Naslovna > Automobili > Porsche > Taycan > Električno srce u grudima Porschea
FOTO GALERIJA (51)

Porsche Taycan

Električno srce u grudima Porschea

Nakon BMW-a, Mercedesa i Audija još jedan njemački premijum proizvođač predstavio je svoj prvi potpuno električni automobil. Porsche sa Taycanom staje na crtu Tesli S, te želi preuzeti primat na tržištu snažnih i dinamičnih električnih kupe limuzina…

 

Kada je riječ o dizajnu, Taycan već na prvi pogled jasno sugeriše da je riječ o punopravnom Porscheovom modelu, koji na veoma atraktivan način kombinuje najbolje od aktuelne Panamere i legendarne 911-ke. I dok je pozadina sa širokom LED lajsnom manje-više identična kao na standardnim modelima, prednji dio sa izbačenim lukovima blatobrana i upuštenim poklopcem motora izgleda veoma dinamično i sportski. Da nije riječ o klasičnom Porscheu, već električnom, sugerišu originalna prednja svjetla, sa specifičnim rasporedom LED dioda i bočnim usisnicima vazduha, koji se koriste za hlađenje guma i kočionog sistema. Mada su kontrastnom crnom plastikom dodatno naglašeni, usisnici vazduha koji se nalaze u donjem dijelu prednjeg braniku su mnogo manji nego kod standardnih modela pogonjenih motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem. Ovakav koncept omogućio je Taycan i rekordno nizak stepen otpora vazduha od samo 0,22 što je opet smanjilo šumove koje karoserija proizvodi na visokim brzinama, ali ga i učinilo značajno ekonomičnijim u pogledu potrošnje energije i ukupne autonomije. Kada se nađe u prodaji, Taycan će kupcima biti dostupan u dvije verzije sa oznakama Turbo i Turbo S. Nakon nekog vremena na raspolaganju će biti i osnovni model bez dodatnih obilježja. Mada ni Turbo ni Turbo S oznake nemaju direktnu veze sa njegovim električnim pogonom, već asociraju na poznatije modele pogonjene motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem, i mada oba modela raspolažu sa 625 KS, između njih ipak postoje velike razlike.

 

Za pogon Taycana zadužena su dva elektromotora instalirana na prednjoj i zadnjoj osovini. Oni kod Turbo modela raspolažu sa 850, a kod Turbo S sa čak 1.050 Nm obrtnog momenta. To znači da u kratkotrajnom periodu kada to vozač pritiskom papučice gasa zatraži od automobile, Taycan Turbo može da isporuči maksimalan pogonski potencijal od 680 KS, dok Turbo S istovremeno raspolaže sa čak 761 KS. Ovaj podatak pravi osjetnu razliku u ubrzanjima između ova dva modela, što u praksi znači da Turbo od 0 do 100 km/h može da stigne za 3,2 sekunde, dok je Turbo S modelu potrebno samo 2,8 sekundi. Najveća brzina kod oba modela elektronski je limitirana na 260 km/h. Za prenos snage zadužen je najsavremeniji dvobrzinski automatski mjenjač kojem prvi stepen služi za dinamično ubrzavanje, a drugi se koristi isključivo za opuštenu ekonomičnu vožnju u uslovima kada se od pogona traži maksimalna autonomija. Za napajanje ekstremno snažnog Taycanovog pogona su namijenjene 93,5 kWh baterije, koje su integrisane u pod automobila od njegove sredine prema zadnjem dijelu. Porsche ističe da je na brzom 270 kW punjaču ove baterije moguće dopuniti do 80% kapaciteta za svega 22,5 minuta. Još interesantniji podatak je da je nakon samo pet minuta provedenih na ovom punjaču sa Taycanom moguće prevaliti 96 kilometara. Proizvođač je naveo i podatak o brzini punjenja kada je riječ o DC 150 kW punjaču prema kojem se 80% kapaciteta baterije dostiže za 36 minuta, dok je njihov maksimalni kapacitet na kućnoj utičnici dostižan za 11 sati. Mada je autonomija kao i kod konkurenata direktno zavisna od načina vožnje, Porsche naglašava da autonomija kod Turbo modela iznosi 450, a kod Turbo S 412 kilometara. Ko to želi, može već sada da naruči prvi električni Porsche po početnoj cijeni od 152.136 eura za Turbo, odnosno 185.456 eura za Turbo S model.

 

DIGITALNO DOBA

Enterijer je u skladu sa trendovima potpuno digitalizovan. Ispred vozača je originalna digitalna instrument tabla projektovana na 16,8-inčnom zakrivljenom ekranu bez karakterističnog poklopca sa gornje strane. Instrumenti nude četiri različite grafičke postavke, koji vozač može da mijenja u skaldu sa ličnim afinitetima. Na vrhu centralnog grebena je 10,9-inčni na dodir osjetljivi ekran multimedijalnog sistema ispod kojeg se nalazi još jedan 8,4-inčni sa projektovanim komandama klima uređaja i audio sistema. Opciono je u kabini moguće dobiti još jedan 10,9-inčni ekran, koji se instalira ispred suvozača. U kabini se nalaze čitiri odvojena i sportski profilisana sjedišta, a Porsche ističe i činjenicu da su u oblaganju enterijera korišteni isključivo najkvalitetniji premijum materijali.

Datum objave: 28/10/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook