Naslovna > Automobili > Hyundai > i30 > Europljanin korejskog porijekla
FOTO GALERIJA (14)

Test - Hyundai i30 1.4 iStar

Europljanin korejskog porijekla

Novi Hyundai i30 je napravljen na način da bude europsko vozilo u čemu su tvorci ovog automobila u potpunosti uspjeli, jer sve što novi i30 ima sa Korejom jeste samo Hyundai ime, dok su svi ostali detalji na vozilu pravi europski

Nakon odličnog uspjeha sa prvom serijom kompakta i30, Hyundai je novom generacijom konačno demonstrirao da može parirati najcjenjenijim sličnim modelima svjetskih proizvođača. To je na najbolji način pokazala i neočekivana posjeta šefa VW-a Martina Winterkorna štandu Hyundaija, tačinije Hyundaiju i30, na posljednjem sajmu automobila u Frankfurtu, koja je jasno pokazala da se iza brda nešto veliko valja. Zbog čega je novi Hyundai i30 izazvao toliku pažnju svjetskog auditorijuma pokušali smo saznati testiranjem pogonski početne, ali veoma bogato opremljene 1.4-litarske iStar opcije.

 

Prva stvar koja novog Hyundaija i30 jasno izdvaja iz konkurencije je dizajn, izveden u sada već prepoznatljivom Fluidic Sculpture maniru, sazdan od cijelog niza tečnih, ali istovremeno oštrih formi, sa naglašenom notom agresivnosti. Najveći dizajnerski pomak uočljiv je na prednjoj sekciji koju sada krasi zanimljivo oblikovan gril motora spojen sa otvorom za vazduh u odbojniku, koji istovremeno krije i velika svjetla za maglu dopunjena dnevnim LED tijelima. Velika glavna svjetla svojom formom diktiraju i mišićave obline prednjih blatobrana, što cijelom vozilu daje znatno dinamičniji karakter nego što je to do sada bio slučaj. Laki 16-colni naplatci dodatno upotpunjavaju sportsku formu novog Hyundaijevog kompakta, dok se za finalni pečat prepoznatljivosti brine masivna svjetlosna grupa na zadnjem dijelu, koja je po našem mišljenju znatno efektnija od one na prošlom modelu. Što se tiče dimenzija, novi i30 sa 4,3 metra dužine u poređenju sa prethodnikom je profitirao za dodatnih 55 mm, širina od 1.780 mm je veća za pola cantimetra, dok je istovremeno visina od 1.470 mm redukovana za 10 mm.

 


Ovakav kroj dimenzija obezbjedio je i nešto bolju enterijernu ponudu, kreiranu za pet odraslih osoba. Ipak, ono što kod novog Hyundaija i30 najviše izaziva pažnju je uređenje enterijera, te pedantnost i odabir materijala koje do sada nismo mogli vidjeti kod ovog proizvođača. Dvobojna kombinacija tvrde i mekane plastike odiše luksuzom, koji se po nekim detaljima može mjeriti sa onim iz znatno skupljih i zvučnijih pripadnika premijum segmenta. Odmah pri zauzimanju adekvatnog položaja za četvorokrakim multifunkcionalnim upravljačem presvučenim kožom, našu pažnju zaokupila su izuzetno udobna sjedišta, koja jednostvno dokazuju da u Hyundaiju pri kreiranju ovog modela ništa nisu prepustili slučaju. Ona su jednostavno vrhunska, sa dovoljnim bočnim držanjem i masivnim naslonom koji će najviše da cijene iznadprosječno visoke osobe. Elegantna kombinacija sada znatno manje napadnog plavičastog osvjetljenja novih analogno-digitalnih instrumenata, metalne nožne komande, potpuna elektrifikacija stakala i retrovizora, te manuelna klimatizacija i fabrički audio CD sistem sa Bluetooth opcijom, samo su jeda mali dio elemenata bogatog iStar paketa opreme.

 

 

 

S druge strane velik apažnja je posvećena sekundarnim stvarima, koji često odlučuju koliko je određeni automobil dobar ili ne. Pri tome najviše mislimo na vrhunsku završnu obradu, ali i zvučnu izolaciju koja putovanje sa ovim automobilom pretvara u uživanje bez obzira kojom brzinom se vozili i koliko potencijala tražili od pogonskog agregata. Sjajnu atmosferu u Hyundaijevom kompaktu dodatno je naglasio i opcioni elektrifikovani panoramski krov, u čijim čarima posebno uživaju tri odrasle osobe na zadnjoj klupi. Što se tiče ponude tovarnog prostora, novi i30 u osnovnoj konfiguraciji sjedišta raspolaže sa zapreminom od 378 litara, koja se uobičajenim preklapanjem parcijalno djeljive zadnje klupe može povečati do maksimalnih 1.316 litara. Uz izražajni eksterijerni dizajn, Hyundai je majstorski finalizovao unutrašnjost novog i30, te nam je bilo sasvim jasno zašto je Winterkorn upravo ovaj automobil odabrao za posjetu na frankfurtskom sajmu.

 

 

 

U pogledu pogona, i pored početnog 1.4-litarskog benzinca sa 100 KS koji je imao zadatak da se nosi sa priličnom masom vozila od 1.260 kilograma, Hyundai i30 na testu dinamičnosti demonstrirao je da po potreb može da bude dovoljno brzo i štedljivo vozilo. Naš testni primjerak raspolagao je sa dobro poznatim 1.4-litarskim atmosferskim benzincem, koji umjesto dosadašnjih 109 raspolaže sa okruglo 100 KS. Moderni četvorocilindrašsa dvije bregaste osovine odlikuje se mirnim i veoma uglađenim radom, te se u kombinaciji sa šestostepenim ručnim mjenjačem čini kao idealan pogon za manje zahtjevne vozače. Ipak, 100 KS i 137 Nm obrtnog momenta raspoloživog pri 4.200 o/min, na našoj testnoj stazi otkrili su da se radi o dovoljno ubjedljivom pogonu, što su pokazala i naša mjerenja. Iz mjesta do 100 km/h naš testni model stizao je za 12,9 sekundi, a onda uz nešto zaleta i do maksimalne brzine od 181 km/h.

 

 

 

 

Osim performansi koje su u skladu sa slično motorizovanom konkurencijom, novi Hyundai i30 sve pohvale zaslužuje i zbog veoma sposobnog ogibljenja, bez obzira tražili od njega sposobnost upijanja neravnina, ili stabilnost na koju nismo imali nikakvog prigovora. Vozaču su od pomoći i standardna elektronska pomagala kao što su ESP program stabilnosti, sa VSM opcijom i HAC kontrolom pomoći za kretanje na usponu, te ABS kočioni sistem, kojem je trebalo 38,8 metara da  sa 100 km/h zaustavi Hyundaijevog kompakta. Istovremeno, u pozitivne stavke možemo uvrtsiti i prosječnu potrošnju goriva od 7,4 litre, koje se na otvorenom putu mogu spustuti na oko 5,5 litara.
Hyundai i30 u našoj zemlji startuje po cijeni od 22.450 KM, koliko košta početna Intro Edition verzija, a poželite li srednji paket opreme iStar moraćete izdvojiti 25.640 KM, za šta se dobija izvrstan i sposoban kompakt sa garancijom od pet godina.
 

Datum objave: 14/08/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook