Tri od svakih deset automobila koji se sada prodaju u Evropskoj uniji su hibridi, prema najnovijim studijama koje je do danas objavilo Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA). Ova napredna tehnologija otvara mnoga pitanja, a stručnjak iz SEAT S.A. odgovara na ona najčešće postavljena od strane korisnika širom Evrope. Koji je električni domet PHEV-a? César Méndez, rukovodilac Hybrid R&D sektora u SEAT S.A., ističe da je "prednost PHEV-a to što ne zavise od motora sa unutrašnjim sagorijevanjem kako bi baterija bila napunjena. Ima utičnicu za punjenje koja garantuje da će biti potpuno napunjena svakog jutra kada uđete u auto“, dodaje on. Na primjer, SEAT Tarraco e-HYBRID ima električni domet od 49 kilometara. „To je dovoljno da vas svakodnevno odvede tamo gdje želite ići u 100% električnom načinu rada“, kaže César.
Da li su hibridi pogodni za duga putovanja? „Zahvaljujući efikasnoj kombinaciji motora sa unutrašnjim sagorijevanjem i električnih motora, srednja i duga putovanja mogu se preći bez ikakvih problema,“ rekao je Cesar. U slučaju SEAT Tarraco e-HYBRID, ukupan domet je 730 kilometara. Kako funkcioniše regeneracija energije? „Na dva načina“ objašnjava César. S jedne strane, "kada otpustite papučicu gasa, motor počinje raditi kao generator koji koristi inerciju vozila." S druge strane, „kada pritisnete papučicu kočnice, motor se ponaša kao generator tokom prvog istezanja i koristi svoj kočioni efekat; ovo je regenerativno kočenje.”
Kako se hibridi ponašaju na niskim temperaturama?„Bez problema“, odgovara César. „Dok su komponente visokonaponskog sistema ispod -10°C, motor sa unutrašnjim sagorevanjem će raditi, a kada se provozate i temperatura poraste, elektromotor će početi da radi“, zaključuje on.