Naslovna > Automobili > Audi > E-tron > Električno izdanje u tijelu sportiste

Audi E-Tron GT

Električno izdanje u tijelu sportiste

Audi je zvanično predstavio sportsko GT izdanje E-Tron modela, koji će se odmah nuditi i u RS verziji, te se kao takav nameće kao ozbiljna alternativa bratu iz Porschea, Taycanu...

Kada su u pitanju inovacije, nema sumnje da je Audi oduvijek važio za brend prepun revolucionarnih rješenja poput quattro pogona na sve točkove ili pokretnih LED svjetala sa kojim je cijela auto industrija opčinjena. Sada, Audi kreće u potpuno novom smjeru, a riječ je o potpuno električnom automobilu visokih performansi. Naravno, Audi je i ranije ušao u svijet automobila sa nula emisija poput E-Trona i E-Trona Sportback. Ipak, više nego ikada fanovi Audija imaju razloga za uzbuđenje, jer je kompanija iz Ingolstadta predstavila Audi E-Tron GT i RS E-tron GT, čime je kupcima ponuđena alternativa bratu iz Porschea, Taycan modelu.

 

 


Kada govorimo i eksterijeru, Audi se potrudio da pobjegne od Porshceovog Taycana. I zaista, dramatičan dizajn viđen na konceptnom modelu u velikoj mjeri prenijet je i na serijsko izdanje, bilo da se radi o prednjem ili zadnjem dijelu automobila. Sličnost sa zelenom limuzinom iz Štutgarta primijetna je sa boka, gdje GT nije želio mnogo odstupati od brata Taycana. Standardni točkovi dolaze u veličini od 20 inča, dok su za RS model dostupni i veći od 21 inča. Matrix LED svjetla takođe se nude opcionalno.

 


Enterijer Audijevih modela oduvijek je bio na vrhunskom nivou, a najnoviji trend podrazumijevao je dvostruke ekrane osjetljive na dodir na središnjem dijelu i potpuno digitalnim instrumentima. E-Tron GT djelimično okreće ploču, dodajući 12,3-inčni ekran multimedije blago zakrenut ka vozaču, te izbacuje donji 8,6-inčni ekran na čije mjesto su postavljeni fizički tasteri za upravljanje klima uređaja. Još uvijek nisu dostupne fotografije standardne unutrašnjosti GT modela, a u RS izdanju primjetna je uobičajena sportska oprema kao što su agresivna sportska sjedišta, obloge od karbonskih vlakana, crveni šavovi te odsječeni sportski upravljač umotan u Alcantaru.


Litijum-jonsko baterijsko pakovanje od 93,4 kWh i 800-voltna električna arhitektura omogućavaju brzo punjenje od 5% - 80% za 23 minute. Standardni model dolazi sa snagom od 469 KS i 630 Nm, dok snažnijna RS verzija nečujno grmi cestom sa 590 KS i 830 Nm obrtnog momenta. Kao i E-Tron Crossover, i GT verzije imaju ,,overboost“ funkciju koja privremeno povećava snagu na 522 KS odnosno na 637 KS. Slabiji GT od 0-100 km/h ubrzava za 3,9 sekundi, dok će RS model istu cifru dostići za samo 3,1 sekundu. Domet još uvijek nije zvanično poznat, ali u Audiju tvrde da slabiji model sa jednim punjenjem može preći 380 km, dok će RS izdanje prelaziti nešto manje, oko 370 km.


Kao i Porsche Taycan, vazdušni ovjes je dio E-Tron GT modela, pa tako vozači mogu prilagoditi visinu vozila u rasponu od 4,3 cm. Upravljanje sa sva četiri točka opciono je dostupno za GT, a dio je standardne opreme za RS model. Zahvaljujući ovoj tehnologiji E-Tron GT će nuditi veću okretnost i bolju stabilnost pri velikim brzinama.

Što se tiče cijene, standardni E-Tron GT kreće od 99,800 eura, dok će snažniji RS model biti dostupan po cijeni od 138,200 eura. Prvi modeli trebalo bi da stignu u evropske salone ovog proljeća.

Datum objave: 10/02/2021
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook