Naslovna > Automobili > Ford > Mustang > Električni konji galopiraju u budućnost

Ford Mustang Mach-e

Električni konji galopiraju u budućnost

Sada već dobro utabanom stazom namijenjenom za potpuno električne automobile, proteklog mjeseca galopirali smo na leđima Forda Mustanga Mach-e. Ovaj po mnogo čemu poseban automobil velika je senzacija na domaćim putevima čiju ekskluzivnost garantuje i premium cijena...

Većina ljubitelja Forda kada se spomene ime Mustang zamišlja tamnozeleni kupe GT 390 kojeg Stewe McQueen vozi u američkom kultnom krimi trileru - Bullit. Desetak minuta automobilske jurnjave, koja je snimljena 1968. godine na ulicama San Franciska i u kojoj se uz škripu guma i snažnih V8 motora, nadjačavaju Ford Mustang i Dodge Charger filmski je klasik koji se nakon jednog gledanja pamti cijeli život. Danas, 54 godine poslije ekranizacije Bullita, Ford u svom programu pored standardnog Mustanga sa snažnim benzinskim motorima ima i njegovog potpuno električnog nasljednika, model Mach-e. Podsjećamo da oznaka Mach Mustang prati od njegovih ranih početaka, ali je slovo „e“ proizvod aktuelnog trenutka i upućuje na činjenicu da je ovaj, novi američki galoper, potkovan na jedan potpuno drugačiji način od svih njegovih prethodnika. Uz podsjećanje da se Ford u njegovim internim planovima za budućnost obavezao da će već do 2026. godine čitava njegova evropska flota imati nultu emisiju CO2, odnosno biti potpuno elektrifikovana, junaka današnjeg testa - Mustanga Mach-e trebali bismo vam predstaviti kao prethodnicu svega onoga što će nam američki brend veoma brzo ponuditi. U najkraćem slijedi nam ubrzana elektrifikacija svih njegovih modela i potpuno izbacivanje iz ponude svih još uvijek aktuelnih benzinskih i dizel motora.

 

 

 

 


Nepisano dizajnersko pravilo kaže „da ako na bilo koji način pogriješite u oblikovanju nekog automobila, sve te greške možete sakriti ako ga kombinujete sa crnom bojom“. U slučaju električnog Mustanga crna boja nam se čini kao najbolja moguće kombinacija, sa kojom do potpunog izražaja dolazi jedinstvena atletska forma veoma uzbudljivog američkog kupe SUV-a. Za one koji to ne znaju, treba ponoviti da je Mustang divlji konj i jedan od najautentičnijih simbola slobode za Amerikance. Za nas Evropljane on je uglavnom prelijepa životinja, a za domaće ljubitelje automobila brutalni kupe kojeg su s čežnjom gledali na filmskom platnu, ali ga veoma rijetko vidjeli na ulici. Da li zbog toga ili zbog činjenice da nije klasičan kupe, već masivni kupe-SUV koji je dugačak 4,7 metara i visok 188 centimetara, testni Mach-e bio je magnetski privlačan kako za ostale učesnike u saobraćaju tako i za slučajne prolaznike.

 


Kupci kojima godi pažnja okoline sa ovim automobilom sigurno će ispuniti očekivanja i bez lažne skromnosti osjećati se kao filmske zvijezde. Dizajn je mješavina prepoznatljivih linija koje Ford nudi na standardnom Mustangu, na kojeg električni nasljednik najviše liči otpozadi gdje se nalaze gotovo ista, specifična trostruka LED svjetla. Bokovi su mu mišićavi i relativno jednostavni sa ravnomjerno raspoređenim slojevima lima, plastika i stakla. Desetokraki alu naplaci u veličini od 19-inča upareni sa mesnatim pneumaticima dimenzija 225/55 nemaju sportskih ambicija. Prednji dio je najspecifičniji, jer nudi LED svjetla agresivne grafike, panelnu masku hladnjaka sa prepoznatljivim, rastrčanim Mustangom i nekoliko usisnih otvora od kojih srednji dolaze sa aktivnim krilcima, koja vazduh propuštaju po potrebi. Fordovi dizajneri nijednom vanjskom detalju na Mach-e modelu nisu dali da dominira nad ostalim, ali je automobil kao cjelina skladan, dinamičan i nadasve originalan, mada ga je koncepcijski ipak teško povezati sa kupeom od kojeg posuđuje zvučno ime.

 


U kabinu se ulazi na specifičan način, pritiskom okruglog tastera na vratima, nakon čega se ista otključavaju i automatski izbacuju nekoliko centimetara prema vani. Vozači koji to žele svoja vrata mogu i da šifruju preko brojčanika sa deset cifara instaliranog u okviru prednjih vrata. Tehnofilima će se dopasti činjenica da se vrata mogu osim na ovaj način mogu otključati i karticom, odnosno pametnim telefonom sa Fordovom aplikacijom. Kada jednom uđete u kabinu iznenadićete se obiljem slobodnog prostora. Vozačka pozicija je odlična, SUV-ovski povišena, a takva je preglednost. Vrhunska sjedišta su u prednjem redu električno podesiva, a pozadi debelo postavljena. Bez ikakve sumnje centralna figura u enterijeru je ovaj veliki 15,5-inčni ekran Fordove multimedije. Osim što je jedan od najvećih uređaja ovog tipa, koji smo do sada imali priliku da vidimo u jednom automobilu, on je istovremeno i jedan od najfunkcinalnijih, ali i najzabavnijih. Ispred vozača su minimalistički digitalni instrumenti, koji mu nude sve što je neophodno za vožnju. Na sredini je ekran netipično velikog formata sa kojim Ford konkuriše Teslinim modelima.

 


Učinio nam se prevertikalnim i bio bi idealan kada bi na poleđini imao mehanizam koji bi omogućio njegovo zakretanje ka vozaču ili suvozaču. Funkcionalno je pregledan, a sve digitalne komande su toliko velike da je puno lakše manipulisati sa njima nego na bilo kojem ekranu ovog tipa koji smo imali prilike koristiti u savremenim automobilima. Klasične komande su ostavljene za upravljanje podizačima prozora, retrovizorima i svjetlima, dok je automatski mjenjač dobio formu rotacionog selektora. U kabini je ponuđeni i veliki broj otvorenih i zatvorenih pretinaca, a tu su i USB kontakti A i C formata. U oba reda putnicima su ponuđena vrhunsku udobna sjedišta, ali i zaista više nego dovoljno prostora za noge i ramena. Kao potpuno električni automobil E-Mach je specifičan i po činjenici da ima dva prtljažna prostora, jedan ispod prednjeg poklopca i standardni zadnji, čija zapremina se kreće oko 400 litara.

 


Sve do sada navedeno u pogledu dizajna, digitalizacije i komfora manje-više je uporedivo sa Fordovim standardnim modelima pogonjenim benzinskim i dizel motorima, dok je posebnost Mustanga Mach-e njegov električni koncept, koji radikalno mijenja ukupan doživljaj ovog po mnogo čemu posebnog automobila. Da ime Mustang sa sobom nosi i dozu ekskluzivnosti najbolje potvrđuje cijena. Za Mach-e poput testnog potrebno je izdvojiti 155.000 KM. Za utjehu treba dodati i da cijena ulaznog modela sa manjom 75,7 kWh baterijom, zadnjim pogonom i 269 KS iznosi 127.888 KM, te da je u Federaciji BiH moguće smanjiti za 10.000 KM koliko iznosi subvencija za kupovinu električnih automobila. Garancija na vozilo je četiri godine ili 150.000 km, a na bateriju osam godina ili 160.000 km.

 


Kao prvo treba napomenuti da je testni model težak 2.257 kilograma i da najveći dio te mase otpada na njegovu 98,8 kWh bateriju. Sistem elektronske kontrole nudi tri režima rada: Whisper, Active i Untamed. Prvi se koristi kada vam je najbitnija autonomija, drugi kada ne razmišljate ni o čemu osim o uživanju u vožnji, a treći kada želite da impresionirate saputnike ili ostale vozače. U Untamed režimu rada dva elektromotora, koji sinhronizovano pokreću točkove prednje i zadnje osovine i spremni su da nevjerovatno brzinom nakon svakog pritiska papučice gasa isporuče 351 KS i 550 Nm. To je dovoljno da se 100 km/h stigne za 5,8 sekundi, ali i da se ostvaruju nevjerovatno agilna međuubrzanja. Preticanja su superbrza, a trenutni priliv snage toliki da svako ubrzanje prati zaranjanje tijela u naslone sjedišta. Najveća brzina limitirana je na 180 km/h i sasvim dovoljna da u zakonski propisanim okvirima ne budete inferiorni na putu. Pogon na sve točkove odlično se nosi sa automobilom velike mase, dok je na mokrom asfaltu asistencija sistema elektronske kontrole stabilnosti veoma ažurna i aktivira se na samom početku proklizavanja. Mustang Mach-e može biti veoma dinamičan i zabavan automobil, a da bi bio i siguran vozač mora voditi računa o njegovoj masi, jer svako pretjerivanje u uslovima koji nisu predviđeni za to stavlja na muke elektronske asistente i njihovu mogućnost da zadrže automobil u granicama fizike.

 

 


BATERIJE
Veća od dvije dostupne baterije, sa kojom je  kombinovan testni model (76 i 98,8 kWh) omogućava autonomiju od 550 do 600 kilometara. Puni kapacitet na brzom 150 kW punjaču postiže se za 45 minuta, dok je na kućnom za taj zadatak potrebno tridesetak sati. U stvarnosti i u svakodnevnici jednom napunjenu bateriju ćete teško potpuno isprazniti, pa će noćno dopunjavanje i na najslabijem izvoru električne energije biti dovoljno da nadoknadite dnevne gubitke. Ko se uspije natjerati da ne uživa u dinamici vožnje, koja je zaista impresivna za automobil kupe SUV formata težak 2,2 tone i smiri strasti, može računati da je od proizvođača obećanih 550 kilometara autonomije i ostvarivo. U gradu je zbog stalno aktivnog E-Pedal sistema regeneracije električne energije moguće preći i pedesetak kilometara više. To u praksi znači da ćete električni automobil ovog formata voziti poprilično bezbrižno u urbanim sredinama, odnosno da ćete u potrazi za najvišim nivoom komfora i brzine na auto-putu bateriju morati dopunjavati na brzom punjaču. Sve u svemu Mustang Mach-e sa većom baterijom već dostiže nivo autonomije koje nude standarni kupe SUV modeli pogonjeni dizel i benzinskim agregatima. 

Datum objave: 24/12/2022
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook