Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > EQ Serija > Prvo električno vozilo u luksuznoj klasi

Mercedes-Benz EQS

Prvo električno vozilo u luksuznoj klasi

Nova potpuno električna luksuzna limuzina iz Mercedes-Benz-a donosi maksimalan domet od 770 km, najbolju aerodinamiku na svijetu i dugačku listu inovativnih sistema...

Kao dio svoje inicijative "Ambition 2039", Mercedes-Benz radi na tome da ponudi ugljen-neutralnu flotu novih vozila za manje od 20 godina. Već 2030. godine, kompanija želi da više od polovine automobila koje prodaje ima električni pogonski sistem – to uključuje električna vozila i plug-in hibride. EQS je dizajniran sa idejom održivosti na umu. Vozila se proizvode na CO2-neutralnoj osnovi, dok se koriste materijali koji štede resurse, kao što su patosnice napravljene od recikliranog materijala. Mercedes-Benz razmatra čitav lanac vrijednosti, od razvoja i mreže do dobavljača i sopstvene proizvodnje.

 

 


Uz puno detaljnog rada, aerodinamičari su, u bliskoj saradnji sa dizajnerima, uspjeli da postignu koeficijent otpora vazduha od 0.20. Ovo čini EQS najaerodinamičnijim serijskim automobilom na svijetu. Takođe je među najboljima u pogledu udobnosti i buke. Takav nivo aerodinamičnosti posebno pogoduje radnom dometu vozila. Sa dometom do 770 km (prema WLTP) i snagom do 385 kW, pogonski sistem EQS-a i u ovom pogledu ispunjava zahtjeve napredne limuzine u segmentu S-Klase. U planu je i „perfomance“ verzija sa snagom do 560 kW. EQS posjeduje električni pogonski sistem (eATS) na zadnjoj osovini, dok verzije sa pogonom na sva četiri točka, 4MATIC, takođe imaju eATS i na prednjoj osovini.  Druge karakteristike uključuju najgušću mrežu stanica za punjenje, sa više od 500,000 njih u 31 zemlji, uključujući 200,000 u Evropi. Uz program IONITY Unlimited, svi evropski kupci Mercedes me Charge programa mogu besplatno koristiti mrežu brzog punjenja tokom jedne godine.

 


Iako je model EQS blizak rođak nove S-Klase, izgrađen je na potpuno električnoj arhitekturi. Ovaj potpuno novi koncept omogućio je rigorozni namjenski dizajn (Purpose Design): svojim dizajnom sa jednim lukom i oblikom kabine naprijed, EQS se jasno razlikuje od vozila sa konvencionalnim pogonom čak i na prvi pogled. Prednji dio je kombinovan u “Black Panel” masku. Prepoznatljivost čine inovativni farovi povezani svjetlosnom trakom i duboka crna rešetka hladnjaka (Black Panel). Ekskluzivan izgled Black Panel rešetke hladnjaka sa centralnom Mercedesovom zvijezdom može se dalje poboljšati: kao opcioni dodatak, dostupan je trodimenzionalni zvjezdani uzorak. Opciono, EQS posjeduje automatska komforna vrata naprijed i pozadi. Kada se vozač približi automobilu, ručke na vratima će se proširiti. Kako se on ili ona približavaju još više, vozačeva vrata će se automatski otvoriti.

 


Kao izuzetno inteligentno vozilo, EQS posjeduje do 350 senzora, u zavisnosti od opreme. Senzori mjere, na primjer, razdaljinu, brzinu i ubrzanje, uslove osvjetljenja, padavine i temperature, zauzetost sjedišta, kao i kretanje kapaka vozača ili govor putnika. Ove informacije obrađuju kontrolne jedinice koje, upravljane algoritmima, donose odluke brzinom munje. Dakle, one su mozak. Novi EQS može proširiti svoje mogućnosti na osnovu novih iskustava, jer zahvaljujući vještačkoj inteligenciji sistem posjeduje ogromne sposobnosti za učenje. Standardno upravljanje zadnjom osovinom sa uglom upravljanja do 4,5 stepeni doprinosi praktičnom i dinamičnom utisku EQS modela. Alternativno, upravljanje zadnjom osovinom sa uglom upravljanja do 10 stepeni može se naručiti ili naknadno aktivirati bežičnim ažuriranjem. To omogućava krug skretanja od 10,9 metara za EQS, koji je dugačak preko 5 metara. Ovo odgovara uglu skretanja mnogih modela u kompaktnom segmentu.

 


Zahvaljujući moćnim senzorima koji nadgledaju okolinu vozila, parking sistem može pomoći vozaču u manevrisanju. Vozač može da parkira i isparkira vozilo koristeći pametni telefon iRemote Parking Assist funkciju. Sa predinstalacijom za Intelligent Park Pilot sistem, EQS je spreman za automatsko parkiranje. Revolucionarna tehnologija farova Digital Light (standardno od Advance Plus nivoa opreme) omogućava projekciju simbola upozorenja na put ispred. Nove su i dve pomoćne funkcije koje prikazuju početak kooperativne promjene trake i pružaju uputstva za upozorenje/sjmer ukoliko Lane Keeping Assist ili Blind Spot Assist detektuju opasnost.

 


MBUX Hyperscreen predstavlja najveću novost u enterijeru. Udubljeni ekran pruža se ispred putnika od lijevog do desnog A-stuba. Tri ekrana ispod staklenog poklopca se neprimjetno spajaju u jedan. 12,3-inčni OLED ekran ispred suvozača pruža mu sopstveni ekran i kontrolno područje. Mercedes-EQ se oslanja na pametnu logiku zaključivanja zasnovanu na kameri: ako kamera detektuje da vozač gleda na ekran suvozača, on se automatski se zatamnjuje. Sa adaptivnim softverom, MBUX se u potpunosti prilagođava svom korisniku i daje personalizovane sugestije za brojne infotanement, komfor ili funkcije vozila. Navigacija sa funcijom Električne Inteligencije planira najbržu i najprikladniju rutu, uključujući zaustavljanje zbog punjenja, na osnovu brojnih faktora i, na primjer, dinamički reaguje na gužve u saobraćaju ili promjenu stila vožnje.

 


Najnovija generacija sistema pomoći u vožnji, driver assistance sistem uključuje brojne funkcije podrške vozaču. Na primjer, novo je dodatno upozorenje sistema Attention Assist. On analizira pokrete kapaka vozača kroz kameru na vozačevom displeju. Takođe, na punom ekranu se na jednostavan i razumljiv način prikazuje funkcija pomoćnih sistema za vožnju. Kao i svi drugi modeli brenda Mercedes-Benz, EQS se odlikuje krutom putničkom kabinom, deformacionim zonama I vrhunskim sistemom zadržavanja I zaštite putnika u slučaju sudara. Pre-Safe® sistem je dio standardne opreme. Pošto nema velikog bloka motora, ponašanje pri frontalnom sudaru može se modelirati još bolje. Pored standardnih testova sudara, provjerene su performanse automobila u dodatnim situacijama opterećenja i opsežna ispitivanja komponenata u Centru za tehnologiju bezbjednosti vozila.

 
Datum objave: 17/04/2021
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook