Naslovna > Tehnika > Elektronika za volanom
FOTO GALERIJA (6)

Sistem automatskog parkiranja

Elektronika za volanom

U vremenu kada automobili postaju sve veći, a parkinzi manji i skučeniji, elektronski sistemi pomoći pri parkiranju predstavljaju dobrodošlu pomoć

Od kada je izmišljen automobil, postoji i problem sa parkiranjem. I dok se na početku broj automobila mjerio prstima jedne ruke, mjesta za parkiranje je bilo na pretek. Međutim, stalnim povećanjem broja vozila, kao posljedice modernog života, gore pomenuti problem izbio je u prvi plan. Danas, čak i ako pronađete ''parče'' slobodnog prostora, prava je umjetnost tu ''ugurati'' automobil. Zato su proizvođači automobila odlučili pomoći vozačima i ubrzano rade na razvoju i uvođenju  raznih  sistema za automatsko parkiranje vozila kao dobrodošlu pomoć u sve zakrčenijim gradovima, gdje parking mjesto ''zlata vrijedi''.

 

 

 

Njemački Bosch već neko vrijeme razvija sistem pomoći pri parkiranju, koji se bazira na procjeni veličine mjesta za parkiranje.Zahvaljujući ultrazvučnom senzoru smještenom na boku prednjeg branika sistem računa dimenzije parking mjesta, dok vozilo prolazi pored njega i signalizira vozaču rezultat pomoću tri različita svjetlosna signala. Crveni signal označava da je parking premali, žuti mjesto, koje je jedva dovoljno za sigurno parkiranje, a zeleni signal obavještava vozača da je našao dovoljno prostrano mjesto. Na taj način vozač štedi vrijeme i živce, jer unaprijed zna da li se može parkirati na odabrano mjesto ili ne, a istovremeno ne nervira vozače iza sebe uzaludnim pokušajima parkiranja. Ako je svjetlo zeleno, vozač pokreće sistem pomoći pri parkiranju, a on računa optimalan ugao sigurnog parkiranja. Ugao zavisi od susjednih vozila, drveća, grmlja i ostalih prepreka. Vozilo samo upravlja u željenom smjeru, a vozač jedino ima ''zadatak'' da ga pokreće naprijed-nazad i koči oslanjajući se na zvučne i vizuelne signale koje mu konstantno pruža sistem pomoći pri parkiranju, dok se upravljač samostalno zakreće. Vozač takođe u bilo kojem trenutku može ''vratiti'' kontrolu nad vozilom, jer se samim dodirom volana automatski isključuje sistem pomoći pri parkiranju. Prethodna verzija ovog sistema predstavljena je prije dvije godine u Citroën-ovom modelu C3 City Park, a da bi dokazao da je ovaj sistem bar djelomično spreman za masovnu upotrebu, BOSCH je u novom Citroën-u C4 Picasso, kao opciju, ponudio ultrazvučni sistem mjerenja parking mjesta.

 

 

Za uske garaže BMW je razvio sistem potpuno automatskog parkiranja u modelu serije 7. Dimenzije novih automobila neprekidno rastu u dužinu i širinu, tako da je u garažama mjesta za ulazak i izlazak sve manje. Ovaj sistem omogućava da se vozilo parkira u prostor koji mu je po dimenzijama skoro identičan, jer se vozač nalazi izvan automobila te nema potrebe za otvaranjem vrata za izlazak. Sistem je opremljen video-kamerom u visini unutr. retrovizora, a potrebne korekcije putanje vrši el. motor na upravljaču. Proces parkiranja je sljedeći. Vozač dolazi pred garažu, stavlja ručicu automatskog mjenjača u položaj ''P'', ugasi vozilo i izlazi napolje. Nakon toga, dvostrukim klikom na tipku za zaključavanje vrata (na ključu) aktivira sistem. Pali se kamera i preko reflektora na zidu garaže izračunava putanju, a istovremeno se aktivira i PDC (Park Distance Control), kako bi uočio eventualne prepreke. Isto tako aktivira se elektro mehanička kočnica, svjetla i automatsko sklapanje vanjskih retrovizora. Kada se vanjski retrovizori sklope, vozač ponovo pritisne tipku za zaključavanje, a mjenjač sam ubaci u položaj ''D'' i stalnim ''šaltanjem iz ''D'' u ''N'' omogućava lagano kretanje.

 

 

Pri procesu parkiranja stalno mora biti pritisnuta tipka za zaključavanje, u protivnom vozilo odmah staje. Ako smjer kretanja nije tačan, računar preko elektro motora upravljača koriguje putanju. Kada vozilo sa upaljenim svjetlima dođe do zida garaže, automatski staje nakon kočenja koje obavlja elekltro mehanička parkirna kočnica, gase se svjetla i motor. Sam izlazak unazad je obrnut proces ulasku jer računar pamti putanju ulaska u garažu. Dvostrukim klikom na tipku ključa pali se motor i aktivira PDC i vozilo izlazi napolje, uz upaljena četiri žmigavca, te se zaustavlja tačno na mjestu sa kojeg je započeo ulazak u garažu. Vrata se otključaju i gase žmigavci. Ukoliko se vrata ubrzo ne otvore, računar gasi vozilo i ponovo ga zaključava i time sprečava krađu vozila.Da ovakvi sistemi donose korist jasno je na prvi pogled. Sem što parkiranje postaje ''jednostavna radnja'', računari ovih sistema iskoristiće svako dostupno mjesto za parkiranje, koje vozač automobila bez njih ne može iskoristiti. Nadajmo se samo da će proces ''prevođenja'' iz eksperimentalnih u serijske automobile što kraće trajati i da će ugradnja ovih sistema u automobile postati jeftina relonost.

Datum objave: 16/09/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook