarite vozila odličan rezultat. Što se tiče kočnica u kombinaciji disk/doboš, sa 42,4 metra ne mogu se okarakterisati kao izuzetno efikasne, ali sa dodatkom ABS-a i otpornošću na pregrijavanje zadovoljavaju pri svakodnevnoj nezahtjevnoj vožnji kojoj je Logan MCV i namjenjen. Dizajnerski, o Loganu MCV je sve manje-više poznato, ali svakako treba ponoviti da je i ovaj model razvijen s prvenstvenim ciljem pružanja ogromnog korisnog prostora. Uz dugački međuosovinski razmak od čak 2,9 metara, te dvokrilna vrata na vertikalno odsječenom zadnjem dijelu, to je provjereni recept koji je u znatnoj mjeri urodio plodom.

 

 

 

Krovni nosači na testnoj Laureate verziji samo dodatno poboljšavaju kako vizuelni tako i praktični nastup, što će svakako znati da iskoriste osobe koje prilikom putovanja imaju mogućnost da potpuno natovare ovo 4.450 mm dugačko vozilo. Što se tiče interijera, MCV varijata na vozačevom radnom mjestu identična je klasičnom Loganu. Iako najbogatija u Dacijinoj ponudi, Laureate verzija nažalost ne raspolaže serijskim klimatizacionim uređajem, koji je ipak bio prisutan u našem modelu, upravo kao i ABS sistem, te metalik boja. Sa druge strane, Logan MCV Laureate standardno dolazi sa elektrifikovanim prednjim staklima, servo upravljačem, putnim kompjuterom, te centralnom bravom sa daljinskom komandom, što je ipak sasvim dovoljno da svakodnevno druženje sa ovim vozilom bude prijatnije.

 

 

 

Ipak, prave vrijednosti karavanskog Logana počinju pogledom ka zadnjem dijelu, gdje nas dočekuje prostrana zadnja klupa, na kojoj se udobno mogu smjestiti tri odrasle osobe. Čak i tada zapremina prtljažnika iznosi okruglo 700 litara, a poželite li Logana MCV pretvoriti u dostavno vozilo, preklapanjem klupe dobija se cijelih 2.350 litara. Na testu dinamičkih karakteristika naš dizelski karavan je pokazao da predstavlja ugodnog saputnika i na dužim destinacijama, jer snage gotovo uvijek ima sasvim dovoljno, dok robustno, ali udobno ogibljenje, lako izlazi na kraj sa svim iskušenjima domaćih puteva. Prednja poprečna ramena i zadnja polukruta osovina u kombinaciji sa 15-colnim točkovima predstavljaju dobru kombinaciju, dok zamjerke jedino idu na nedovoljno direktan upravljački sistem i ne baš precizni petostepeni ručni mjenjač. I pored prilične visine, Logan MCV je veoma poslušno vozilo, bez sklonosti ka bilo kakvim negativnim reakcijama, pa čak i tada kada se od njega traži i nešto sportskog duha.

 

Datum objave: 26/04/2008
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook