Naslovna > Automobili > Škoda > Octavia > Ekonomičnost potvrđena i u praksi

Škoda Octavia 1.4 TSI LPG

Ekonomičnost potvrđena i u praksi

Nakon prevezenih 48.675 km sumirali smo dosadašnje rezultate testa, koji su pokazali da nam je u prvom polugodištu na 100 pređenih kilometra bilo potrebno 8,12 KM na ime troška za gorivo. S malo pažnje na otvorenoj cesti uspijevali smo postići prosječnu potrošnju benzina i plina u vrijednosti od samo 6,5 KM...

Od početka januara kada smo preuzeli potpuno novu Škodu Octaviju Combi 1.4 TSI sa 150 KS, DSG automatikom i za TSI motore specijalno prilagođenom Zavoli Bora Direct plinskom instalacijom do kraja juna sa našim maratoncem smo prešli ukupno 48.675 kilometara. Naš mjesečni prosjek od 8.112,5 km zahtijevao je puno vozačkog truda i odricanja, sa dnevnom razdaljinom od čak 270,4 kilometra. O kakvom rezultatu je riječ najbolje govori podatak da je obim naše planete Zemlje po ekvatoru 40.070 km, odnosno da smo sa testnim maratoncem već jednom prevalili taj put. Istina ne oko zemaljske kugle, već uglavnom po našim lokalnim, regionalnim i magistralnim putevima, ali i savremenim autoputevima. Dakle, najveći broj kilometara smo „nabrali“ u BiH, a imali smo i nekoliko „dugometražnih“ izleta izvan naših granica po razgranatoj mreži autoputeva širom Evropske unije.

Nakon ovako žestokog tempa s radošću smo dočekali kraj šestog mjeseca i sumiranje rezultata o prosječnoj potrošnji i trošku, koji zahtijeva vožnja jedne ovakve pogonske kombinacije. Kod testnog sistema ukapljeni naftni plin predstavlja osnovno pogonsko gorivo, ali motor uvijek koristi određenu količinu bezolovnog benzina kako bi ohladio brizgaljke, te potpomogao rad kod hladnog starta motora. Udio potrošnje benzina zavisi od više faktora kao što su godišnje doba i vremenske prilike, spoljašnja temperatura, režim vožnje i slično, te se u teoriji kreće u omjeru od 10 do 28% ukupne potrošnje. Naši dosadašnji testovi, sprovedeni u hladnijoj polovini godine i na zimskim pneumaticima, pokazuju da je udio benzina u hladnijim vremenskim uslovima u kombinovanom režimu vožnje na nivou od 25,3%, dok je u toplijim danima sveden na donju granicu i mjeri 11,6%. Na ovakve rezultate dijelom je uticao i automatski start-stop sistem koji bi gasio motor u fazi mirovanja, te bi pri svakom ponovnom pokretanju koristio veoma malu količinu benzina prije nego sekvent sistem „prebaci“ na dovod plina.

 

U gradskim uslovima vožnje start-stop prema našim mjerenjima smanjuje ukupnu potrošnju goriva za 7 do 10%, što ekonomičnost i isplativost ove pogonske kombinacije podiže na još veći nivo. U prvom polugodištu 2018. godine zadesilo nas je i povećanje cijena goriva zbog čega je naša prvobitna planirana računica, da ćemo kraj testa dočekati sa prosječnom potrošnjom na 100 km sa samo šest konvertibilnih maraka, morala biti korigovana. Naime, zbog poskupljenja smo podigli naš limit na 9 KM, jer bi to potvrdilo početnu kalkulaciju od 40% uštede pri eksploataciji. Brojke pokazuju da je u trenutku presjeka prosječna potrošnja goriva našeg testnog primjerka iznosila 6,4 litra. To bi značilo da je za pola godine potrošeno 3.115 i po litara goriva, od čega oko 18% otpada na bezolovni benzin, a 82 na LPG, uz minimalna odstupanja. Prosta računica kaže da je za prvih šest mjeseci testa bilo potrebno 8,12 KM u prosjeku da bi se prešlo 100 kilometara.

 

Zbog različitog udjela benzina u toplijem i hladnijem periodu godine testiranje je podijeljeno na dva dijela. Prva tri mjeseca ubrojani su u zimske i u njima je cijena eksploatacije nešto viša, te iznosi oko 1,40 KM za litar goriva, odnosno 9,10 KM za 100 km puta. Dolaskom toplijih dana litar mješavine benzina i plina koštao nas je 1,13 KM, što znači da smo na 100 pređenih kilometara prosječno trošili 7,23 KM. Napominjemo da je ovo prosjek koji podrazumijeva i česte epizode nemilosrdnog forsiranja vozila pod velikim opterećenjem i brzinama većim od 150 km/h, gdje je Octavia 100 kilometara prelazila za oko 10 maraka, dok je s druge strane u svakodnevnoj kombinaciji grada i otvorene ceste trošak za gorivo sveden na oko šest i po maraka. Dosadašnji rezultati potvrđuju da je testna pogonska kombinacija daleko isplativija od dizelske verzije, koja je već u startu osjetno skuplja. Detaljni testovi Škode Octavije Combi LPG će biti nastavljeni sve do konačnih 100.000 pređenih kilometara kako bismo ispitali ekonomsku isplativost jednog od najpoželjnijih Škodinih automobila na bh. tržištu.
Podsjećamo da za model poput testnog Škoda u BiH traži 40.568 KM, dok sa 12 doplata cijena raste na 44.745 KM, što je s obzirom na sve što nudi naša maratonka realno odmjeren iznos.
Tehničke karakteristike
Motor: 1.4 TSI
Zapremina: 1.395 cm³
Snaga: 150 KS od 5.000 do 6.000 o/min
Obrtni momenat: 250 Nm od 1.500 do 3.500 o/min
Prosječna potrošnja benzina: 5,4 l/100 km
Emisija CO2: 114 g/km, Euro 6
Ubrzanje 0-100 km/h: 8,3
Najveća brzina: 216 km/h
Masa vozila: 1.292 kg


 

Datum objave: 24/10/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook